Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa miksi luksusmerkkituotteiden rasioita ja laatikoita pidetään esillä?

Vierailija
30.08.2014 |

Minulla on yksinkertainen nahkainen rannekoru Hermesiltä jonka sain lahjaksi siskoltani jokunen vuosi sitten, mutta olisiko minun "kuulunut" säilyttää se sen pieni oranssi ostoskassi ja pieni oranssi laatikko siitä?

Ajattelin kun blogeissa ja instagrameissa näkee nyt mm. juuri niitä oransseja joka pöydällä, hyllyssä ja asetelmassa, ja jopa kukka-asetelmiin tai meikkeihin ja niiden väreihin sovitettuna. En edes pidä yhtään tuollaisesta voimakkaan oranssista väristä eikä se sovi meillä mihinkään, joten ei tullut säilytettyä senkään takia että rasia olisi ollut mitenkään erityisen nätti ja että siihen olisi voinut kerätä vaikka vaatteiden mukana tulevia irtonappeja yms. ja säilön muutenkin kaikki korut siistissä korurasiassa joten en tarvitse tuollaisia pahvisia siihenkään.

Inhoan vaan sitä kun kaikista ostoksista tulee turhaa pahvia, paperia ja muuta roskaa joten heitän mieluummin pois, ja heitin samalla muutaman paremman kenkäparin laatikotkin pois. Olen vienyt merkkituotteiden kasseja paperinkeräykseen. Kysymys kuuluu että olisiko minun tuotteet jotenkin arvokkaampia ihmisten silmissä jos niiden tuotemerkeillä ja logoilla olevia laatikoita ja rasioita säilytetään ja esitellään?

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 03:28"]

Usein designtuotteilla on poikkeuksellisen hyvin suunniteltu pakkaus.

[/quote]

Ööö, tehdäänpä pieni pahvilaatikko johon lätkäistään tietty oranssi väri ja merkin logo, ta-daaa! Vaati todella paljon älyä ja mielikuvitusta sellainen? Minun 9-vuotias tytärkin osaisi suunnitella, taittaa, liimata ja värjätä tuommoisen hetkessä.

Vierailija
2/94 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 12:20"]

[/quote]

Ööö, tehdäänpä pieni pahvilaatikko johon lätkäistään tietty oranssi väri ja merkin logo, ta-daaa! Vaati todella paljon älyä ja mielikuvitusta sellainen? Minun 9-vuotias tytärkin osaisi suunnitella, taittaa, liimata ja värjätä tuommoisen hetkessä.

[/quote]Laita linkkiä kun ovat valmiita!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne on hienoja niin onhan niitä ihan kiva säilyttää ja jopa pitää esillä.

Vierailija
4/94 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 01:03"][quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 00:00"]

AP, mielenkiinnosta kysyn, että missä ja miten sinä nyt sitten näitä arvokkaampia kenkiäsi ja korujasi, joille arvatenkin toivot myös pitkää käyttöikää, säilytät? Onko sinulla tätä varten tosiaan hankittuna erikseen esim. kenkäpusseja ja (mielellään seetripuisia)lestejä? Millaisia korulaatikoita sinulla, on, onko esim. laadukas korulaatikko, jossa on tarpeeksi kankaalla päällystettyjä ja pehmustettuja osia.

Niiden laadukkaampien tuotteiden mukana tulevilla pakkauspusseilla ja -laatikoilla on tosiaankin  myös aivan oikea funktio, ne auttavat tuotteen säilytyksessä. Toki näitä säilytysvälineitä, kuten pukupusseja tai korulaatikoita, on mahdollista ostaa myös erikseen, mutta kovin käytännöllistä se ei aina ole verrattuna siihen, että tuotteen mukana tulee nimenomaan sen säilytykseen tarkoitettu ratkaisu. 

Minusta on vähän surullista, että olet saanut siskoltasi arvokkaan lahjan, muttet mitään hoito-ohjeita lahjasta huolehtimiseen, ja ilmeisesti yleisestikin ottaen tietoisuutesi vaate- ja koruhuollosta perustuu blogeihin, ei esim. myyjien suosituksiin. 

[/quote]

Mistä päättelet etten osaa säilyttää tuotteitani asianmukaisesti ilman mitään ylimääräistä pahviroskaa???

Minulla on vaatehuone jonka hyllyillä säilytän laukut sellaisinaan ilman mitään pölypusseja, olen itse asiassa täyttänyt ne pölypussit vanhoilla lakanoilla ja laittanut ne tyynymäiset pussit laukkujen sisäpuolelle jotta nahkalaukut pitävät muotonsa ja liikkeissä on sanottu että tuo on erittäin fiksu tapa. Vaatteille on kunnon henkarit joista osa samettipintaisia muotoiltuja ja jotka ostettu Jenkeistä kun täällä ei ollut, ja olen ostanut ison korurasian Jenkeistä vuosia sitten, ja sinne rasiaan syttyy ledivalo kun sen avaa ja siellä on pehmusteet joten en koe lisäarvoksi sitä että jokaista korua pitäisi penkoa eri pahvirasioista, koska sillä tyylillä ne jäisi vaan käyttämättä kun ei jaksa jokaista rasiaa käydä läpi aamukiireessä. Kenkien mukana on tullut kenkäpusseja mutta kuka niitä nyt käyttää muualla kuin matkalaukkuun pakatessa? Kengät ovat vaatehuoneen kenkähyllyssä ja korkeammat nilkkurit ja saappaat alimmalla tasolla ja niiden sisällä on tuet. En silti koristele vaatehuonettani millään rasioilla ja laatikoilla. Se riittää että siellä vaatehuoneessa on näkyvissä lähinnä vain tekstiiliä ja nahkaa, en tosiaan kaipaa sinne mitään pahvikasoja. Eikö vaatehuoneen ajatus ole se että kaikki on esillä ja helposti valittavissa?
[/quote]

No en tätä päätellyt, vaan KYSYIN asiaa. Aika tyhjentävän vastauksen annoitkin. Silti, kuten totesin, joillekin noiden tavaroiden säilytys mukana tulevissa laatikoissa ja pusseissa on tarkoituksenmukaista. Sinulla tuntuu olevan kunnon säilytystilat, mutta näinhän ei aina kaikilla ole. Itse asun alueella, jossa yhden asuinneliön hinnalla saisi kahdetkymmenet ihan laadukkaat kengät, enkä ole muuttamassa täältä vain vaatehuoneen saadakseni. Siksi säilytän esim. parempia korkokenkiäni tavallisessa kaapissa niiden omissa laatikoissa. Samoin laukut pidän niiden pusseissa, koska minulla on niiden säilytykseen tilaa erittäin rajoitetusti pysty niitä vaatehuoneen hyllylle ilmavasti asettamaan. Olen saattanut ymmärtää väärin, mutta olin kyllä lukevinani tuosta tekstistäsi hitusen halveerausta "pahviroskan" säilyttäjiä kohtaan yleensä, en siis vain niitä kohtaan, jotka esittelevät laatikoitaan blogeissaan. Minulla ei sellaista ole, eivätkä vieraanikaan kyllä laatutuotteiden laatikoita näe, elleivät nyt ala kaappien ovia availemaan.

Siitä olen kiinnostunut, mistä Jenkeistä saa noita hyviä henkareita, ja voiko niitä tilata sieltä. Käyn kyllä maassa silloin tällöin, mutta matkalaukkuun tulee palatessa muutakin sisältöä kuin henkarit, joten tämä tieto olisi kätevä.

Tuosta, että heitit Hermès'en korulaatikon pois olen kyllä oikeasti edelleen hitusen kauhuissani juuri keräilynäkökulmasta. Juuri tänään katsoin taas BBC:n antiikkiohjelmaa, jossa 1950-luvulta olevan pukukorun arvo todettiin korkeammaksi, kiitos alkuperäisen pakkauksen. Käsittääkseni näin on myös jo keräilykohteiksi nousseiden Hermès'en vintage-tuotteiden kohdalla. Et varmaan tule lahjaasi myymään, mutta perikuntasi olisikin saattanut olla laatikon säilyttämisestä iloinen.

Vierailija
5/94 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän laatikkoja yleensä korujen ja muun pikkutavaran säilytykseen, mutta en pidä niitä esillä, vaan ne toimivat esim. lipastonlaatikoissa "tilanjakajina". Usein säilytyslaatikot on tehty tukevasta pahvista ja ne kestävät pitkään, joten miksi heittää niitä pois silloin, kun ne vielä ovat ihan uusia ja käyttökelpoisia.

Voisin kyllä ajatella laittavani jokusen laatikon esille, jos se korostaisi sisustusta väreillään, se ajatus kai usein on takana näissä "laatikkoasetelmissa", mitä blogeissakin paljon näkee. En vain yleensäkään halua pitää mitään pikkutavaraa tai asetelmia esillä, vaan suosin hyvin minimalistista sisustusta.

Näitä laatikkoja muuten tehdään ja suunnitellaan ihan vartavasten sisustuselementeiksi, ks. http://hayshop.dk/products/74-storage/399-box-box-desktop/

Vierailija
6/94 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja anteeksi päin mäntyä menneet lainaukset, naputtelin tuon mobiililla.

Toivottavasti asia selvisi kuitenkin.

-16-

Vierailija
7/94 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanniskellaanhan merkkikassissa jumppaväleineitäkin

Vierailija
8/94 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytillä=  Noloa

Tallessa = fiksua

Esillä koska käytössä= Fiksua

Ei niitä roskiin kannata heittää, itse rakastan löytää kirpputoreilta vanhoja (ehkä n.1920-1950) naisten kosmetiikkaesineitä pakkauksineen, ne pakkaukset on niin kauniita. Esim. kynsisakset  makaavat silkkikankaalla vuoritetussa, kiinni napsautettavassa rasiassa. Ne on kauniita. :)

Vierailija
9/94 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne vanhojen arvohopeiden rasiat ja muut menneisyydestä ovat olleet puuta tai metallia, eikä mitään kierrätysroska-pahvia.

Noista laukkujen ja kenkien säilytyspusseista puheenollen niin minulla on kammo niitä kohtaan. Ystävän äiti osti vuosia sitten aidon valkoisen Chanelin caviarlaukun, ja kun se oli aikansa siinä omassa pussissa vaatekaapissa niin siitä mustasta pussista oli tarttunut väriä siihen laukkuun! Samoin kaverin nudenvärisiin kiiltonahka-Louboutineihin oli tarttunut punaista väriä laikuttain siitä punaisesta Louboutinin kenkäpussista. Luksusmerkit eivät muuten korvaa tuollaisia jos asiakas säilyttänyt niitä heidän mielestään väärin, mutta hei aikuisten oikeasti olisivat nyt tarkastaneet oheistuotteidensa eli pussiensa laadun ensin.

Vierailija
10/94 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Oletpa hauska. Käy graafisen suunnittelun koulutus, niin huomaat kuinka paljon designilla, pakkaussuunnittelulla, materiaalilla ja jopa fontilla on väliä.

Vierailija
11/94 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 12:36"]

[/quote]

[/quote]Joko?

Vierailija
12/94 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 23:32"]

Tottakai ne laatikot pitää säilyttää: Kalliit tuotteet säilytetään laatikoissaan ja pukupusseissaan silloin kun niitä ei käytetä. Ei niitä vaan heitetä kasaan päällekkän jonnekin nurkkaan niinkuin halpoja tuotteita.

[/quote]

Ja sitten perustellaan niitä ostoksia hehkuttamalla, miten laadukas se tonnin jakkutakki on, kun se kestää kymmenen vuotta normaalihintaista pidempään - oikea sijoitus!

Apinaa koijataan...

Vierailija
13/94 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tykkää mistäkin. Minusta pahvilaatikot eivät ole koristeita, tosin en kauheasti välitä koristeista muutenkaan.
Mitä tulee Iittalan tarroihin, kenellä muka on aikaa ja mielenkiintoa rapsutella tarroja astioista? No, makuasia tuokin... minulla vaan on niin paljon parempaankin tekemistä.

Vierailija
14/94 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Kärjistettynä, tuo on kuin sanoisi: "Mihin lääkäreitä tarvitaan? Osaan minäkin laastarin laittaa ja ajaa ihan samaa asiaa!". Koskaan ei pidä aliarvioida jonkun alan ammattitaitoa.

Totuus on että luksukseksi itsensä brändänneet tuotteet käyttävät enemmän rahaa ja aikaa pakkaussuunnitteluun, ja jälki näkyy jo pelkästään materiaaleissakin. Kyse ei ole vain visuaalisuudesta vaan käytännöllisyydestä. Arvokas tuote halutaan ojentaa maksavalle asiakkaalle arvollensa sopivassa pakkauksessa, se on osa tuotetta ja luksuskokemusta.

Ja silti: ei kaikki design miellytä kaikkien silmää (tyyliin ne oranssit laatikot). Eikä tarvitsekaan.

Vierailija
15/94 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 13:52"]

[/quote]

[/quote]Joko?

[/quote]

Ei saa hoputtaa! Se on jo matkalla lähimpään Hermès myymälään, köh, "materiaalinhakuun". Pitäähän sitä säilyttää kasvonsa, kun on mennyt vannomaan taitojensa nimeen, joten kuva tulee luonnollisesti perässä.

Vierailija
16/94 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:38"]

[/quote]

[/quote]Joko?

[/quote]

Ei saa hoputtaa! Se on jo matkalla lähimpään Hermès myymälään, köh, "materiaalinhakuun". Pitäähän sitä säilyttää kasvonsa, kun on mennyt vannomaan taitojensa nimeen, joten kuva tulee luonnollisesti perässä.

[/quote] krhm.

Vierailija
17/94 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:42"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:38"]

[/quote]

[/quote]Joko?

[/quote]

[/quote] krhm.

[/quote]

Hetki on suhteellinen käsite. ;)

Vierailija
18/94 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 01:15"]

Ymmärsin heti että näitä tarkoitettiin, eli hamstrataan ja esitellään kaikkea asustelaatikoista leivoslaatikoihin.

http://thewalkup.files.wordpress.com/2012/02/hermes-orange-boxes.jpg

https://c2.staticflickr.com/8/7174/6607186059_8f3e1d7664_z.jpg

[/quote] Ai et mulle tulee aina näistä mieleen jenkeistä yks musta perhe. Niiden lasten nimetkin oli tyyliin L`Oreal tai Chardonney tai Brandi. Materialismia huipussaan, ihmisen mitta kaikessa on kuluttaminen ja niin kallista kuin rahkeet riittävät ja vaikkei riittäisikään. Ja toiset samanhenkiset on niin kateissaan. Heh, hupaisaa, tavallaan.

Vierailija
19/94 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 23:33"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 23:30"]

Osa pitää luksustuotteiden pakkauksia esillä, koska tykkää niiden designista. Onhan niidenkin miettimiseen joku käyttänyt aikaansa.

[/quote] samoin maitopurkin ja vaatehenkarin miettimiseen, pidätkö niitä esillä?

[/quote]No olipa taas aivan helvetin looginen argumentti. Jos luet uudestaan ajatuksen kanssa, niin voit huomata, etten sanonut, että itse pidän niitä esillä, vaan kerroin arveluni siitä, että miksi jotkut ehkä pitävät.

Joskus luin Trendistä tms. että ainakin Anne Kukkohovi säilyttää kauniita rasioita esillä.

Vierailija
20/94 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 00:06"]

samaa sarjaa on tarrojen jättäminen esim Iittalan mukeihin. So low class...

[/quote]Paitsi että luksuslaatikot eivät ole samalla tavalla hygieniariski, kuin noi sun tarras.

Paljosta vetoa, että sullakin on jotain ruosteenpeittämiä, peltisiä karkkipurkkeja hyllyn päällä, vaikka pakkauksiahan nekin ovat olleet. Ainoa vaan, että enää niillä ei ole enää edes sitä käyttöfunktiota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan