Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä apua miehensä henkisesti ja fyysisesti pahoinpitelemälle? Erottu jo on.

Vierailija
25.07.2021 |

Olen ollut sairauslomalla kohta kuukauden mutta tuntuu, kuin olisi edelleen jonkinlaisessa shokissa. Ihan normaalitkin asiat ovat vaikeita kuten pukeutuminen (en muista, millaisia vaatteita minulla on), autolla ajaminen (sisäinen kartta on kuin kadonnut päästäni), en muista edellisen päivän tapahtumia kuluneista viikoista puhumattakaan jne. Saattaa mennä tunteja, kun olen vain pysähtynyt omiin ajatuksiini jäänyt tuijottamaan ulos ikkunasta.

Mies pahoinpiteli minut viimeksi kesäkuun alussa ja siitä saakka oloni on ollut jotenkin epätodellinen. Ympäristön äänet tuntuvat dumppaantuneen, kiinnitän huomiota ihan epärelevantteihin asioihin ympäristössäni (tyyliin puiden lehtien havina, auringon ja varjon vuorottelu maan pinnalla) ja suunnilleen säikähdän, kun minulle puhutaan.

Olen taloudellisestikin huonossa tilanteessa sillä miehen jo pitkään harjoittaman henkisen sekä fyysisen väkivallan vuoksi olen ollut useampia pätkiä sairauslomalla kevään kuluessa En ole saanut haettua sairauspäivärahaakaan ja nyt miehen heitettyä minut ulos asunnostamme tilanne on entistä ahdistavampi siksi, etten saanut mukaani mitään huonekaluja/kodin käyttöesineitä. Asun tyhjässä asunnossa ja vaatteeni ovat jätesäkeissä. Läheisiä ei oikeastaan ole jäljellä koska miehen mustasukkaisuus sai minut lopettamaan yhteydenpidon kaikkien miehen perheen ulkopuolisten kanssa. Soitin sosiaalitoimistoon ja kerroin tilanteeni. Minulle luvattiin soittaa kiireellisesti takaisin muttei sieltä ole kuulunut mitään.

Olen ihan loppu. Ennen tämän miehen tapaamista elämässäni oli kutakuinkin kaikki järjestyksessä ja kunnossa enkä edes etsinyt seuraa.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko joku turvakoti ollu oikeampi paikka?

Omat sukulaiset ja ystävät? Kai ne nyt ymmärtää tilanteen? SOS toimi ei viikonloppuna varmaan voi auttaa. Soittele sinne huomenna uudestaan, jos ei kuulu mitään.

Myös psyk puolen hoitokontakti olis varmaan paikallaan. Tk:n kautta pääsee. Voimia!

Muista, että tästä on vain yks suunta.

Tiedän, mistä puhun. Been there, done that.

Vierailija
2/49 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita. Kriisipuhelin: 09 2525 0111

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko joku turvakoti ollu oikeampi paikka?

Omat sukulaiset ja ystävät? Kai ne nyt ymmärtää tilanteen? SOS toimi ei viikonloppuna varmaan voi auttaa. Soittele sinne huomenna uudestaan, jos ei kuulu mitään.

Myös psyk puolen hoitokontakti olis varmaan paikallaan. Tk:n kautta pääsee. Voimia!

Muista, että tästä on vain yks suunta.

Tiedän, mistä puhun. Been there, done that.

Erosta kohta kuukausi, soitin sosiaalitoimistoon parikin kertaa. Ei kuulu mitään. Pyysin, että saan keskustella puhelimessa, ei ole voimia lähteä terveyskeskuksen päivistyseen.

Vierailija
4/49 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita rikosuhripäivystykseen.

Vierailija
5/49 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitit, että läheisiä ei oikeastaan ole jäljellä. Ehkäpä kuitenkin on? Oletko soittanut esimerkiksi jollekin sukulaiselle tai ystävälle joka ennen oli sinulle läheinen ja kertonut tilanteestasi? Et maininnut milloin katkaisit välit läheisiisi, mutta vaikka olisi kulunut pitkäkin aika, yhteyden luominen uudelleen voi olla helpompaa kuin luulet.

Vierailija
6/49 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani, traumaattinen kriisi/stressireaktio päällä. Täysin normaali reakointi epänormaaliin. Kannattaa hakea apua ennenkuin kroonistuu, esim traumaterapeutit on nykyisin hyviä.

Tiedän turhautumisen tunteen, kun syyttömänä joutuu vielä hoidattamaan itseään, mutta siitä ne onnen tunteet taas alkaa palata.

Vierailija
7/49 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

soitin, 6 minuuttia jaksoi kuunnella jonka jälkeen rupesi lopettelemaan puhelua. Päätti sanoihin "oikein ihanaa kesääm toivottavasti kaikesta huolimatta saat nautittua tästä kesästä!".

En tiedä, mitä oikeastaan edes odotin.

Vierailija
8/49 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme alapeukuttajia, kun teillä ns pohja putoaa elämässä niin tulen alapeukuttamaan..

Vierailija
9/49 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä muut vastaavassa tilanteessa olleet olette kokeneet saaneenne apua?

Vierailija
10/49 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä keskusteluapu on parasta, mutta paras tilanne jos toinen ymmärtää nuo oireet. Mies on ollut selvästi luonnevikainen.

Lääkityksen suhteen kannattaa olla varovainen, kun yleensä tuputetaan masennus diagnoosi, jää vaan koukkuun sitten lääkkeeseen. Helposti ns väärää hoitoa.

Vierailija
11/49 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä keskusteluapu on parasta, mutta paras tilanne jos toinen ymmärtää nuo oireet. Mies on ollut selvästi luonnevikainen.

Lääkityksen suhteen kannattaa olla varovainen, kun yleensä tuputetaan masennus diagnoosi, jää vaan koukkuun sitten lääkkeeseen. Helposti ns väärää hoitoa.

Ahdistaa ajatus siitä, että menisin julkiselle puolelle päivistykseen ja odottelisin sitä, että joku leipiintynyt yleislääkäri kirjoittaa minulle reseptin johonkin tällä hetkellä suisituimpaan masennuslääkkeeseen. En voi mitään sille, että minusta on aivan sairas ajatus se, että 20 % työssäkäyvistä selviytyy töistään vain lääkittynä. Eikä kukaan tätä kyseenalaista.

En koe olevani masentunut. Kuka tahansa vastaavan kokenut olisi ja reagoimattomuus olisi silkkaa hulluutta.

ap

Vierailija
12/49 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilisin myös ottaa yhteyttä läheisiin, ja kertoisin rehellisesti mikä tilanne oli miehen kanssa, jos eivät siis tiedä. Sieltä voi hyvinkin löytyä kuuntelija tai auttavia käsiä.

13/49 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistään et saa apua. Älä tukeudu muihin. Uteliaisuuttaan hetken kuuntelevat, sitten sinut koetaan riipaksi.

Sinun pitää nyt vaan itsenäistyä ja hoitaa itse itseäsi. Siitä saat voimaa, kun huomaat, että pärjäät.

Muut ovat vain kainalokeppejä.

Vierailija
14/49 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Mistään et saa apua. Älä tukeudu muihin. Uteliaisuuttaan hetken kuuntelevat, sitten sinut koetaan riipaksi.

Sinun pitää nyt vaan itsenäistyä ja hoitaa itse itseäsi. Siitä saat voimaa, kun huomaat, että pärjäät.

Muut ovat vain kainalokeppejä.

Näin kieltämättä olen ajatellut.

ap

Vierailija
15/49 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

soitin, 6 minuuttia jaksoi kuunnella jonka jälkeen rupesi lopettelemaan puhelua. Päätti sanoihin "oikein ihanaa kesääm toivottavasti kaikesta huolimatta saat nautittua tästä kesästä!".

Soititko oikeasti?

Vierailija
16/49 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdistaa ajatus siitä, että menisin julkiselle puolelle päivistykseen ja odottelisin sitä, että joku leipiintynyt yleislääkäri kirjoittaa minulle reseptin johonkin tällä hetkellä suisituimpaan masennuslääkkeeseen. En voi mitään sille, että minusta on aivan sairas ajatus se, että 20 % työssäkäyvistä selviytyy töistään vain lääkittynä. Eikä kukaan tätä kyseenalaista.

En koe olevani masentunut. Kuka tahansa vastaavan kokenut olisi ja reagoimattomuus olisi silkkaa hulluutta.

ap

Juuri näin, tuollaista taistelutahtoa. Hyvä hyvä. Kannattaa pitää itsestään nyt erityisen hyvää huolta. Rauhallinen kävely tepsii yleensä ensiapuna. Pitempiaikainen ollut tuo jatkuva stressi niin ei hetkessä mene ohikaan.

Vierailija
17/49 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soititko oikeasti?

Kyllä. Ei auttanut, lähinnä tuli typerä olo.

ap

Vierailija
18/49 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko kuitenkin ottaa yhteyttä läheisiisi ja kertoa, miksi lopetit yhteydenpidon? En tietenkään tiedä, millaiset välit sinulla oli näihin alunperin.

Vierailija
19/49 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnitin huomiota tuohon, että mies heitti ulos. Etkö itse halunnut tilanteesta ulos. Lapsia teillä ei kai ollut. Oletko nuori vielä. Muuta vähäksi aika takaisin lapsuudenkotiisi, jos vanhempasi ovat elossa.

Vierailija
20/49 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soititko oikeasti?

Kyllä. Ei auttanut, lähinnä tuli typerä olo.

ap

Jos se sirööä vastaava oli joku maanisdepressiivinen ts itse seko.