Miten loukkaamatta saan 13-vuotiaan ajelemaan kainalokarvat?
Olen huomannut, että muutamia tummia haivenia näkyy. Ollaan juteltu, että voin näyttää miten ne ajellaan, ehdottanut kaupassa, että hän valitsee mieleisensä höylän jne. Mutta ei. Tyttö ei suostu puhumaan aiheesta ja kieltää, että karvoja olisi.
Menkoista on puhuttu ja yleensäkin on hyvät puhevälit. Tyttö huolehtii hygieniastaan ja pukeutuu mielellään kauniisti. Miten tää karva-asia on niin hankala???
Kommentit (98)
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 13:48"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 13:11"]Surullista, että äiti(?) tekee ongelman sellaisesta asiasta, joka ei nuorelle itselleen ilmeisesti ole ongelma?
[/quote] Niin, joillekin lapsille ei hien hajukaan ole ongelma vaikka se kanssaihmisille on. Joitakin ei haittaa että menkkanen alapää haisee. Joitakin ei kiinnosta hygienia muutenkaan. Ihan sama asia karvojen ajelun kanssa. Kyllä lasta saa valistaa ajelemaan karvat, sillä jos on kauhea puska kainalossa niin se EI näytä siistiltä, vaikka kaltaisiasi ihmisiä onkin paljon joiden mielestä asia on niin luonnollinen = karvojen pitää antaa olla.
[/quote]
Miksi pitää tehdä asioita miellyttääkseen muita??
[/quote] Itsekin teet, myönnä se. Ja vaikkei toisia miellyttääkseen, niin itsensä takia! On ilmavampi olo jos ei ole puskaa resottamassa kainaloissa. Muutama karva ei tietenkään haittaa, mutta kyllä nii tullaan katsomaan jos kainalo on täynnä karvoja. Ja kyllä niistä tullaan puhumaan kun joku ne näkee, näin se vaan on. Vaikkei välittäisi muiden mielipiteistä, miksi pitää tahalteen tehdä itsensä naurunalaiseksi? Jos pitää vaatteita joissa karvat eivät näy niin ei mitään ongelmaa, mutta jos on vaikka hihaton tai t paita ja pitää käsiä ylhäällä niin silloin kaikki huomaavat ne. Ja turha vedota siihen että "mitäs vahtaa toisten karvoja" kun ei niitä tarvitse vahdata huomatakseen.
Miksi mammojen mielestä kainalokarvat pitää pitää mutta pimppikarvat täytyy ajella?
Hei oikeasti käsi pystyyn ne, jotka ei itsellään voi sietää kainalokarvoja, mutta omalla teini-ikäisellä tytöllä ne ei haittais.
Kyllä näen nuorilla tytöillä kainalopehkoja, mutta ne näyttää aina olevan suoraan perittynä omalta haisuliäidiltä...
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 15:25"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 13:48"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 13:11"]Surullista, että äiti(?) tekee ongelman sellaisesta asiasta, joka ei nuorelle itselleen ilmeisesti ole ongelma?
[/quote] Niin, joillekin lapsille ei hien hajukaan ole ongelma vaikka se kanssaihmisille on. Joitakin ei haittaa että menkkanen alapää haisee. Joitakin ei kiinnosta hygienia muutenkaan. Ihan sama asia karvojen ajelun kanssa. Kyllä lasta saa valistaa ajelemaan karvat, sillä jos on kauhea puska kainalossa niin se EI näytä siistiltä, vaikka kaltaisiasi ihmisiä onkin paljon joiden mielestä asia on niin luonnollinen = karvojen pitää antaa olla.
[/quote]
[/quote] Itsekin teet, myönnä se. Ja vaikkei toisia miellyttääkseen, niin itsensä takia! On ilmavampi olo jos ei ole puskaa resottamassa kainaloissa. Muutama karva ei tietenkään haittaa, mutta kyllä nii tullaan katsomaan jos kainalo on täynnä karvoja. Ja kyllä niistä tullaan puhumaan kun joku ne näkee, näin se vaan on. Vaikkei välittäisi muiden mielipiteistä, miksi pitää tahalteen tehdä itsensä naurunalaiseksi? Jos pitää vaatteita joissa karvat eivät näy niin ei mitään ongelmaa, mutta jos on vaikka hihaton tai t paita ja pitää käsiä ylhäällä niin silloin kaikki huomaavat ne. Ja turha vedota siihen että "mitäs vahtaa toisten karvoja" kun ei niitä tarvitse vahdata huomatakseen.
Miksi mammojen mielestä kainalokarvat pitää pitää mutta pimppikarvat täytyy ajella?
[/quote]
Jaa, olen useastikkin nähnyt aikuisella naisella puskat kainaloissa, enkä ole kokenut tarpeelliseksi huomauttaa siitä ihmiselle itselleen/ ympärillä oleville.
Mikä minussa on vikana?
En mäkään huomauttele. Kuten en haisevasta hengityksestäkään, mutta epämiellyttävää se on.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 15:41"]
En mäkään huomauttele. Kuten en haisevasta hengityksestäkään, mutta epämiellyttävää se on.
[/quote]
En koea kainalokarvoja edes epämiellyttävänä. Eihän ne karvat minun kainaloissani kasva :D Todellinen ongelma on siellä korvien välissä, jos pidät kainalokarvoja epähygieenisinä ja niin rumina, että olosi muuttuu jopa epämiellyttäväksi.
Ja minä kyllä osaan sanoa tutulle nätisti, jos hänen henkensä haisee. Tuntemattomille en saarnaa, koska he ovat elämässäni vain pienen hetken. Toivon myös, että ystäväni ilmoittavat minulle vaikka pahanhajuisista jaloista, jos kokevat sen epämiellyttävänä.
Voi kamala mitä vastauksia täällä! Kyllä kainalokarvojen ajelu kuuluu perusasioihin, samoin kuin se ettei bikinirajoista kasva puskat rannalla.
Sitten kun lapsi on tarpeeksi vanha ja itsevarma olemaan ajelematta kainaloitaan, niin fine. Siihen asti ohjeistan omani. Lempeästi.
Enkä näe tätä sovinistisena statementtinä. Vaikka asuisin yksin erämaassa, ajelisin kainaloni. Epävarmalle hapuilevalle teinille kerrotaan, että niin on tapana ja aikuisena voi toimia toisin jos haluaa. On vähän sama asia kuin että tukka harjataan päivittäin.
Anna tyttäresi tehdä mitä haluaa, mutta koulussa saatetaan alkaa kiusata :/
Kyllä se vaan niin on, että hihattoman topin kanssa rehottavat kainalokarvat on ällötys. Nuorella tai vanhemmalla naisella. Tytölläni oli rippijuhlissa hihaton juhlamekko, miltä olisi näyttänyt puskat kainaloissa sen kanssa... nyt 15-vuotiaana on itsekin tajunnut, että joku tolkku olla pitää. Aiemmin ei suostunut puhumaan asiasta, vaikka hienovaraisesti vihjailin että vois ne karvat ajella. Eilen naureskeli suihkussa kun on päässy kasvamaan villahousut (säärikarvat) jalkoihin.
Anna ap ajan kulua jos ei vielä halua karvoihinsa koskea, kyllä sekin aika koittaa vielä.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 15:35"]Hei oikeasti käsi pystyyn ne, jotka ei itsellään voi sietää kainalokarvoja, mutta omalla teini-ikäisellä tytöllä ne ei haittais.[/quote]
Nostin käteni! Just näin. Lapsi on lapsi, 13v ei vielä oo nainen. Ehtii myöhemminkin kohdata sovinismin, myös naisten taholta.
13 vuotias on vielä niin nuori, ettei tarvitse naisten ulkonäköpaineisiin ahdistaa.
Ja jos karvojakaan ei ole kuin muutama niin mitä väliä vaikka näkyiskin.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 16:07"]13 vuotias on vielä niin nuori, ettei tarvitse naisten ulkonäköpaineisiin ahdistaa.
[/quote]
Eli hyvä heittää leijonan luolaan hihattomassa paidassa kouluun vaan?
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 16:08"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 16:07"]13 vuotias on vielä niin nuori, ettei tarvitse naisten ulkonäköpaineisiin ahdistaa.
[/quote]
[/quote]
No jos omille lapsillesi opetat, että kaikki muu karva naisella, paitsi hiukset ovat kauhistus, niin ihan itse kasvatat niitä leijonia kouluun. Äly hoi älä jätä!
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 16:08"]
[/quote]
[/quote] Mä olen aikoinaan mennyt hihattomassa paidassa kouluun kainalokarvatupsuineni, eikä KUKAAN sanonut siitä yhtään mitään. Teininä.
Jos jotain kiusataan kainalokarvoista niin ne kiusaajat vois ihan yhtä hyvin alkaa kiusaamaan AIVAN mistä tahansa muustakin asiasta. Itse olin teini ei niin kauan aikaa sitten, ja tunsin tyttöjä jotka ei sheivannu kainaloita eikä tietääkseni kukaan heitä kiusannut.
Kasvattakaa lapsenne mielummin opilla "älä kiusaa" kuin "älä tule kiusatuksi".
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 15:25"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 13:48"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 13:11"]Surullista, että äiti(?) tekee ongelman sellaisesta asiasta, joka ei nuorelle itselleen ilmeisesti ole ongelma?
[/quote]
[/quote]
En miellytä muita. Karvojani en ajele juuri koskaan, koska saan joka kerralla niitä punaisia kipeitä näppyjä. Aivan siis sama kuinka moni minulle nauraa, mutta en ala kärsimään siitä, että muut ihannoi karvattomuutta. Lisäksi, olen sellainen, etten juurikaan hikoile (kyllä, näilläkin keleillä voin pukeutua pitkähihaisiin paitoihin ja paksuihin housuihin, eikä siltikään hiki haise), niin sinkään vuoksi tarvetta ei ole.
En siis koe tarpeelliseksi höyläillä vaaleaa ohutta karvaa, joka ei taatusti silmiin pistä, mikä tilanne varmasti on myös 13-vuotiaalla tytöllä.
Ja ennenkuin kukaan märisee, niin olen naimisissa, minulla on lapsia eikä ajamattomat karvat näihin ole vaikuttaneen mitenkään!
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 16:16"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 16:08"]
[/quote]
[/quote] Mä olen aikoinaan mennyt hihattomassa paidassa kouluun kainalokarvatupsuineni, eikä KUKAAN sanonut siitä yhtään mitään. Teininä.
[/quote]
Miksi siitä sanottaisiinkaan? Iljettävää se on silti.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 16:28"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 16:16"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 16:08"]
[/quote]
[/quote]
Miksi siitä sanottaisiinkaan? Iljettävää se on silti.
[/quote]
No älä sitten katso? :D Minusta ötökät ovat iljettäviä, mutta jos sellaisia kohtaan käännän katseeni pois enkä oksentamispisteessä tunge naamaani niihin kiinni.
Te jotka kauhistelette että lasta tullaan kiusaamaan karvojen takia: ihan itse te ylläpidätte sitä kiusaamisrengasta. Opettamalla lapsillenne että karvat ovat ällöjä ja että naisten kuuluu olla karvattomia, kasvatatte ihan itse lisää ällöksyjiä ja kiusaajia sinne kouluun. Sen sijaan jos opettaisitte lapsillenne että karvat ovat ok ja ihan oma valinta ajeleeko niitä vai ei, ei mitään kiusaamisuhkaa olisi. Pelkkää ihmisten keksimää sekoilua koko karvafobia.
No eihän lapsen tuosta suuttua pitäisi
Ymmärrän kyllä ap:ta, meillä kotona samantyyppinen juttu mutta ostin kotiin kylppäriin höyliä ja ohimennen mainitsin, että saa valita mieleisensä omakseen ja kokeilla jos tahtoo.