Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Radikaali rehellisyys, onko tuttu?

ww
25.07.2021 |

Vähän vahingossa tulin löytäneeksi tämän asenteen itse.
Tarkoittaa sitä, että jos tunnet että sinun pitäisi sanoa jotain mitä ei yleensä sanota, mutta sanot sen silti, ja pelkäät seurauksia, onhan se nyt melko radikaalia.
Esimerkki: minä pelkään ensinnäkin sitä, että tähän ei tule yhtään vastausta ja myöskin sitä, että joku tarkkasilmä huomaa, että olen pikkaiiisen ehkä humalassa kirjoittaessani tämän ja mollaa minua siitä, tai ignooraa, mikä olisi vielä pahempi.
Joten, kysyn sulta, mammahyvä nyt, olekto (korjaus, oletko) kokeillut elämässäsi radikaalia rehellisyyttä, ja miten sujui?

Radikaali rehellisyys, onko tuttu?

Vaihtoehdot

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kommenttisi julkaistaan hyväksynnän jälkeen"

Okei, sanoin kommentissa, että pelkään että kukaan ei vastaa.

Tämä on oudompaa kuin voisi kuvitella.

ww

Vierailija
2/23 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavasti puhuen onko tämä kenellekään tuttu?

Saa vastata.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarkoittaa esimerkiksi sitä, että kaverit haluaisi tulla sun mökille mutta et halua häntä sinne, koska hän on rasittava ja haluaa loikoilla kaikki päivät.

Tai sulla on uusi ihastus, mutta hän on makho, etkä tykkää että hän puhuu pahaa naisista.

Uskallatko sanoa, seurauksista viis?

ap

Vierailija
4/23 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Tulihan sanottua. Sanoisin uudestaan vaikka siitä mitään hyvää ei seuraisi.

Vierailija
5/23 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat monesti kysyy hienotunteisia tapoja sanoa "ei".

Ohjeeni on, sano totuus.

Se on oikeasti yleensä ihan hyvä tapa. Mä sanoin juuri mun toisteks parhaalle kaverille, että en halua häntä mun 30-vuotisjuhliin, koska hän alkaa humalassa ahdistella naisia.

Toimi. Hän ei tullut vaan ymmärsi.

ap

Vierailija
6/23 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas täyttä sontaa aloitus.

Vierailija
7/23 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan niin tehdä, mutta siitä seuraa kyllä ikävyyksiä ja paljon.

Vierailija
8/23 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen tota koko ajan, mutta olen jo 70-vuotias. Tässä iässä ei enää jaksa eikä varsinkaan halua mitään säätämistä. Veljen anoppi pyysi viikoksi mökilleen. Sanoin suoraan, että olen niin introvertti että en jaksa ketään puolituttua ihmistä kokonaista viikkoa.

Vierailija
9/23 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas täyttä sontaa aloitus.

Tykkään tästä. Sano vielä miksi.

ap, joka arvostaa jokaista kommenttia.

Vierailija
10/23 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hullua sä selität? Taas näitä naisten kitinöitä. Menisit töihin.

Vierailija
11/23 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan poistoa hetkellä millä hyvänsä.

ap

Vierailija
12/23 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hullua sä selität? Taas näitä naisten kitinöitä. Menisit töihin.

Hieno vastaus. Tosin, koska olen nainen, tuntuu pahalta että sukupuoltani vähätellään tällä tavoin, jos aivan rehellinen olen. 

Töissä kyllä käyn, tosin nyt olen lomalla. Milloin viimeksi, mammahyvä, sanoit livenä jotain  mitä oikeasti ajattelit? Jaa se meille, ole rohkea. Kiitos jo etukäteen

ap

Vierailija
13/23 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa rajattoman henkilön tekosyyltä olla törkeä, ”puhua suoraan” jne. Jostain syystä ko. henkilöt eivät sitten kykene vastaanottamaan itsestään radikaalia tai edes hienotunteista rehellisyyttä.

Vierailija
14/23 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heppamiiehen realiismia :)

Vierailija
15/23 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan niin tehdä, mutta siitä seuraa kyllä ikävyyksiä ja paljon.

Kerro millaisia ikävyyksiä olet itse kohdannut.

ap

Vierailija
16/23 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuulostaa rajattoman henkilön tekosyyltä olla törkeä, ”puhua suoraan” jne. Jostain syystä ko. henkilöt eivät sitten kykene vastaanottamaan itsestään radikaalia tai edes hienotunteista rehellisyyttä.

Ymmärrän. Itse ajattelin sen tarkoittavan että kerron lähinnä omista heikkouksistani ja peloistani. Muiden heikkouksista puhuminen kuulukoon heille itselleen.

Hienotunteisuus on kyllä ihan oikeasti tarpeellista meille kaikille. Ite yritän sitä noudattaa.

ap

Vierailija
17/23 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radikaali? Tiedätkö mitä radikaali tarkoittaa? Tuntuu että et.

"Yleiskielessä radikaali on perinpohjaisia muutoksia vaativa, äärimmäisyyshenkinen, jyrkkä, kumouksellinen. Radikaali kannattaa radikalismia ja on äärimmäisyysihminen. Näin määrittelee Kielitoimiston sanakirja."

Ihmiset, varsinkin suomalaiset (ainakin lännessä) osaavat kyllä olla hyvin raakoja sanoessaan rehellisesti asiat niinkuin ne on. Ei siinä mitään radikaalia ole. Se ei aina ole hyvien käytöstapojen mukaista ja kuulijalle epämukavaa, mutta radikaalia se ei ole.

Tämä sun esimerkki ei kerro nyt yhtään mitään radikaalia. Ei radikaali ihminen pelkää mitään seurauksia, vaan juuri siksi sanoo asiat suoraan tai sanoo asioita joita ei yleensä uskalleta sanoa ääneen. Mutta se pelko ei kuulu radikalismiin, vaan päinvastoin hullunrohkeus ja uhkarohkeus. Usein radikaali tekee asioita, eikä vaan sano. "Esimerkki: minä pelkään ensinnäkin sitä, että tähän ei tule yhtään vastausta ja myöskin sitä, että joku tarkkasilmä huomaa, että olen pikkaiiisen ehkä humalassa kirjoittaessani tämän ja mollaa minua siitä, tai ignooraa, mikä olisi vielä pahempi."

Vierailija
18/23 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Radikaali? Tiedätkö mitä radikaali tarkoittaa? Tuntuu että et.

"Yleiskielessä radikaali on perinpohjaisia muutoksia vaativa, äärimmäisyyshenkinen, jyrkkä, kumouksellinen. Radikaali kannattaa radikalismia ja on äärimmäisyysihminen. Näin määrittelee Kielitoimiston sanakirja."

Ihmiset, varsinkin suomalaiset (ainakin lännessä) osaavat kyllä olla hyvin raakoja sanoessaan rehellisesti asiat niinkuin ne on. Ei siinä mitään radikaalia ole. Se ei aina ole hyvien käytöstapojen mukaista ja kuulijalle epämukavaa, mutta radikaalia se ei ole.

Tämä sun esimerkki ei kerro nyt yhtään mitään radikaalia. Ei radikaali ihminen pelkää mitään seurauksia, vaan juuri siksi sanoo asiat suoraan tai sanoo asioita joita ei yleensä uskalleta sanoa ääneen. Mutta se pelko ei kuulu radikalismiin, vaan päinvastoin hullunrohkeus ja uhkarohkeus. Usein radikaali tekee asioita, eikä vaan sano. "Esimerkki: minä pelkään ensinnäkin sitä, että tähän ei tule yhtään vastausta ja myöskin sitä, että joku tarkkasilmä huomaa, että olen pikkaiiisen ehkä humalassa kirjoittaessani tämän ja mollaa minua siitä, tai ignooraa, mikä olisi vielä pahempi."

Kiitos että paneudut asiaan. Arvostan.

Ollaan kuitenkin keskustelupalstalla, ja teko on sana. Ei täällä oikein voi tehdä mitään muuta kuin vain sanoa.

Radikaali rehellisyys, mitä käytin aloituksessa, on vakiintunut termi, mikä kait tarkoittaa että henkilö sanoo rehellisesti sellaisiakin asioita, mitkä saattaa hänet huonoon valoon.

En ole raaka ihmisille. Jos pitää olla raaka, olen sitä itselleni.

Kiitos että keskustelet.

Mitkä on sun noloimmat tunnustukset?

ap

Vierailija
19/23 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonni. Me täällä Nolouden Päämajassa odotamme vastauksia näiltä vähättelijöiltä, joiden mielestä aloitus on"naisten kitinää" ja "täyttä sontaa" tai muuten vaan huonoa palautetta saaneita.

Onko kellään näistä radikaalia rohkeutta ihan vaan avoimesti, tosin anonyymisti kuten itsekin(Mulla on VPN päällä) kertoa mitä he ajattelee?

Ei varmaan voi olla niin, että joku tulisi vähättelemään ihan ilman mitään syytä ja ilman perusteluja, eihän? Kuka mamma voisi olla niin tölppö?`

Nyt on tilaisuus antaa vastine ja tehdä vaikutus. Kiitos etukäteen

Ja alapeukku ei sitten riitä.

ap

Vierailija
20/23 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko joskus sanonut mitä todella ajattelet?

Mitä tapahtui?