Miten loukkaamatta saan 13-vuotiaan ajelemaan kainalokarvat?
Olen huomannut, että muutamia tummia haivenia näkyy. Ollaan juteltu, että voin näyttää miten ne ajellaan, ehdottanut kaupassa, että hän valitsee mieleisensä höylän jne. Mutta ei. Tyttö ei suostu puhumaan aiheesta ja kieltää, että karvoja olisi.
Menkoista on puhuttu ja yleensäkin on hyvät puhevälit. Tyttö huolehtii hygieniastaan ja pukeutuu mielellään kauniisti. Miten tää karva-asia on niin hankala???
Kommentit (98)
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 13:09"]
No on ne musta nolon näköiset. Musta kainalokarvojen ajaminen on melkein sama kuin takapuolen pyyhkiminen vessassa käynnin jälkeen.
[/quote]
Ajatteletko poikien ja miesten kainalokarvoista samoin? Vai koskeeko vain naisukupuolta tämä outo näkemyksesi?
Kuule anna olla. Mitä suotta päätäsi vaivaat. Olet kertonu mielipiteesi ja tarjonnu apua. Nyt annat tytön olla. Kyllä se sitten alkaa ajella kun se itteään häiritsee. Jossain vaiheessa sosiaalinen paine laittaa ne ajelemaan. Tai sitten neiti on oman tien kulkia ja viis veisaa moisista turhamaisuuksista. Ihmisten keksimäähän se vain on, tämä ajan (historian) villitys. Joskus jotkut muut.
Se asia ei kuulu sulle millään tavalla! Huolehdi vaan omista kainaloistasi.
Muutamaa haiventa ei missään nimessä kannata sheivata, tosiaan hikoilu lisääntyy karvojen kasvuvaiheessa. Ja dödöä voi tietenkin käyttää vaikka olisi karvojakin (käyttäähän suurin osa miehistäkin vaikka harva ajelee kainalot).
Ennemmin vaikk nyppäisee ne muutamat jos esim. juhlissa hihattomassa tms.
En minäkään ensimäisten karvojen kohdalla ajellut, vasta kun ne kasvoi hieman pitemmäksi ja hien haju ei peittynyt deodorantilla..
Miten ihmeessä hien haju jää kainalokarvoihin, kun aina sanotaan, että posliinit ovat likaisia ja karvat pitävät alakerran puhtaana, hajuttomana ja hikoilemattomama? Odotan vastausta suurella mielenkiinnolla.
Mä ostaisin lapselle höylän, joka on hänen lempiväriään, veisin suihkuun ja sanoisin ohimennen lapselle, että suihkussa on höylä häntä varten, kokeile seuraavan kerran kun menet pesulle.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 13:14"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 13:09"]
No on ne musta nolon näköiset. Musta kainalokarvojen ajaminen on melkein sama kuin takapuolen pyyhkiminen vessassa käynnin jälkeen.
[/quote]
Ajatteletko poikien ja miesten kainalokarvoista samoin? Vai koskeeko vain naisukupuolta tämä outo näkemyksesi?
[/quote]
Todella outo tämä nykyään niin yleinen käsitys siitä, että karvojen ajaminen jotenkin edistäisi hygieniaa ja niitten ajamatta jättäminen on kauhistuttavan epähygieenistä ja iljettävää. Todellisuudessahan etenkin häpykarvoitus olisi parempi jättää rauhaan tai siistiä maltillisesti kuin ottaa kaikki pois.
Esteettisyys on sitten asia erikseen, mutta kannattaa huomata, että makuja on monia.
Kai niitä höyliä voi ostaa pussin varastoon kylppärin kaappiin ja sanoa että siellä on. Mutta kyllähän ne kainalokarvat saa jättää ajamattakin, jos haluaa. Vai onko tämä sellainen asia, että "niin kauan kuin asut meidän katon alla niin ajelet ne karvat, aikuisena saat sitten päättää itse mutta täällä ollaan säädyllisesti!" :D
Miksi tehdä ongelma asiasta, joka ei oikeastaan edes ole ongelma? Kai tyttäresi ajelee ne karvat sitten, kun kokee tarpeelliseksi. Eikä kainaloissa/sukuelinalueella edes kasvaisi tiheää karvoitusta, jos niillä ei olisi mitään virkaa. Ainoa vika niissä on esteettisyys nykyihmisen silmissä, ei mitään muuta.
Niin kauan, kun hygienia on kunnossa, niin en pakottaisi ajelemaan. Itse joudun välillä pitämään pitkiäkin taukoja kainalokarvojen ajelusta, kun iho ei kestä moista. Ja olen itseasiassa huomannut, että hiki haisee vähemmän karvojen ollessa kainaloissa, muistaa vain pestä kunnolla ;)
Ja muistathan myös kertoa, että karvojen ajelu saattaa voimistaa karvaa, jolloin se kasvaa voimakkaampana/tummempana takaisin. Koko karvatupen poistossa taas käy toisinpäin, jolloin tulee enemmän sisäänpäin kasvaneita karvoja. Koska muuten kauneusihanteesi tuputtaminen olisi tietynlaista uskontuputusta, jos et kerro objektiivisesti hyviä ja huonoja perusteita ajelulle.
Osta höylä joka tapauksessa. Tyttö voi ottaa sen sitten käyttöön kun joskus haluaa.
:( kamala aloitus... anna päättää itse omasta kehosta! Noin altistat seksistisille ja naista alentaville ajatuksille.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 13:18"]
Miten ihmeessä hien haju jää kainalokarvoihin, kun aina sanotaan, että posliinit ovat likaisia ja karvat pitävät alakerran puhtaana, hajuttomana ja hikoilemattomama? Odotan vastausta suurella mielenkiinnolla.
[/quote]
Karvaisuus VÄHENTÄÄ hikoilua, koska ihon päälle jää ilmastoiva suojakerros. Karvaton iho myös ärtyy hikoillessa enemmän. Terveysnäkökulmasta ei todellakaan ole järkevää ajella.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 13:22"]
Ja muistathan myös kertoa, että karvojen ajelu saattaa voimistaa karvaa, jolloin se kasvaa voimakkaampana/tummempana takaisin.
[/quote]?? Nyt lähti tämä mamma ajelemaan hiukset, harmi kun ripsiä ei saa höylällä.
Minäkään en siis hygienian kannalta ole kyllä huomannut eroa, kun itselläni on pitkät karvat suurimman osan vuotta. Hikoiluni on todella voimakasta oli niitä karvoja tai ei, mutta minusta tuntuu kun sitä dödöä on siis saatava iholle suuria määriä, tuntuu että karvojen tahmaisuus ja kastuminen on ikävän tuntuista, ja minä kun satun tarvitsemaan sitä joka päivä, sitä tarkoitin. Silti itse en ajele useinkaan.
Olisi kyllä taas mielenkiintoista tietää miksi mammat taas sankoin joukoin kerääntyivät alapeukuttamaan viestiäni.
9
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 13:11"]Surullista, että äiti(?) tekee ongelman sellaisesta asiasta, joka ei nuorelle itselleen ilmeisesti ole ongelma?
[/quote] Niin, joillekin lapsille ei hien hajukaan ole ongelma vaikka se kanssaihmisille on. Joitakin ei haittaa että menkkanen alapää haisee. Joitakin ei kiinnosta hygienia muutenkaan. Ihan sama asia karvojen ajelun kanssa. Kyllä lasta saa valistaa ajelemaan karvat, sillä jos on kauhea puska kainalossa niin se EI näytä siistiltä, vaikka kaltaisiasi ihmisiä onkin paljon joiden mielestä asia on niin luonnollinen = karvojen pitää antaa olla.
Ap, anna lapsesi olla lapsi. Jos häntä ei haivenet kainaloissa haittaa, niin älä jankuta asiasta. Turhaa on noin nuorta alkaa painostamaan naisten typeriin kauneusihanteisiin. Kyllä hän niiden kanssa kerkee vielä painimaan ja paljon.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 13:11"]Surullista, että äiti(?) tekee ongelman sellaisesta asiasta, joka ei nuorelle itselleen ilmeisesti ole ongelma?
[/quote] Niin, joillekin lapsille ei hien hajukaan ole ongelma vaikka se kanssaihmisille on. Joitakin ei haittaa että menkkanen alapää haisee. Joitakin ei kiinnosta hygienia muutenkaan. Ihan sama asia karvojen ajelun kanssa. Kyllä lasta saa valistaa ajelemaan karvat, sillä jos on kauhea puska kainalossa niin se EI näytä siistiltä, vaikka kaltaisiasi ihmisiä onkin paljon joiden mielestä asia on niin luonnollinen = karvojen pitää antaa olla.
[/quote]
Miksi pitää tehdä asioita miellyttääkseen muita??
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 13:09"]
[/quote]
[/quote] Jotkut asiat nyt ovat miesten ja jotkut naisten juttuja. Moni on sitä mieltä että kainalokarvojen pitää antaa kasvaa mutta pillu pitää olla karvaton. Sen pitäisi olla juuri tpisinpäin. Pillu ei näy mutta kainalot näkyy joissakin paidoissa.
Kainalokarvat ovat epäsiistin näköiset naisella, mutta miehellä miehekkäät.
No minä ostin höylät aikoinaan, ja kerroin että monet ajelevat niitä, ja jos ei muillakaan ole niin en tiedä voivatko kiusata asiasta, ja että dödöä on ainakin mukavampi laittaa karvattomiin kainaloihin.
Kerroin vain miten se tapahtuu ja ostin niitä höyliä, en sen kummemmin pakottaisi eka kerralla osallistumaan että oikein itse pitäisi valita ja äidin näyttääkin. Mikä hemmetin mieleinen höylä, mitä se lapsi tietää mikä on hyvä? Kohtuullisilla kertishöylillä lienee hyvä aloittaa.
Nyt 13-vuotiaana ei edelleenkään ajele säännöllisesti, joskus saatan muistuttaa että näkyy hihattomista käsiä nostellessa, mutta varmaan teini tajuaa että on oma asiansa, kun itsekään en ajele kovin usein. Ainakin olen kertonut miten yleinen mielipide tuomitsee naisten karvat.