Ihokarvat EIVÄT kasva tummempana ja paksumpana ajelun jälkeen!
Kommentit (35)
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 17:53"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 17:15"]Olen eri mieltä, omasta pitkäaikaisesta kokemuksesta.
Kun aloitin karvojen ajelun teini-iässä, pohkeissa kasvava karva oli väritöntä ja se kasvoi suht hitaasti. Höyläämisen myötä kasvusto muuttui tummemmaksi ja runsaammaksi.
[/quote]
näin. Ja sitten kun 15v höyläämisen jälkeen ostin sellasen *nyppijän* on karvat taass paljon ohuempia, vaaleempia ja kasvavat paaaaljon hitaammin.
[/quote]
Minä en ole kokeillut epilointia.
8, jota hymyilyttää, miten toopena osa kirjoittajista pitää jokaista, jolla on eri kokemukset kuin heillä itsellään...
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 17:58"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 17:53"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 17:15"]Olen eri mieltä, omasta pitkäaikaisesta kokemuksesta.
Kun aloitin karvojen ajelun teini-iässä, pohkeissa kasvava karva oli väritöntä ja se kasvoi suht hitaasti. Höyläämisen myötä kasvusto muuttui tummemmaksi ja runsaammaksi.
[/quote]
näin. Ja sitten kun 15v höyläämisen jälkeen ostin sellasen *nyppijän* on karvat taass paljon ohuempia, vaaleempia ja kasvavat paaaaljon hitaammin.
[/quote]
8, jota hymyilyttää, miten toopena osa kirjoittajista pitää jokaista, jolla on eri kokemukset kuin heillä itsellään...
[/quote]
Mulla on muuten kanssa reisissä ihan ohutta vaaleaa haituvaa kun en ole niitä koskaan sheivannut/epiloinut, mutta säärissä on mustaa terävää karvaa joka kyllä kasvaa hitaasti takaisin kiitos epiloinnin. Kainaloissa mulla on aina ollut mustat karvat vaikka blondi olenkin.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 18:05"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 17:58"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 17:53"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mulla on muuten kanssa reisissä ihan ohutta vaaleaa haituvaa kun en ole niitä koskaan sheivannut/epiloinut, mutta säärissä on mustaa terävää karvaa joka kyllä kasvaa hitaasti takaisin kiitos epiloinnin. Kainaloissa mulla on aina ollut mustat karvat vaikka blondi olenkin.
[/quote]
Totta, reisissä on tosin monella luontaisestikin hennompi karvoitus, esim. miehillä osalla on pohkeissa paljon tummempi ja runsaampi karvoitus.
8
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 18:08"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 18:05"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Totta, reisissä on tosin monella luontaisestikin hennompi karvoitus, esim. miehillä osalla on pohkeissa paljon tummempi ja runsaampi karvoitus.
8
[/quote]
Piti ihan tarkastella mun karvoja :D pohkeissa on myös vaaleampaa ja ohuempaa karvaa kuin säären etupuolella, hassua :D
Mulle on ihan sama, mitä termejä käyttää, mutta omat karvat ja sänget oli järkyt vuosikymmenien ajelun jälkeen. Kun siirryin sokerointiin, jalat tuntuvat pehmeiltä pari viikkoa eikä karvaa huomaa kuin tarkkaan katsomalla, kun ennen sänki näkyi hyvinkin helposti. Lisäksi osa karvatupista on inaktivoitunut tai muuten karvaa puskee vähemmän.
[/quote]
No mulla on päinvastoin. Käsikarvat on nyt 10 vuotta sheivaamisen jälkeen aika harmittomat. Ajelen harvoin mutta kasvaa hitaasti ja näyttää harvemmalta.
Juurineen irrottaminen myös aidosti vähentöä karvoja. On ihan tutkittua.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 17:58"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 17:35"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 17:15"]
Olen eri mieltä, omasta pitkäaikaisesta kokemuksesta.
[/quote]
sillähän ei voi tietty olla mitään vaikutusta että olet tullut vanhemmaksi tässä vuosien mittaan ja hormonit ovat muuttuneet.
[/quote]
Minulla on sama kokemus, ajelun myötä tummuivat. Ja ei, tämä ei johdu vanhenemisesta. Olen nimittäin talvet ajelematta kuivan ihoni takia ja sinä aikana alan taas kasvaa vaaleaa karvaa. Samoin niiden alueiden joita en ajele (esim. reidet) karva on edelleen täysin huomaamatonta vaaleaa haituvaa. Pahin musta karvoitus tulee silloin syksyn alussa kun ensimmäistä kertaa jättää sheivaamatta.
[/quote]
ei ei ei..ei ne tummu...näyttää vaan siltä kun olet karvan katkonut.
Mutta kuinka selittyy tämä? Mulla on reisissäkin pitkähköjä ja tummahkoja karvoja, ei kuitenkaan ihan mustia kuten säärissä. Tein testin ja sheivasin yhdestä kohtaa reittä kaikki pois. Ja sheivasin uudelleen. Ja uudelleen. Ja perkele siinä kohdassa kasvaa nyt sitten selvästi tummempaa ja paksumpaa karvaa kuin siinä ympärillä! Menenkö jollekin karvatutkijalle näyttämään että katso, näin siinä käy kun sheivaa!? Nyt ei voi lopettaa enää tuota reiden sheivaamistakaan. V**** että v***ttaa olla tällainen apina, mutta ei ole laaseriin varaa opiskelijalla.
Kuten toisessa ketjussa sanoinkin, niin nyt lähtee multa tämä ohut ja harva maantienvärinen tukka.
Mähän olen usein ajellut tukanleikkuukoneella ihan sängeksikin vähän sieltä sun täältä, paikoin vain muutaman millin sängeksi, mutta höylällä en ole tajunnut vetää, jos se kerran vaikuttaa...
mulla on karvankasvu jäänytkehittymättä. En ole koskaan poistanut millään keinoin jalkakarvojani. Ihan samanlaiata untuvaa kuin teininä.
Joillakin todella ajelu JA muut karvanpoistomenetelmät todella stimuloivat karvankasvua. Äänitorvena tässä asiassa vaan ovat toimineet naiset (kosmetologit ynnä muut) joilla itsellään ei ole niin käynyt. On kuitenkin erilaisia ihotyyppejä. Joidenkin iho häiriintyy kaikenlaisesta karvanpoistosta ja pyrkii suojautumaan entistä ärhäkämmin mm. puskemalla paksumpaa ja tummempaa karvaa kiihtyvällä vauhdilla. Ainoat hoidot, jotka tällaiseen häiriötilaan mennesseen ihoon enää auttavat, ovat valoimpulssi ja laser.
Toivoisin, että hentokarvaiset ämmät tukkisivat viimein turpansa tästä asiasta. Jos juuri itselläsi ei karvojen kasvu ole ajelusta tai muuta karvanpoistosta kiihtynyt, se ei tarkoita, ettei niin voisi kellään muullakaan käydä. Älkääkä ehdottako kuorintaa hoidoksi, jos joku valittaa tulehtuneita karvatuppia ja sisäänkasvaneita karvoja. Melko todennäköisesti henkilö on tätä yksinkertaista konstia, kuten kaikkia muitakin jo yrittänyt. Joillakin vaan on enemmän taipumusta tuohonkin vaivaan.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 17:16"]Ei, mutta tiedättekös mitä. Ahkeran monen vuoden sheivaamisen jälkeen, mulla kasvo yhdestä kohtaan 3karvaa jo 1sijasta! Aloin epiloimaan, samanlaiset karvat edelleen, ei ne ole muuttuneest juuri vaaleimmiksi tai hennoimmiksi, mutta enää kasvaa vain 1 yhdestä kohtaa.
[/quote]
Voi pyhä yksinkertaisuus..
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 18:36"]Mutta kuinka selittyy tämä? Mulla on reisissäkin pitkähköjä ja tummahkoja karvoja, ei kuitenkaan ihan mustia kuten säärissä. Tein testin ja sheivasin yhdestä kohtaa reittä kaikki pois. Ja sheivasin uudelleen. Ja uudelleen. Ja perkele siinä kohdassa kasvaa nyt sitten selvästi tummempaa ja paksumpaa karvaa kuin siinä ympärillä! Menenkö jollekin karvatutkijalle näyttämään että katso, näin siinä käy kun sheivaa!? Nyt ei voi lopettaa enää tuota reiden sheivaamistakaan. V**** että v***ttaa olla tällainen apina, mutta ei ole laaseriin varaa opiskelijalla.
[/quote]
Suosittelen sokerointia. Mulla ihan sama vaiva, iän myötä "hormonikarvat" villiintyivät mahdottomiksi ja sheivaus ei auttanut mitään. Muutaman sokerointikerran jälkeen ei karva enään kasvanut samalla innolla, vaan muuttui hennommaksi. Osassa kohtaa ei karva kasva enää ollenkaan.
Katsokaa vaikka miesten partoja, ei niissäkään oo murrosiän jälkeen mitään muutosta ennen papparaiseksi muuttumista.
[/quote]
Vaaleapartaisella parta tummuu, kun sen trimmaa lyhyemmäksi. Yksi syy on, että aurinko vaalentaa pidempään esillä olleita vaaleita karvoja, toinen syy on, että vaalea parta näyttää vaalealta pitempänä, mutta lyhyenä tummemmat karvat korostuvat, kun vaaleampaa karvaa ei erota niin paljoa.
Tummuus on melko subjektiivinen kokemus, johon vaikuttaa valon määrän lisäksi monet muut katsojan kokemat tekijät. Ei tämä musta tekstikään tässä ruudulla ole sen tummempaa kuin taustalla oleva valkoinen pinta jos sammutat näytön taustavalon.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 17:15"]
Olen eri mieltä, omasta pitkäaikaisesta kokemuksesta.
[/quote]
sillähän ei voi tietty olla mitään vaikutusta että olet tullut vanhemmaksi tässä vuosien mittaan ja hormonit ovat muuttuneet.
[/quote]
Minulla on sama kokemus, ajelun myötä tummuivat. Ja ei, tämä ei johdu vanhenemisesta. Olen nimittäin talvet ajelematta kuivan ihoni takia ja sinä aikana alan taas kasvaa vaaleaa karvaa. Samoin niiden alueiden joita en ajele (esim. reidet) karva on edelleen täysin huomaamatonta vaaleaa haituvaa. Pahin musta karvoitus tulee silloin syksyn alussa kun ensimmäistä kertaa jättää sheivaamatta.