Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Michelin-ravintolan Pekka Terävä:" kohta ei "virtasia"nähdä ravitola ja sairaala-alalla

Vierailija
25.07.2021 |

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/4230176?fbclid=IwAR3w5k4ACi…

Ahkerat ulkomaalaiset tulevat tekemään työt, jotka eivät laiskoille suomipummeille kelpaa. Tämä kertoo siitä, että Suomessa on liian hyvät sosiaaliedut ja nämä iilimadot vielä käyttävät niitä tahallaan hyväkseen. Kelan tukia pitäisi karsia ankaralla kädellä niin alkaisi työt maistumaan"paskalla"palkalla.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos palkka ei riitä elämiseen?

Sitten pohtii niistä elämisen kuluista, mitkä ovat pakollisia.

Vierailija
22/66 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa MeRa-yrittäjillä hermot pettää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten yhteiskunta antaa sinulle sossutukea ja asumistukeahan sinä olet saanut aina.

Toimeentulotuki on tarkoitettu vain tilapäiseksi avuksi, ei päätuloksi.  Edelleenkin on tarkoitus, että elätät itse työllä siis teet työtä rahan eteen eli palkan ja jos tarvis lisätukea sitten sossuturvasta.

Tarkoitus ei ole se, että loisit ja varastat muiden ihmisten rahat kotosalla haisten.

Vierailija
24/66 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MaRa

Vierailija
25/66 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karsii esim. ravintolakäynneistä.

Vierailija
26/66 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selittäkää nyt joku loinen jo mulle pikkuhiljaa iten sillä palkalla eielä,mutta toisten siivellä loisimalla elää?

Mä olen sellaset 20 vuotta painanu ravintola- alalla hommia täällä Tampereella nekä ainakaan itse ole huomannut ei kukaan muukaan ole minulle kertonut että mä kuollut olisin. 

Tässä demarilandiassa tuet ovat niin isot, että pummi saa enemmän Kelasta kuin töihin menemällä siksi palkka "ei riitä elämiseen",mutta toisten verorahat riittävät. Pummi käyttää avokätistä vassareiden ylläpitämää tukijärjestelmää hyväkseen.

Palkalla elää oikein hyvin kunhan elää fiksusti ja voi myös hyvin ottaa toisen työn päätyön rinnalle.

Vierailija
27/66 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin elät yli varojesi. 

Kumma juttu kun se Kelan "palkka" tai ansiosidonnainen sitten riittääkin. 

Vierailija
28/66 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän kertoi totuuden.   Ja se on hyvä.   Sinun kaltaisesi sossutuilla loisijoita ei kukaan halua elättää.  Rahalle on parempaakin tekemistä.

Vierailija
29/66 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selittäkää nyt joku loinen jo mulle pikkuhiljaa iten sillä palkalla eielä,mutta toisten siivellä loisimalla elää?

Mä olen sellaset 20 vuotta painanu ravintola- alalla hommia täällä Tampereella nekä ainakaan itse ole huomannut ei kukaan muukaan ole minulle kertonut että mä kuollut olisin. 

Mutta et ole myöskään huomannut, että osa-aikaiset työsuhteet ja vuokratyö ovat lisääntyneet huomasti? Nollasoppari ja töitä 3-4 h päivässä. Elä sillä ihan oikeasti.

Vierailija
30/66 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämä ollut sitä toivottua positiivista raaraata?

Vai onko vain uusi palkanpolkemistalkoo menossa?

Vierailija
31/66 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän kertoi totuuden.   Ja se on hyvä.   Sinun kaltaisesi sossutuilla loisijoita ei kukaan halua elättää.  Rahalle on parempaakin tekemistä.

En saa mitään sossutukia. Käyn töissä.

Naurattaa vaan nämä lyhytnäköiset yrittäjät. Kohta eivät eroa kebabiloista yhtään.

Vierailija
32/66 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta et ole myöskään huomannut, että osa-aikaiset työsuhteet ja vuokratyö ovat lisääntyneet huomasti? Nollasoppari ja töitä 3-4 h päivässä. Elä sillä ihan oikeasti.

Ravintola-alalla on kova työvoimapula mutta vuoroja ei kuitenkaan anneta. Mitä en ymmärrä tässä kuviossa?

Vierailija
33/66 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkin on tarkoitus, että elätät itse työllä siis teet työtä rahan eteen eli palkan ja jos tarvis lisätukea sitten sossuturvasta.

Semmoista näkemystä sieltä sitten. Ajattelua jossa työssäkäymällä ei saa edes minimitoimeentuloa ei todellakaan pidä alkaa normalisoimaan.

Vierailija
34/66 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai vaihtaa alaa. Näin minäkin tein. Olen taitava kokki, mutta helkkariako itseäni huonoilla työajoilla ja olosuhteilla kiusaan. Paremman duunin sain elintarvikealalta.

Vierailija
35/66 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan enää menisi kalliiseen fine dining -ravintolaan, jos samat työntekijät olisi viereisessä kiinalaisessa tai kebab-mestassa?

Vierailija
36/66 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes jaksanut lukea. Ravintola-ala se jaksaa marista.

Vierailija
37/66 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikään ei estä sinua tekemästä näitä osa-aika soppareita useampia. 

itsekin teen yrittäjänä kahta täysin eri työtä.  toista täydet 8 tuntia päivässä ja "toista aina kun ehdin".

Vierailija
38/66 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Suomessa ei yksikään julkinen liiku, ei yksikään paikka siivoudu, ei yksikään ravintola pyöri, ei yksikään marja poimiudu ilman osaavia ulkomaalaisia. Suomalaiset on suuri rasite tälle maalle, niistä pitää päästä mitä pikimmin eroon".

Kunnolliset suomalaiset eivät ole.  He käyvät töissä ja siten auttavat juuri noiden yllä mainittujen asioiden pyörimisessä.   

Valitettavasti tässä systeemissä sitten vaan pesii loisia, joista ei ole muuta kuin kuluja. Niiden on mahdollista loisia, koska sossutuet ovat liian runsaat täysloisille.   Heidän tukiaan j aetujaan pitäisi pudottaa.   Eli jos haluaa enemmän rahaa, on vaan mentävä johonkin duuniin.

Vierailija
39/66 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raksalla sama ongelma. Jos palkkaat jonkun suomalaisen, niin sille pitää opettaa työajat sekä se, että työajalla ei räplätä kännykkää. Tauot ovat sitä varten. Ja silti porukka tulee töihin miten sattuu, eivät muista ohjeita, ovat mielestään fiksumpia (eivät näe kokonaiskuvaa), meno on kuin päiväkodissa. Harva täysipäinen ihiminen jaksaa tällaista.

Heitän nyt itsekin hanskat naulaan. Mitäpä sitä suotta rehkimään. Yhteiskunta elättää.

Vierailija
40/66 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravintola-alalla on kova työvoimapula mutta vuoroja ei kuitenkaan anneta. Mitä en ymmärrä tässä kuviossa?

Kun ne sesongit tai piikkiajat on todella kapeita. Joku yökerho esim. Piikkiaika on 24-03. Silloin tarvitset runsaasti työntekijöitä, pe-la. Muuten pärjää yhdellä-kahdella. Sama joku iltapainotteinen ravintola. Kiirettä 17-21 viikolla. Kivasti tunteja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi