Michelin-ravintolan Pekka Terävä:" kohta ei "virtasia"nähdä ravitola ja sairaala-alalla
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/4230176?fbclid=IwAR3w5k4ACi…
Ahkerat ulkomaalaiset tulevat tekemään työt, jotka eivät laiskoille suomipummeille kelpaa. Tämä kertoo siitä, että Suomessa on liian hyvät sosiaaliedut ja nämä iilimadot vielä käyttävät niitä tahallaan hyväkseen. Kelan tukia pitäisi karsia ankaralla kädellä niin alkaisi työt maistumaan"paskalla"palkalla.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos palkka ei riitä elämiseen?
Sitten yhteiskunta antaa sinulle sossutukea ja asumistukeahan sinä olet saanut aina.
Toimeentulotuki on tarkoitettu vain tilapäiseksi avuksi, ei päätuloksi. Edelleenkin on tarkoitus, että elätät itse työllä siis teet työtä rahan eteen eli palkan ja jos tarvis lisätukea sitten sossuturvasta.
Tarkoitus ei ole se, että loisit ja varastat muiden ihmisten rahat kotosalla haisten.
En ole tuo jota kommentoit, mutta olen matalapalkka-alalla ja en saa senttiäkään asumistukea. Missään tapauksessa en saisi sossutukia, pienikin omaisuus estää sen.
Michelin Pekan komerossa bunkkaa kohta kiinalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selittäkää nyt joku loinen jo mulle pikkuhiljaa iten sillä palkalla eielä,mutta toisten siivellä loisimalla elää?
Mä olen sellaset 20 vuotta painanu ravintola- alalla hommia täällä Tampereella nekä ainakaan itse ole huomannut ei kukaan muukaan ole minulle kertonut että mä kuollut olisin.
Mutta et ole myöskään huomannut, että osa-aikaiset työsuhteet ja vuokratyö ovat lisääntyneet huomasti? Nollasoppari ja töitä 3-4 h päivässä. Elä sillä ihan oikeasti.
No mikään ei estä sinua tekemästä näitä osa-aika soppareita useampia.
itsekin teen yrittäjänä kahta täysin eri työtä. toista täydet 8 tuntia päivässä ja "toista aina kun ehdin".
Kuinka valitaan sitten kummalle työnantajalle kumarrat ja kummalle pyllistät? Kumpikin tarjoaa pe-iltavuoroa klo 23-03.
Jaa että päiviksi kahvilaan. Kyllä kyllä. Toimii perheellisillä tosi mahtavasti. Lapset päivällä päiväkotiin ja illalla taas. Minä yritin. Liian raskasta minulle ja vielä raskaampaa lapsille. Oli pakko lopettaa kun vanhempi meni kouluun.
Itseään muita parempina pitävät työttömät eivät lähde töihin "paskalla palkalla". Samaan aikaan he tosin vaativat palveluja ja tuotteita halvalla. Eivätkä ole valmiita maksamaan mistään mitään.
Näkeekö joku muukin tässä ison ristiriidan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selittäkää nyt joku loinen jo mulle pikkuhiljaa iten sillä palkalla eielä,mutta toisten siivellä loisimalla elää?
Mä olen sellaset 20 vuotta painanu ravintola- alalla hommia täällä Tampereella nekä ainakaan itse ole huomannut ei kukaan muukaan ole minulle kertonut että mä kuollut olisin.
Mutta et ole myöskään huomannut, että osa-aikaiset työsuhteet ja vuokratyö ovat lisääntyneet huomasti? Nollasoppari ja töitä 3-4 h päivässä. Elä sillä ihan oikeasti.
itsekin teen yrittäjänä kahta täysin eri työtä. toista täydet 8 tuntia päivässä ja "toista aina kun ehdin".Kuinka valitaan sitten kummalle työnantajalle kumarrat ja kummalle pyllistät? Kumpikin tarjoaa pe-iltavuoroa klo 23-03.
Jaa että päiviksi kahvilaan. Kyllä kyllä. Toimii perheellisillä tosi mahtavasti. Lapset päivällä päiväkotiin ja illalla taas. Minä yritin. Liian raskasta minulle ja vielä raskaampaa lapsille. Oli pakko lopettaa kun vanhempi meni kouluun.
Itsehän sinä sen valinnan teet. Käsittääkseni aika monet perheelliset pystyvät itsensä elättämään, mutta sinä et sitten kykene.
ehkä sulla ei sitten ole mitään annettavaa työmarkkinoille, nimittäin osaavat tekijät kyllä elättävät itsensä. Itsekin olen ihan tavallinen duunari mutta olen sen verran kova luu että myyn työtäni omalla firmallani eli työllistän vain itseni.
-Sinä yritit, joo... susta ei vain ollut siihen. Mitä se sitten kertoo sinusta... mene ja tiedä.
Työntekijän kannattaa miettiä sitä että mitä SÄ pystyt tarjoamaan sille joka sun palkan maksaa, jos oot niin hyvä niin ei susta kukaan luovu tai jos luopuu niin uusia duuneja tulee saman tien.
Nykyään ihmiset taitaa vaan olla niin pehmeitä ettei niistä ole mihinkään muuhun kuin valittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Itseään muita parempina pitävät työttömät eivät lähde töihin "paskalla palkalla".
Onko joku työtön ilmoittautunut tässä ketjussa että pitää itseään parempana tai että ei lähde töihin huonolla palkalla? Minä en ole nähnyt ensimmäistäkään.
Niin ja turha marista että "olen matalapalkka alalla".
Kukaan ei pakota olemaan millään alalla ja itsehän ne palkkaneuvottelut käydään.
Toki jos on tyhmä ja laiska niin ei siinä oikein mikään auta. Kyllä ne paremmat ihmiset sitten elättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseään muita parempina pitävät työttömät eivät lähde töihin "paskalla palkalla".
Onko joku työtön ilmoittautunut tässä ketjussa että pitää itseään parempana tai että ei lähde töihin huonolla palkalla? Minä en ole nähnyt ensimmäistäkään.
No kerros nyt että mikä se syy on että työttömille ei työt maistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asenne on juuri tuo ja he pitävät itseään oikeutettuna loisimaan työtä tekevien verorahoilla eli pitävät itseään muita parempina.
Jos palkka on"huono"niin se tarkoittaa, että Kelan tuet ovat liian isot. Pummeja ei tarvita sanoi isäukkonikin.
Vierailija kirjoitti:
Itseään muita parempina pitävät työttömät eivät lähde töihin "paskalla palkalla". Samaan aikaan he tosin vaativat palveluja ja tuotteita halvalla. Eivätkä ole valmiita maksamaan mistään mitään.
En koska ovat PA.
Vierailija kirjoitti:
Työttömät ovat tämän maan syöpä joka pitäisi leikata pois vaikka karkotamalla mokomat ulkomaille. Sossutuilla elävät pitäisi pieksää päivittäin poliisin tms. ryhmän toimesta niin että oppisivat lopettamaan loisimisen.
Raippaveroa pukkaa kaltaisillesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itsekin teen yrittäjänä kahta täysin eri työtä. toista täydet 8 tuntia päivässä ja "toista aina kun ehdin".Kuinka valitaan sitten kummalle työnantajalle kumarrat ja kummalle pyllistät? Kumpikin tarjoaa pe-iltavuoroa klo 23-03.
Jaa että päiviksi kahvilaan. Kyllä kyllä. Toimii perheellisillä tosi mahtavasti. Lapset päivällä päiväkotiin ja illalla taas. Minä yritin. Liian raskasta minulle ja vielä raskaampaa lapsille. Oli pakko lopettaa kun vanhempi meni kouluun.Itsehän sinä sen valinnan teet. Käsittääkseni aika monet perheelliset pystyvät itsensä elättämään, mutta sinä et sitten kykene.
ehkä sulla ei sitten ole mitään annettavaa työmarkkinoille, nimittäin osaavat tekijät kyllä elättävät itsensä. Itsekin olen ihan tavallinen duunari mutta olen sen verran kova luu että myyn työtäni omalla firmallani eli työllistän vain itseni.-Sinä yritit, joo... susta ei vain ollut siihen. Mitä se sitten kertoo sinusta... mene ja tiedä.
Työntekijän kannattaa miettiä sitä että mitä SÄ pystyt tarjoamaan sille joka sun palkan maksaa, jos oot niin hyvä niin ei susta kukaan luovu tai jos luopuu niin uusia duuneja tulee saman tien.
Nykyään ihmiset taitaa vaan olla niin pehmeitä ettei niistä ole mihinkään muuhun kuin valittamaan.
Pikkuisen sulla nyt meni pieleen tämä. Missä sanottiin että elän jollain tuilla?
Minä vaihdoin alaa. Lopetin huonojen sopparien kanssa pelleilyn ravintola-alalla. Se oli minulle ja lapsille liian kuluttavaa. Olen nyt toimihenkilö pörssiyhtiössä, R&D -tehtävissä. Palkkaa saan tuplat sen mitä aiemmin ravintola-alalla kahden (pahimmillaan kolmen) työpaikan välissä sinkoillessa.
Vierailija kirjoitti:
Jos palkka on"huono"niin se tarkoittaa, että Kelan tuet ovat liian isot.
Huonolla palkalla ei ole mitään tekemistä minkään Kelan tukien kanssa. Jos palkka on huono se tarkoittaa ettei sillä tule toimeen. Tämän hetken raha minkä esim. yksinasuva työtön saa on selkeästi alle kansallisesti määritetyn köyhyysrajan. Siinä ei pitäisi olla mitään kahdehtittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ey ole nähnyt ensimmäistäkään?
Ota nyt jumal'uta se pääsi pois sieltä perseestäsi sitten. Loinen ei mene töihin "paskalla palkalla",mutta on kyllä valmis loisimaan niiden tuhansien "paskalla palkalla" elävien ravintolatyöntekijöiden siivellä. wikö se nyt saatan* ole melkoista itseään parempana pitämistä ettei alennu samalla palkalla työtä tekemään kuin nämä kyseiset ravintolatyöntekijät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten karsitaan elinkustannuksia. Voi aloittaa esim. muuttamalla siitä 600e/kk vuokrakämpästä halvempaan asuntoon. Ja voi myös ottaa toisen työn päätyön lisäksi. Esim. taksia ajamaan illalla ja yöllä tai hampurilaisravintolaan tarjoilijaksi, aamupostin jakajaksi yms. Kerran baarista tullessani näin ahkeran mustan miehen jakamassa aamupostia polkupyörällä eli kyllä ne ulkomaalaiset ovat ahkeria ja työtelijäitä. Tuossa läheisellä pellollakin Vietamilaiset poimivat mansikoita joka päivä aamusta iltaan.
Itse olin myös alaikäisenä mansikkamaalla ja kaverit jakoivat mainoksia, ei olisi tullut mieleenkään lorvia vanhempien rahoilla kuten nyky kermaperseet, joille ei aikuisenakaan työ maita kun kotona on saatu oppi että kesällä puoleen päivään nukkuminen ja vetelehtiminen on ok.
600€/kk vuokrahan on edullinen! Pk-seudulla et noin halvalla saa vuokrattua. Mulla menee yksiön vuokraan melkein 900€/kk, Helsingissä.
Asiaahan tuo puhuu, mutta ei niitä suomalaisia pummejakaan riittävästi ole noihin töihin vaikka kaikki saisi sängynpohjalta ja maalaiskuntien uuninpankolta töihin heti huomenna.
Kerta kaikkiaan Suomi tarvitsee muuhan maattoa aivan valtavasti tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa että päiviksi kahvilaan. Kyllä kyllä. Toimii perheellisillä tosi mahtavasti. Lapset päivällä päiväkotiin ja illalla taas. Minä yritin. Liian raskasta minulle ja vielä raskaampaa lapsille. Oli pakko lopettaa kun vanhempi meni kouluun.Itsehän sinä sen valinnan teet. Käsittääkseni aika monet perheelliset pystyvät itsensä elättämään, mutta sinä et sitten kykene.
ehkä sulla ei sitten ole mitään annettavaa työmarkkinoille, nimittäin osaavat tekijät kyllä elättävät itsensä. Itsekin olen ihan tavallinen duunari mutta olen sen verran kova luu että myyn työtäni omalla firmallani eli työllistän vain itseni.-Sinä yritit, joo... susta ei vain ollut siihen. Mitä se sitten kertoo sinusta... mene ja tiedä.
Nykyään ihmiset taitaa vaan olla niin pehmeitä ettei niistä ole mihinkään muuhun kuin valittamaan.Pikkuisen sulla nyt meni pieleen tämä. Missä sanottiin että elän jollain tuilla?
Minä vaihdoin alaa. Lopetin huonojen sopparien kanssa pelleilyn ravintola-alalla. Se oli minulle ja lapsille liian kuluttavaa. Olen nyt toimihenkilö pörssiyhtiössä, R&D -tehtävissä. Palkkaa saan tuplat sen mitä aiemmin ravintola-alalla kahden (pahimmillaan kolmen) työpaikan välissä sinkoillessa.
Mitä helvettiä sönkötät? Sanoinko sun elävän tuilla???
Juurihan mä kerroin että jos ei jokin työpaikka ei maistu niin vaihtaa paikkaa tai vaikka koko alaa.
Sana pörssiyhtiö ei tee kylläkään minkäänlaista vaikutusta mutta onnea uudesta työpaikastasi.
Jos olisin itse ravintola-alalla ja saisin huonoa palkkaa niin pyytäisin parempaa tai tekisin enemmän duunia tai perustaisin itse ravintolan tai vaihtaisin alaa. Ei tämä mitään rakettitiedettä ole.
Jos tekee tuottavaa työtä niin sillä on aina jokin arvo. Sitten on niitä jotka ei tee tuottavaa työtä, he pitävät toki itseään arvossa, mutta heidän työnsä on sitten aika turhanpäiväistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asenne on juuri tuo ja he pitävät itseään oikeutettuna loisimaan työtä tekevien verorahoilla eli pitävät itseään muita parempina.
Jos palkka on"huono"niin se tarkoittaa, että Kelan tuet ovat liian isot. Pummeja ei tarvita sanoi isäukkonikin.
No nehän on oikeutettuja siihen, ei Suomessa töitä tarvitse tehdä jos ei halua. Jos sinua haittaa Kelan tuet niin tee sitten asialle jotain.
Vierailija kirjoitti:
Miten ne tai kukaan muukaa sitä ”vaatii”? Eiköhän ihminen käytä niitä palveluja joihin on varaa.
Sitä että Pekka haluaa teettää sinun Michelin-hintaisen annoksesi Ararat-KebabPizza-tasoisella ja hintaisella pätkätyöntekijällä.
Muuten Pekka ei saa tarpeeksi katetta, ainakaan Pekan mielestä.