Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Häät pareilla, joilla on jo lapsia -naurettavaa

Vierailija
04.08.2014 |

Mua ihmetyttää, että miksi järjestää enää häitä, jos on jo lapsia. Ainakin hunnut ja muutenkin hääperinteet on naurettavia enää siinä vaiheessa. Jos ei ole aikaisemmin saatu aikaiseksi, niin voisi kaikessa hiljaisuudessa mennä naimisiin vaikka kahdestaan. En ole uskovainen sen erityisemmin, mutta ainakin lapsen saaminen on niin iso juttu, etten voisi sitä tehdä ellei oltaisi naimisissa. Miksi suostua lapsen tuomaan sitoumukseen, jos ei edes avioliittoon viitsi ennen mennä? Toki onhan siinä se aspekti, että haluaa naimisiin kaikesta huolimatta... Mutta isot kirkkohäät on iso nounou.

Sitten on toista ja kolmatta kertaa hääkutsujaan lähetteleviä. Jos on jo kerran eronnut niin voi mennä täydessö hiljaisuudessa naimisiin uudelleen, jos tahtoo. Ymmärrän, että voi erhtyä ja näin, mutta miksi pitää naurettavia häitä aina uudelleen tilinumeroineen?

Itse olen ollut naimisissa 15 vuotta ja ainahan voi ero tulla, mutta uutta kertaa naimisiin en menisi ainakaan isosti...

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ja kannattaa juhlia, ei niitä liikaa elämän varrelle mahdu. Mitä tulee pukeutumiseen, huntu jo äidiksi tulleella on koominen.

Vierailija
22/61 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites silloin, jos lapset on tehty jonkun muun kuin sulhasen kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ja se pitää ottaa huomioon, että toiselle puolisolle ne häät voi olla ne ensimmäiset ja ainoat. Ja mitä tulee lasten tekemiseen, sillä nyt ei nykyään ole mitään väliä, ei niitä häitä aina ehdi järjestämään koska tahansa, varsinkin kun se ei ole ihan ilmaista hommaa. Oikeasti aika harva haluaa muutenkaan isoja kirkko- tai muitakaan häitä, saatika moneen kertaan. Jos joku haluaa järjestää isot häät, niin keneltä se on pois? Ei sinne ole kenenkään pakko osallistua. Ap, kuulostat todella pikkumaiselta.

Vierailija
24/61 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 13:50"]

Saa ja kannattaa juhlia, ei niitä liikaa elämän varrelle mahdu. Mitä tulee pukeutumiseen, huntu jo äidiksi tulleella on koominen.

[/quote]

Niin ne kaikki muuthan toki ovat neitsyitä hääpäivänään. Eiköhän tuo hunnun symboliikka ole aika taakse jäänyttä elämää jo kaikilla muilla paitsi himouskovaisilla.

Vierailija
25/61 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Sanoinkin mielipiteeni ja mulle on ihan sama kuka milloinkin menee. Onhan hääjuhla kuitenknin yleensä iloinen tapahtuma. Mutta hunnut ja muut perinteiset jutut häissä on todellakin koomisia. Tai jos isä saattaa nelikymmpisen kolme lasta saaneen naisen alttaille, niin musta on sekä koomista että vanhanaikaista...

Vierailija
26/61 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis ap ei ollut neitsyt itsekään hääpäivänään...

Vierailija
27/61 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä AP:n kanssa. Ensin naimisiin, sitten lapset. Jos on jo äpärän tehnyt niin miksi enää naimisiin... vastuutonta lisääntymistä.

Vierailija
28/61 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se huntu on vaan vaatekappale. 

Vierailija
29/61 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 13:55"]

Ja siis ap ei ollut neitsyt itsekään hääpäivänään...

[/quote]

Aika uskaliasta mennä sänkyyn ennen papin aamenta. Entä jos olisi sattunut vahinko? Vieraat olisi helposti voineet laskea että lapsi on laitettu alulle ennen häitä, vaikka toki olisitte heti kiirehtineet alttarille.

Vierailija
30/61 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 13:47"]

Voit vapaasti laatia itsellesi tuollaisia rajoituksia. Jotkut nyt vaan on vähän iloluontoisempia kuin sinä ja tykkäävät  juhlia. Elämä on lyhyt, sen voi viettää varovasti tapettiin sulautuen tai sitten jotenkin toisin.

[/quote] Jotkut on joo vähän iloluonteisempia. Miksi ostaa autoakaa ilman koeajoa!

Vierailija
31/61 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät ovat aina naurettavia.

Vierailija
32/61 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta on täynnä äpäriä tehneitä vai, koska tuli näinkin vilkasta keskustelua. Ja joo: menkää naimisiin ja muuta, mutta älkää jaksako uskoa, että kaikkia kiinnostaa osallistua ja maksaa polttareita ja häälahjoja  taas, koska usko kestävyyteen ei ole  kova ja parin vuoden päästä ollaan taas ssamassa tilanteessa. Pienet häät ja pieni ääni. Toi BB-miehen Dj-nainenkin oli naurettava nyt kun on jo taas pulla uunissa...

Vierailija
33/61 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain määrin olen samaa mieltä kuin ap ja itse en ekalla, ja toistaiseksi ainoallakaan kerralla halunnut isoja häitä. Ja mulle on aina ollut ihan pävänselvää, että lapsi ateen vain avioliitossa. Ja ihan tavallinen tapakristitty olen.

Silti ajattelen, että kukin tyylillään. Ei mua haittaa eikä loukkaa eikä ole multa mitenkään pois, vaikka joku järkkäisi kymmenen lapsen jälkeen viidennet häänsä isosti huntu päässä. On vähän ahdasmielistä tuomita muita ja ajatella, että se minun tapani on ainoa oikea tapa.

Vierailija
34/61 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi naimisiinmeno ja lapset sekoitetaan aina yhteen. Ei niillä ole mitään tekemistä keskenään. En ymmärrä sitä, että lasten takia mennään naimisiin enkä sitäkään, että kun on jo lapsia niin enää ei voisi mennä naimisiin. Sinun logiikallasi voisi myös kysyä, että miksi pari joka ei aio koskaan tehdä lapsia menisi naimisiin?

Vierailija
35/61 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 14:03"]

Tämä palsta on täynnä äpäriä tehneitä vai, koska tuli näinkin vilkasta keskustelua. Ja joo: menkää naimisiin ja muuta, mutta älkää jaksako uskoa, että kaikkia kiinnostaa osallistua ja maksaa polttareita ja häälahjoja  taas, koska usko kestävyyteen ei ole  kova ja parin vuoden päästä ollaan taas ssamassa tilanteessa. Pienet häät ja pieni ääni. Toi BB-miehen Dj-nainenkin oli naurettava nyt kun on jo taas pulla uunissa...

[/quote]

kutsutaanko polttareihin edes tuollaisia sitruunapyllyjä? Itse ainakin menen kaikkiin bileisiin, niitä on aivan liian harvoin. Sama se minulle monettako kertaa juhlitaan. Matti Nykäsen häissä on taatusti hauskempaa kuin tuollaisen "suoritan elämän ohjesäännön mukaan" -tyypin.

Vierailija
36/61 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 14:05"]

En ymmärrä miksi naimisiinmeno ja lapset sekoitetaan aina yhteen. Ei niillä ole mitään tekemistä keskenään. En ymmärrä sitä, että lasten takia mennään naimisiin enkä sitäkään, että kun on jo lapsia niin enää ei voisi mennä naimisiin. Sinun logiikallasi voisi myös kysyä, että miksi pari joka ei aio koskaan tehdä lapsia menisi naimisiin?

Koska he haluavat sitoutua toisiinsa. Sitten kun tulee lapsia ennen avioliittoa. Se on vähän kuin vahinko, kokeillaan tulisiko ja kannattaisko mennä naimisiin. Ne, parit, jotka oikeasti haluavat toisensa menevät naimisiin. Häillä tai ilman. Siihen ei tosiaan tarvita yhtään rahaa. Naimisiin pääsee.

[/quote]

Vierailija
37/61 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 13:53"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 13:50"]

[/quote]

Niin ne kaikki muuthan toki ovat neitsyitä hääpäivänään. Eiköhän tuo hunnun symboliikka ole aika taakse jäänyttä elämää jo kaikilla muilla paitsi himouskovaisilla.

[/quote]

Sanoinko niin? Totesin vain, että äiti-ihmisillä huntu on naurettava.

Vierailija
38/61 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap:n kanssa samaa mieltä.

Vierailija
39/61 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole jokaisen oma asia milloin ja miten menee naimisiin. Älä vaivaa sillä päätäsi. Meillä on jo yksi lapsi ja menemme luultavasti naimisiin joidenkin vuosien päästä, haluan olla siitä todella varma ennen kuin naimisiin menen. Eikä todellakaan sillä ettenkö miestä rakastaisi, haluan kuitenkin vielä odottaa. Ja varmaan joku sanoo tähän, että "miksi teit lapsen miehen kanssa jos et ole varma haluatko olla hänen kanssaan loppuelämän". Sitä kun ei tiedä mitä tulee eteen, miten selvitään pikkulapsi ajasta yms. Mieluummin menen naimisiin sitten kun ns pahimmat kriisit on koettu, silloin suhdekkin on vakaammalla pohjalla. Ja jos suhde ei näitä elämänmuutoksia kestä, olen ainakin varma että lasten kanssa pärjään myös yksin. Siksi lapset ennen naimisiin menoa.

Vierailija
40/61 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 14:10"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 13:53"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 13:50"]

[/quote]

[/quote]

Sanoinko niin? Totesin vain, että äiti-ihmisillä huntu on naurettava.

[/quote]

Miksi se on naurettava? Siksi kun ei ole neitsyt? Ei kukaan muukaan ole, joten?