sossun asiakas ja kirppis myyminen
olen sossun asiakkaana ja saan siis toimeentuloa. eli jos myyn jotain netis niin sossu laskee tuloiksi.. miten pystyisi hoitamaan asian ?
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 14:38"]Sossun pitäisi jättää huomioimatta joku 50e/kk kirppistuloja.
[/quote]
Miksi?
johan on kommentteja. itse en ole materialisti . mutta voitte kuvitella miten tiukilla on tuon 480e kanssa . ei kauheesti ylimääräistä tehdä. ja joskus elämässä voi tulla asioita eteen mistä ei selviä ilman sosiaalitoimistoa.
En jaksaa lukea kaikkia vastauksia mutta mä kerroin rehellisesti sossulle mun kirpparimyymisistä (myin pojan vanhoja vaatteita) ja ei otettu tulona huomioon koska summat olivat niin pieniä 20e molemmin puolin. Ihan hyvä summa kertyi noista kuitenkin. Mutta joo ei oteta pikkusummia tulona huomioon. Kannattaa kertoa mistä siinä tiliotteessa ne maksut tulee.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 14:40"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 14:38"]Sossun pitäisi jättää huomioimatta joku 50e/kk kirppistuloja.
[/quote]
Miksi?
[/quote] siksi kun laki sanoo näin
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 14:37"]kuule tuli vaan mieleen et kovin moni laittaa rahansa kaljaan , tupakkaan ym. paskaan . meillä raha menee ruokaan .
[/quote]
Oletettavasti saat asumiseen tukea sekä lisäksi lapsilisää ym? Kannattaa käyttää ruoka-apuja hyväksi, sillä (perheen koosta riippuen) 480 € ruokaan kuulostaa aika hurjalta.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 14:43"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 14:37"]kuule tuli vaan mieleen et kovin moni laittaa rahansa kaljaan , tupakkaan ym. paskaan . meillä raha menee ruokaan .
[/quote]
Oletettavasti saat asumiseen tukea sekä lisäksi lapsilisää ym? Kannattaa käyttää ruoka-apuja hyväksi, sillä (perheen koosta riippuen) 480 € ruokaan kuulostaa aika hurjalta.
[/quote]
Hurjan paljolta vai vähältä? Meiltä menee kuussa (2aik+2lasta) n. 500e kuussa ruokaan ja ihan perusruokaa syödään. Ja ollaan siis ihan hyvin toimeentuleviakin, ei sossun asiskkaita.
Mä jouduin turvautumaan sossuun, kun olin yh-äiti ja tuli lomautukset. Minulla oli 2 eri tiliä, oli alunperin ollut säästötili, joka tietenkin oli tyhjä. Annoin sen tilinumeron huutikseen.
Työttömänä oli aikaa myydä tarpeetonta, itse asiassa tein sitä ihan koko lasten koulupäivän. Ihan hirveesti rahaa siitä ei tullut, koska myin halvalla ja perustavaralla ei ollut hirveesti kysyntää, mutta kaikki tuotto oli kotiinpäin.
Ystäväni on joskus ollut sossussa töissä ja sanoi on joku x määrä rahaa, jota ei lasketa, mutta meidän sossun ihminen oli niin, anteeksi nyt kun sanon, paukapää, päätin etten ota riskiä. Ja hyvä niin .
Keskimäärin tienasin ehkä 200 euroa viikossa ja tein siis ehkä 30 h per viikko, kovin hyville tienisteille en päässyt, mutta olipahan tekemistä.
Kun vajaa puolen vuoden päästä pääsin sitten uuteen työpaikkaan, en lomautukselta enää palannut vanhaan työpaikkaan, minulta kysyttiin mitä olen työttömänä tehnyt ja silloin kerroin myin omaisuutta huuto.netissä ja jälkikäteen kerrottiin sain siitä ison plussan. Työ kuin työ.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 14:24"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 14:19"]Myyt käteisellä, myynti-ilmoitukseen kirjoitat "vain nouto ja käteismaksu".
En osaa ajatella, että se on ilmaista rahaa, jos joku myy vaikka lapsensa pieneksi jääneitä vaatteita, kun on joutunut ne ostamaankin ja joutuu ostamaan uudetkin, kun ne entiset ovat jääneet pieniksi.
[/quote]
Niin että voit myydä vaikka talon 40 000e voitolla, ja olet silti oikeutettu toimeentulotukeen kun kuitenkin olet joskus sen talon ostanut ja uudenkin kodin joudut etsimään?
[/quote]
Mistä lähtien vanhoja ryysyjä on saanut myytyä voitolla? Kiinnostais itseäkin sellainen kirppari, vaikken koskaan ole kirpparilla myynyt mitään.
En pidä tukiaisilla keplottelusta.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 14:22"]Itse avasin uuden tilin. Sossu harvoin rupeaa kyselemään mahdollisista sivutileistä, yleensä vain silloin jos on syytä epäillä.
[/quote]
Täähän on pimittämistä ja valehtelua. Jos jäät kiinni, maksat KAIKEN takasin sossuun mitä sulle on tälle tilille tullut. Kaiken kaikkiaan idioottimainen veto.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 14:57"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 14:22"]Itse avasin uuden tilin. Sossu harvoin rupeaa kyselemään mahdollisista sivutileistä, yleensä vain silloin jos on syytä epäillä.
[/quote]
Täähän on pimittämistä ja valehtelua. Jos jäät kiinni, maksat KAIKEN takasin sossuun mitä sulle on tälle tilille tullut. Kaiken kaikkiaan idioottimainen veto.
[/quote] no en ole koskaan kiinni jäänyt..enkä ole enään vuosiin tttukea hakenut. Summat ei mitään suuria ollut, 50e puolin ja toisin,eikä edes joka kk.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 14:57"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 14:22"]Itse avasin uuden tilin. Sossu harvoin rupeaa kyselemään mahdollisista sivutileistä, yleensä vain silloin jos on syytä epäillä.
[/quote]
[/quote]
Pelkkää suomalaisen ahneutta sanon minä. Budjetit hupenee ennätysajassa tollasten pa*kapäiden takia. Eiköhän jossain olis joku osa-aikatöitä tekevä rehellinen opiskelija tai vastaava jolle se 20 € tai 200 € pitäis antaa mitä sä saat "pimeenä"
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 14:57"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 14:22"]Itse avasin uuden tilin. Sossu harvoin rupeaa kyselemään mahdollisista sivutileistä, yleensä vain silloin jos on syytä epäillä.
[/quote]
[/quote] no en ole koskaan kiinni jäänyt..enkä ole enään vuosiin tttukea hakenut. Summat ei mitään suuria ollut, 50e puolin ja toisin,eikä edes joka kk.
[/quote]
Mulla on sellanen käsitys, että jos vaikka nyt jäisit kiinni niin joudut maksamaan silti kaiken takaisin. Toi on itsekästä ja törkeetä. Kai sä nyt vielä sit muokkasit tiliotteista seiskoja ykkösiksi. Kerran huijari aina huijari
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 14:43"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 14:37"]kuule tuli vaan mieleen et kovin moni laittaa rahansa kaljaan , tupakkaan ym. paskaan . meillä raha menee ruokaan .
[/quote]
[/quote]
Lueppas toimeentulotuesta. Ei sillä 480e osteta pelkkää ruokaa, vaan siitä menee myös hygienia, puhelin, netti, lehdet, harrastukset, yms.
http://www.stm.fi/toimeentulo/tuet_ja_etuudet/toimeentulotuki
Vähäisiä ja epäsäännöllisiä tuloja sossu ei laske, olisiko se raja ollut n.50e. Tietty kannattaa aina tehdä selvitys, mistä se pienikin summa on tullut. Avoimuus ja rehellisyys ovat oikeasti ne jutut, joiden avulla sosiaalitoimen kanssa kannattaa tehdä töitä. Valehtelu ja petos kostautuvat aina, jollei yhteiskunnan toimesta, niin viimeistään karman kohdalla. Just saying...
Itsekkin olen muuten saanut "huimat" kirpparituottoni käteisellä, jotka olen sitten käyttänyt uudestaan kirpputoreihin ja ostanut käytettynä kaiken tarpeellisen. Ei ole tarvinnut pyytää diakoneilta tai muilta apua esim. talvivaatteisiin, kun kaikki on löytynyt kirpputoreilta uudenveroisina ja halvalla. Joskus on jäänyt siihen ruhtinaalliseen kahviin ja pullaankin varat shoppailun jälkeen. En siis koe huijaavani toimeentulotukea, itse asiassa helpotan yhteiskuntaa, kun en pyydä täydentävää siihen sun tähän.
Vaatteita harvemmin myyn eteenpäin, koska tapanani on käyttää ostetut vaatteet loppuun. Enemmän tulee myytyä käytettynä ostetut kirjat ja pienet koriste-esineet, kun olen niihin kyllästynyt. Väitän, että loppupeleissä tulos on melko plusmiinus nolla, kun voitosta otetaan pöytäpaikan hinta pois.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 14:37"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 14:24"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 14:19"]Myyt käteisellä, myynti-ilmoitukseen kirjoitat "vain nouto ja käteismaksu".
En osaa ajatella, että se on ilmaista rahaa, jos joku myy vaikka lapsensa pieneksi jääneitä vaatteita, kun on joutunut ne ostamaankin ja joutuu ostamaan uudetkin, kun ne entiset ovat jääneet pieniksi.
[/quote]
Niin että voit myydä vaikka talon 40 000e voitolla, ja olet silti oikeutettu toimeentulotukeen kun kuitenkin olet joskus sen talon ostanut ja uudenkin kodin joudut etsimään?
[/quote]
Huono vertaus, koska toimeentulotukea ei saa, jos on omaisuutta.
[/quote]
No kyllä saa. Ei sitä asuntoa heti käsketä myymään, mutta pidemmissä asiakkuuksissa toki.