Mustikkaämpärin hinta, nousnee nyt sinne 85-90 euron paikkeille (facebook-)ostaja, mikä on kipurajasi (mustikan hinnassa)?
Ulkomaalaisilta toimijoilta pistettiin rajat kiinni eikä viisumeita enää myönnetä, metsät on palautettu meille suomalaisille
Kainuussa on jo ensimmäiset ämpärit poimittu ja facessa keskustelu käy poimijaryhmissä kiivaana että poljetaanko hintoja jos alle satasella myydään sitä mustikkaämpärtä
Mikä se on palstalla mustikan ostajan kanta tähän hinta-asijaan?
T Poimia
Kommentit (31)
20 euroa jos ämpäri sisältyy hintaan.
Viime syksynä oli täällä Sysmässä mustikat 85 euroa ämpäri, puolukat 60 euroa perkaamattomia. Mökki naapurin teinit niitä keräsivät
Virosta saa kympillä mustikkaämpärin, puolukat viitosella
Tänään ostin 300g ulkomaisia mustikoita, maksoi kai tyyliin vitosen. Seuraavan kerran ostan mustikoita heti perään, arviolta vuonna 2031-2032. Tällä kulutuksella ihan sama maksaako satasen ämpäri vai kaksi.
Oliko tuo "nousnee" näpytysvirhe vai oikeaksi arveltu muoto?
Oikea hinta kyllä jo lähempänä sitä 120 euroa ainakin täällä etelässä Suomessa ja on ollut pyyntiä jopa 140 euroa ensimmäisistä marjoista ympäriltä
Bensa on kallista nykyään ja metsissä valtavat määrät susia ja karhuja, tyttö hallituksen aikana jopa istutettiin susija ja karhuja tänne etelä Suomeen
Aina se on Marja ostajan löytänyt, enempi on siitä kiinni että kenelle riittää nyt myytäväksi ja millä hinnalla, PUOLI- ilmaiseksi on turha alkaa marjoja vinkumaan!
Menisin itse mustikkaan, mutta en mahdu.
Satasella heittomotti mustikkaa. Pussin hinta tulee hinnan päälle - savonlinna
Näytti olevan 40 ylöspäin hinnat. Jos minä pystyisin poimimaan, niin en marjayrityksiltä hintoja kyselisi, kyllä tuo 30-40 on raja.
Keräsin tänään puoli ämpäriä mustikoita ja niin 3-4 litraa kanttarelleja.
Kyllä mä satasen 10 litrasta pestyä mustikkaa voin maksaa syntyperäiselle suomalaiselle.
Ostan mieluummin pensasmustikoita joita saa paljon halvemmalla
Suomalaiset poimijat voi kiittää tuosta Li Anderssonia joka marjayrittäjien uhkailuista huolimatta puuttui ulkomaalaispoimijoiden riistoon hyvä Li toivottavasti palaat eduskuntaan pitämään tavallisten suomalaisten puolia.
Robotit poimii kohta marjat ja sitten ne ovat taas halpoja.
Ämpäristä 80, mudtkoidts eur...eh puoli euroa.
Se on kylläkin noussee.
Noussee = ehkä nousee
Sata euroa olen valmis maksamaan.