Michelin-ravintolan Pekka Terävä:" kohta ei "virtasia"nähdä ravitola ja sairaala-alalla
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/4230176?fbclid=IwAR3w5k4ACi…
Ahkerat ulkomaalaiset tulevat tekemään työt, jotka eivät laiskoille suomipummeille kelpaa. Tämä kertoo siitä, että Suomessa on liian hyvät sosiaaliedut ja nämä iilimadot vielä käyttävät niitä tahallaan hyväkseen. Kelan tukia pitäisi karsia ankaralla kädellä niin alkaisi työt maistumaan"paskalla"palkalla.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n väitteessä ei ole järkeä koska nuo molemmat ovat tarkkaan säädeltyjä aloja. Ei niihin pääse pystymetsästä vaan vaaditaan alan koulutus ja kokemusta, sekä esim. ravintola-alalle hygieniapassi. Tyypillistä öyhötystä taas kerran.
Sitten hankitaan koulutus, lähihoitajaopinnot kestävät vain kaksi vuotta ja siitäkin osa oppisopimuksella palkkaa saaden.
Lähihoitajaopinnot kestävät kolme vuotta.
Nopeammin voi valmistua, jos on jo aiemmin opiskellut toisen tutkinnon tai muuten hankkinut osaamista, niin että ei tarvitse opiskella kaikkia kursseja alusta lähtien. Oppisopimuskoulutus on myös hyvä vaihtoehto, jota voisi hyödyntää nykyistä enemmänkin, niin saataisi nopeammin tekijöitä työpaikoille. Opiskelijanakin voi usein tehdä monia asioita, vaikka ei vielä lääkehoitoa voisi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos palkka ei riitä elämiseen?
Selittäkää nyt joku loinen jo mulle pikkuhiljaa iten sillä palkalla eielä,mutta toisten siivellä loisimalla elää?
Mä olen sellaset 20 vuotta painanu ravintola- alalla hommia täällä Tampereella nekä ainakaan itse ole huomannut ei kukaan muukaan ole minulle kertonut että mä kuollut olisin.
Mutta et ole myöskään huomannut, että osa-aikaiset työsuhteet ja vuokratyö ovat lisääntyneet huomasti? Nollasoppari ja töitä 3-4 h päivässä. Elä sillä ihan oikeasti.
No mikään ei estä sinua tekemästä näitä osa-aika soppareita useampia.
itsekin teen yrittäjänä kahta täysin eri työtä. toista täydet 8 tuntia päivässä ja "toista aina kun ehdin".Kuinka valitaan sitten kummalle työnantajalle kumarrat ja kummalle pyllistät? Kumpikin tarjoaa pe-iltavuoroa klo 23-03.
Jaa että päiviksi kahvilaan. Kyllä kyllä. Toimii perheellisillä tosi mahtavasti. Lapset päivällä päiväkotiin ja illalla taas. Minä yritin. Liian raskasta minulle ja vielä raskaampaa lapsille. Oli pakko lopettaa kun vanhempi meni kouluun.Itsehän sinä sen valinnan teet. Käsittääkseni aika monet perheelliset pystyvät itsensä elättämään, mutta sinä et sitten kykene.
ehkä sulla ei sitten ole mitään annettavaa työmarkkinoille, nimittäin osaavat tekijät kyllä elättävät itsensä. Itsekin olen ihan tavallinen duunari mutta olen sen verran kova luu että myyn työtäni omalla firmallani eli työllistän vain itseni.-Sinä yritit, joo... susta ei vain ollut siihen. Mitä se sitten kertoo sinusta... mene ja tiedä.
Työntekijän kannattaa miettiä sitä että mitä SÄ pystyt tarjoamaan sille joka sun palkan maksaa, jos oot niin hyvä niin ei susta kukaan luovu tai jos luopuu niin uusia duuneja tulee saman tien.
Nykyään ihmiset taitaa vaan olla niin pehmeitä ettei niistä ole mihinkään muuhun kuin valittamaan.Pikkuisen sulla nyt meni pieleen tämä. Missä sanottiin että elän jollain tuilla?
Minä vaihdoin alaa. Lopetin huonojen sopparien kanssa pelleilyn ravintola-alalla. Se oli minulle ja lapsille liian kuluttavaa. Olen nyt toimihenkilö pörssiyhtiössä, R&D -tehtävissä. Palkkaa saan tuplat sen mitä aiemmin ravintola-alalla kahden (pahimmillaan kolmen) työpaikan välissä sinkoillessa.Mitä helvettiä sönkötät? Sanoinko sun elävän tuilla???
Juurihan mä kerroin että jos ei jokin työpaikka ei maistu niin vaihtaa paikkaa tai vaikka koko alaa.
Sana pörssiyhtiö ei tee kylläkään minkäänlaista vaikutusta mutta onnea uudesta työpaikastasi.
Jos olisin itse ravintola-alalla ja saisin huonoa palkkaa niin pyytäisin parempaa tai tekisin enemmän duunia tai perustaisin itse ravintolan tai vaihtaisin alaa. Ei tämä mitään rakettitiedettä ole.Jos tekee tuottavaa työtä niin sillä on aina jokin arvo. Sitten on niitä jotka ei tee tuottavaa työtä, he pitävät toki itseään arvossa, mutta heidän työnsä on sitten aika turhanpäiväistä.
Kannattaisi panostaa vähän kirjalliseen ilmaisuun. Jos lause ”käsittääkseni aika monet perheelliset kykenevät itsensä elättämään, mutta sinä et sitten siihen kykene”, tarkoittaa mielestäsi jotain muuta kuin sitä, että minä en elättäsi itse itseäni, vaan antaisin yhteiskunnan elättää itseni, niin sinä olet tässä se sönkkääjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten karsitaan elinkustannuksia. Voi aloittaa esim. muuttamalla siitä 600e/kk vuokrakämpästä halvempaan asuntoon. Ja voi myös ottaa toisen työn päätyön lisäksi. Esim. taksia ajamaan illalla ja yöllä tai hampurilaisravintolaan tarjoilijaksi, aamupostin jakajaksi yms. Kerran baarista tullessani näin ahkeran mustan miehen jakamassa aamupostia polkupyörällä eli kyllä ne ulkomaalaiset ovat ahkeria ja työtelijäitä. Tuossa läheisellä pellollakin Vietamilaiset poimivat mansikoita joka päivä aamusta iltaan.
Itse olin myös alaikäisenä mansikkamaalla ja kaverit jakoivat mainoksia, ei olisi tullut mieleenkään lorvia vanhempien rahoilla kuten nyky kermaperseet, joille ei aikuisenakaan työ maita kun kotona on saatu oppi että kesällä puoleen päivään nukkuminen ja vetelehtiminen on ok.
Ihan ensinnäkin: Helsingissä ei mitään 600 euron vuokrakämppiä ole.
Tuon hinnan joutuu pulittaan jo pelkästä huoneesta kimppakämpässä.
Viestisi on aivan turhaa lässytystä, kun elinkustannukset on ne joihin ei noilla aloilla ole varaa.
Ihan siitä asumisesta lähtien.
Lisääntyminenhän on jo varakkaiden ja sossupummien huvia, duunareita tarvitaan ulkomailta koska sillä väestönosalla ei ole vara lisääntyä.
Se joka työtä välttelee, ei tiedä elämänsä tarkoitusta.
Ratkaisu olisi sisällön luominen. Ilman motia ei voi omistaa kotia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selittäkää nyt joku loinen jo mulle pikkuhiljaa iten sillä palkalla eielä,mutta toisten siivellä loisimalla elää?
Mä olen sellaset 20 vuotta painanu ravintola- alalla hommia täällä Tampereella nekä ainakaan itse ole huomannut ei kukaan muukaan ole minulle kertonut että mä kuollut olisin.
Mutta et ole myöskään huomannut, että osa-aikaiset työsuhteet ja vuokratyö ovat lisääntyneet huomasti? Nollasoppari ja töitä 3-4 h päivässä. Elä sillä ihan oikeasti.
No mikään ei estä sinua tekemästä näitä osa-aika soppareita useampia.
itsekin teen yrittäjänä kahta täysin eri työtä. toista täydet 8 tuntia päivässä ja "toista aina kun ehdin".Kuinka valitaan sitten kummalle työnantajalle kumarrat ja kummalle pyllistät? Kumpikin tarjoaa pe-iltavuoroa klo 23-03.
Jaa että päiviksi kahvilaan. Kyllä kyllä. Toimii perheellisillä tosi mahtavasti. Lapset päivällä päiväkotiin ja illalla taas. Minä yritin. Liian raskasta minulle ja vielä raskaampaa lapsille. Oli pakko lopettaa kun vanhempi meni kouluun.Itsehän sinä sen valinnan teet. Käsittääkseni aika monet perheelliset pystyvät itsensä elättämään, mutta sinä et sitten kykene.
ehkä sulla ei sitten ole mitään annettavaa työmarkkinoille, nimittäin osaavat tekijät kyllä elättävät itsensä. Itsekin olen ihan tavallinen duunari mutta olen sen verran kova luu että myyn työtäni omalla firmallani eli työllistän vain itseni.-Sinä yritit, joo... susta ei vain ollut siihen. Mitä se sitten kertoo sinusta... mene ja tiedä.
Työntekijän kannattaa miettiä sitä että mitä SÄ pystyt tarjoamaan sille joka sun palkan maksaa, jos oot niin hyvä niin ei susta kukaan luovu tai jos luopuu niin uusia duuneja tulee saman tien.
Nykyään ihmiset taitaa vaan olla niin pehmeitä ettei niistä ole mihinkään muuhun kuin valittamaan.Pikkuisen sulla nyt meni pieleen tämä. Missä sanottiin että elän jollain tuilla?
Minä vaihdoin alaa. Lopetin huonojen sopparien kanssa pelleilyn ravintola-alalla. Se oli minulle ja lapsille liian kuluttavaa. Olen nyt toimihenkilö pörssiyhtiössä, R&D -tehtävissä. Palkkaa saan tuplat sen mitä aiemmin ravintola-alalla kahden (pahimmillaan kolmen) työpaikan välissä sinkoillessa.Mitä helvettiä sönkötät? Sanoinko sun elävän tuilla???
Juurihan mä kerroin että jos ei jokin työpaikka ei maistu niin vaihtaa paikkaa tai vaikka koko alaa.
Sana pörssiyhtiö ei tee kylläkään minkäänlaista vaikutusta mutta onnea uudesta työpaikastasi.
Jos olisin itse ravintola-alalla ja saisin huonoa palkkaa niin pyytäisin parempaa tai tekisin enemmän duunia tai perustaisin itse ravintolan tai vaihtaisin alaa. Ei tämä mitään rakettitiedettä ole.Jos tekee tuottavaa työtä niin sillä on aina jokin arvo. Sitten on niitä jotka ei tee tuottavaa työtä, he pitävät toki itseään arvossa, mutta heidän työnsä on sitten aika turhanpäiväistä.
Kannattaisi panostaa vähän kirjalliseen ilmaisuun. Jos lause ”käsittääkseni aika monet perheelliset kykenevät itsensä elättämään, mutta sinä et sitten siihen kykene”, tarkoittaa mielestäsi jotain muuta kuin sitä, että minä en elättäsi itse itseäni, vaan antaisin yhteiskunnan elättää itseni, niin sinä olet tässä se sönkkääjä.
Sinähän itse aiemmin kerroit että "en pystynyt". vastasin siihen.
Alkaako jo pandoran lipas avautumaan vai jatkatko sönköttämistä?
En kyllä ole tavannut yhtään työtöntä joka sanoisi ettei mene töihin ja mieluimmin elää Kelan tuilla niin että tililtä syynätään kuukausittain onko sinne tullut kymppiä ylimääräistä. Pienituloinenkin saa helposti paljon enemmän käteen kuin yksikään työtön.