Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä vikaa on siinä, jos treenaa ulkonäön takia?

Vierailija
04.08.2014 |

otsikossa tulikin. itse en voi ymmärtää.

minä käyn salilla viisi kertaa viikossa (välillä enemmän, jos ei joku päivä jaksa mennä treenaamaan, niin maailma ei kaadu siihen) sen takia, että jumaloin lihaksikasta kehoa. mielestäni vain on kaunista, kun naisella on vähän pyöreyttä olkapäissä, muotoa takareisissä ja pyllyssä. mikään kehonrakentaja ei silti ole ihanteeni, mutta saan nautintoa siitä, kun pystyn lataamaan taas uudet 25kg jalkaprässiin. tunnen sen, kuinka lihakseni kasvavat ja voin olla ylpeä itsestäni ja kauniista kropastani.

tokikaan en salilla kävisi, jos en itse treenaamisesta ja itseni "rääkkäämisestä" pitäisi. tiukkaakin tiukempi ruokavalio ei sen sijaan ole mieleeni, ja herkuttelenkin silloin kun haluan.

mitä vikaa siis on siinä, että treenaa näyttääkseen hyvältä? onko kyse siis siitä, että on "noloa" treenata ulkonäköään muiden takia? vaikka itse pidän lihaksikkaasta vartalosta, enkä treenaa ns. muiden takia, niin tottakai se itsellenikin tuottaa mielihyvää näytellä sitä kehoa muille näin kesäisin shortseissa ja topissa.

nyt mielipiteitä teiltä?

Kommentit (172)

Vierailija
41/172 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä sinällään ole mitään vikaa, mutta kun nämä treenaukseen hurahtaneet eivät enää edes puhu mistään muusta! Mitään ei voi tehdä yhdessä, kun treeniaikatauluista ei voi joustaa ja syömään ei voi kutsua, kun mikään muu ei kelpaa kuin raejuusto ja koko ajan pitäisi jaksaa kehua, miten kauniiksi ihminen onkaan itsensä treenannut. On hyvin vaikea yrittää olla sellaisen ihmisen ystävä, jos ei jaa innostusta treenaamiseen. 

Ja toinen mikä nyppii on se, että nämä treenaavat kuvittelevat, että kaikki haluaisivat näyttää heiltä, eikä mikään muu ole mahdollista. Yritä siinä sanoa, että olet ihan tyytyväinen itseesi, niin saat pika-analyysin kaikista kohdista, mitkä sinussa on vialla. En minäkään ihmisten kroppia arvostele! 

Se on kuin mikä tahansa kultti ja jos siinä ei ole mukana, sitä on vaikea jaksaa. 

Vierailija
42/172 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullukka on ruma. AINA.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/172 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin harrastin ahkerasti salitreeniä ja tiukkaa ruokavaliota nuorempana ja itsestäni epävarmempana. Näin yli kolmekymppisenä itsetuntoni onneksi on parantunut riittävästi vaihtaakseni urheilulajeihin, joista oikeasti pidän. Terveyshyödyt lienee ihan yhtä hyvät ja muutamasta lisäkilosta huolimatta olen edelleen normaalipainoinen, mutta ah niin paljon tyytyväisempi elämääni.

Vierailija
44/172 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kiinnittänyt huomiota. Kuten sanoin, pyrin välttämään paikkoja, joissa noita härkiä on ovella. Ja jos normaaliin small talkiin ei kykene rauhallisena aikana, niin en jaksa enää seurata mokomaa pullistelijaa. Paitsi silloin, kun se härkä ei pysty hoitamaan ongelmatilanteita muuten kuin asiakkaan pihalle heittämisellä. Eikä tarvitse antaa tippiäkään, en kaipaa enää muuta kuin takkini narikasta.

Anteeksi, nyt meni rajusti ohi aiheen!

Ja siis pelkän luonnollisen avuin saatu kroppa on kaunis ja hyvännäköinen. En siis paheksu treenaajia, vaikka en itse treenaa. Paheksun lisähormoneja ja pelkään, että jossain vaiheessa se treenaus muuttuu pakkomielteeksi. Ja kun treenaus muuttuu pakkomielteeksi, niin ei se oma kehonkuva olekkaan enää kantajastaan tarpeeksi treenattu. Silloin sitä sortuu herkemmin lisäaineisiin, joka tuo tosiaan niitä omia ongelmia.

Nautin aamuisin kahvistani parvekkeella ja katselen ihaillen erästä äitiä, joka joka aamu juoksee vaunujen kanssa lenkkinsä. Siinä on sellaista tahdonvoimaa, jota arvostan ihmisessä. Olen myös nähnyt kehonmuutoksen tässä äidissä ja mietin, että kaipa joskus minäkin :)

Vierailija
45/172 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä voin ainakin sanoa, että treenaan siksi, jotta näyttäisin paremmalta! Mahtavaahan on se, että terveyshyödyt tulee siinä sivussa. Ja vähät välitän, jos joku pitää mua pinnallisena, mulla on mittarissa sen verran vuosia, että mun mittarit ei sellaisesta paljon värähtele :D On niin uskomattoman hieno tunne, kun huomaa että tänään nousi vähän enemmän rautaa salilla ja aamulla kun katsoo peiliin, niin kroppa onkin salaa muuttanut muotaan ja joku lihas on alkanut pilkottaa. Ihanan jännää tää kropan muokkaaminen! ;)

Vierailija
46/172 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on jotain vähän säälittävää, että keskittyy paljon ulkonäkönsä vaalimiseen. Joko meikkaamalla, pukeutumalla tai sitten treenaamalla. Coolia olisi ottaa ulkonäköasiat rennosti. 

Muistatteko sen yhden maailman rikkaimmista naisista, aussin, joka "pääsi" julkisuuteen muutama vuosi sitten solvaamalla köyhiä? Se oli susiruma löpsähtänyt läikkänaama. Niillä miljardeilla on varaa olla. Sillä naisella on sellainen itseluottamus, ettei tarvi peilin edessä puunailla. Sellainen on hienoa. 

Vierailija
47/172 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 18:45"]

Joo, täähän koskee miehiäkin. Aina ilmoitetaan joku muu syy treenaamiselle kuin ulkonäkö. Itse ainakin voin auliisti myöntää, että en todellakaan kävisi salilla, jos kroppa jollakin keinolla muokkautuisi muutenkin. Salilla käyminenhän on itse asiassa todella tylsää.

-Miekkonen

[/quote]

Jos olet natu niin ei todellakaan tarvitse käydä salilla saadakseen naturaalille maksimi-tason lihasmassaa. 

Karu fakta on, ettei naturaali saliharrastaja näytä vaatteet päällä kadunmiestä kummemmalta. 

Vierailija
48/172 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en halua kuolla sydämen pettämiseen tai kulkea rollaattorin kanssa eläkeikäni. Urheilu on henkireikä ja itsestään huolenpitoa. Ulkonäkö on toki kiva juttu. Kiva olla timmi, mutta kyllä mulla painaa kupissa enemmän terveys ja vahva terve kroppa.

Toisaalta mua inhottaa ajatella että olisin miesten edessä joku esine, jonka arvoa mittailaan ulkonäössä. Teen törkeästi joka miehelle samanlailla takaisin, joka mulle kehtaa niin tehdä. Kaikki fitness-ulkonäkö hössötys mielestäni alistaa juuri tälle ilmiölle, jossa nainen on karjaa, jota arvostellaan sen mukaan kuka näyttää eniten pantavalta. Ällöttää koko touhu. Mussa on helvetisti muutakin ku tissit ja perse. Mä olen ihan fiksu ihminen, en mikään esittelyesine...

Joten urheilen oman terveyteni eteen, en ulkonäön takia. Jos urheilu tekisi rumemmaksi, tekisin sitä silti.

Vierailija
49/172 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama kai se on, kulkeeko 30 asteen helteillä shortsit ja toppi päällä lihaksikas vai lihakseton? minä en aio vuorata itseäni vaatteilla, kun on helle, olin missä kunnossa tahansa:D viittaan tällä nyt kommenttiin jossa sanottiin, ettei halua nähdä paljastelua.. kivempi kai se on hyväkroppaista katsella vähissä vaatteissa, kun plösöä?;)

ja kertokaa samalla, miten ilman treeniä saa lihaksikkaat pyöreät olkapäät ja pepun?:)

kiitos asiallisista vastauksista!

ap

Vierailija
50/172 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä ottaa päähän, jos joku myöntää näkevänsä vaivaa näyttääkseen hyvältä. Sen takia julkkiksetkin toistelevat fraaseja "olen luonnostaan näin hoikka", "en meikkaa kuin juhliin" ja "vapaa-aikanani kuljen verkkareissa", vaikka tosielämässä kuntoilevat päivittäin, ovat jatkuvalla dieetillä ja käyttävät kaiken maailman stailisteja. Kauneutta halutaan pitää synnyinlahjana, jolle kukaan ei voi itse mitään, koska näin taviksilla säilyy hyvä omatunto oman ulkonäkönsä suhteen.

Vierailija
51/172 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 19:16"]

Joo, täähän koskee miehiäkin. Aina ilmoitetaan joku muu syy treenaamiselle kuin ulkonäkö. Itse ainakin voin auliisti myöntää, että en todellakaan kävisi salilla, jos kroppa jollakin keinolla muokkautuisi muutenkin. Salilla käyminenhän on itse asiassa todella tylsää.

-Miekkonen

[/quote]

Jos olet natu niin ei todellakaan tarvitse käydä salilla saadakseen naturaalille maksimi-tason lihasmassaa

Karu fakta on, ettei naturaali saliharrastaja näytä vaatteet päällä kadunmiestä kummemmalta. 

[/quote]

Mitä tuo tarkoittaa? Ei tarvitse käydä salilla, vaan lihakset kasvavat muutenkin?

Se on totta, että ei näytä tavis salillakävijä vaatteet päällä kadunmiestä kummemmalta, mutta kyllähän kroppa kuitenkin aika paljon muokkautuu verrattuna siihen, että ei tee mitään. NIIN kiinnostunut ulkonäöstäni en ole, että alkaisin roinaamaan.

Vierailija
52/172 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 19:25"]

-Miekkonen

[/quote]

Jos olet natu niin ei todellakaan tarvitse käydä salilla saadakseen naturaalille maksimi-tason lihasmassaa

[/quote]

Mitä tuo tarkoittaa? Ei tarvitse käydä salilla, vaan lihakset kasvavat muutenkin?

Se on totta, että ei näytä tavis salillakävijä vaatteet päällä kadunmiestä kummemmalta, mutta kyllähän kroppa kuitenkin aika paljon muokkautuu verrattuna siihen, että ei tee mitään. NIIN kiinnostunut ulkonäöstäni en ole, että alkaisin roinaamaan.

[/quote]

Ehkä tarkoitettiin, että sali ei ole pakollinen paikka treenaamiselle. Onhan tuolla pururadoilla vaikka mitä laitteita, joissa vastapainona käytetään omaa kehoa. Myös monet lajit kehittävät monipuolisesti ja tasaisesti lihaksistoa, esim. Karate.

Vierailija
53/172 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 18:47"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 18:40"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 18:37"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 18:05"]mielestäni vain on kaunista, kun naisella on vähän pyöreyttä olkapäissä, muotoa takareisissä ja pyllyssä.

[/quote]

Nuo saa treenaamattakin :)

[/quote] ei saa. N34

[/quote]

Kyllä saa, esim. pullaa syömällä.

16

[/quote]

Juujuu. Samalla logiikalla voisi ajatella että jos xl kokoinen mahtuu s-koon trikootoppiin, on tuo xl-ihminen s-kokoinen. Not.

Noh, pullalla mässytetyt muodot ovat ällöttäviä, hyllyviä ja todella epäeroottisia, kun taas verrataan niitä lihaksilla saatuihin muotoihin. Kiinteä, pyöreä takapuoli on paljon parempi kuin löysä ja pyöreä.

Vierailija
54/172 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina tehdään jaottelua pelkästään terveyden tai ulkonäön takia treenaaviin? Mulle molemmat tuntuu sivuseikoilta ja tärkeintä on se, mitä mä pystyn kropallani tekemään. Harrastan tanssia, akroa ja kiipeilyä ja olen huippukunnossa käymättä koskaan salilla. Salitreenarit ärsyttää just siksi, ettei ne tunnu jakavan näitä samoja arvoja mun kanssa. Varsinkin monet salimiehet on kankeita kuin rautakanki ja kaikki koordinaatio on ihan hukassa. Lisäksi mua ärsyttää se perus salimiehen ulkonäkö, kun juuri rintaa, olkavarsia ja olkapäitä on treenattu kaikkein eniten mahdollisen komeiden raamien toivossa. Salitreenarit osaa tehdä hienoja pystypunnerruksia käsipainoilla, mut miksei ne saman tien opettelisi käsilläseisontaa, kun se kehittää just samoja lihaksia ja vielä koordinaatiota kaupanpäälle.

Vierailija
55/172 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 19:45"]

-Miekkonen

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ehkä tarkoitettiin, että sali ei ole pakollinen paikka treenaamiselle. Onhan tuolla pururadoilla vaikka mitä laitteita, joissa vastapainona käytetään omaa kehoa. Myös monet lajit kehittävät monipuolisesti ja tasaisesti lihaksistoa, esim. Karate.

[/quote]

Voi olla. En vain ole pätkääkään kiinnostunut mistään lajista. Salilla on yksinkertaisinta tehdä monipuolista treeniä.

Vierailija
56/172 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 19:48"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 19:45"]

-Miekkonen

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Voi olla. En vain ole pätkääkään kiinnostunut mistään lajista. Salilla on yksinkertaisinta tehdä monipuolista treeniä.

[/quote]

Kunhan kerroin ihmettelyllesi mahdollisen vastauksen. Ei se minua liikuta miten kehität lihaksistoasi. Kunhan totesin, että se onnistuu muuallakin kuin salilla.

Vierailija
57/172 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

et sinäkään reenaa pelkän ulkonäön takia, selvästikin nautit kun kehityt! Ja nautit urheilun tunteesta. Siinä muitakin syitä treenata

Vierailija
58/172 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI siinä ole mitään vikaa! Monihan ihan terve ylipainoinenkin laihduttaa vaikkapa ulkonäön takia, ja itsekin normipainosena dieetillä ihan vaan pikkusilausten takia (siis ulkonäöllisten) :D Hyvä et kehtaat tunnustaa!

Vierailija
59/172 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään hyvä ku jotkut on noin aktiivisia!Jos ihminen pysyy kuitenkin ihan nöyränä ja mukavana muita kohtaan niin se on ok.En väitä että sä et olis kiva ja nöyrä.Mut ymmärrät mitä tarkoitan?Joistakin tulee sellasia"muita parempia" ni se ei ole sit kaunista kateltavaa.

Vierailija
60/172 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän