Tytärtäni ahdistaa pituutensa
Surettaa 15-vuotiaan tyttäreni puolesta, hän on 176cm ja valittaa pituudestaan jatkuvasti. Itse olen vain sen 168cm, mutta mieheni 193.
Tytärtä selkeästi ahdistaa varsinkin tuossa iässä, kun on helposti poikiakin pidempi. Jankuttaa, ettei "tälläisenä jättiläisenä" tule poikaystävää saamaan. Puhuu myös siitä, ettei kehtaa käyttää korkoja vaikka niistä pitää.
Alan jo olla hieman kyllästynyt tytön valittamiseen, mutta toisaalta ymmärrän häntä. Mitä sanoisitte hänelle tilanteessani?
Kommentit (65)
Haha, mä olen 17 ja 181 ja nainen siis :D Sano tytölle että on pahempiakin kohtaloita, pää pystyyn ja korkkarit jalkaan ja lakkaa valittamasta! :D
Huhhuh, korkkareilla kaks metrii xd
T:17v 170cm kundi
Muistuta että pitää itsensä kunnossa niin sieltähän voi kuoriutua vaikka seuraava Kate Moss! Ja jos valittaa olevansa liian ruma tms, niin kerrohan että yleensäkin nuo mallit ovat niitä oudomman näköisiä. Heh.
Itse olin 15v poikana 160cm ja nyt aikuisena 185cm joten kyllä ne pojat sieltä kasvaa (tosin ei kaikki) ja menee ohikin..
sä muka 17v kundi: eikai tää likka nyt 25cm korkoja pidä, valoja nyt hei, olet tosi hauska...
Ja tyttö siis normaalipainoinen ja kaikkien mielestä kaunis, pituus vaan häntä kismittää. Kurja katsoa vierestä kun toinen ahdistuu vaikka muitten tyttöjen kanssa jotka ovat kaikki alle 170. Surullista.
-ap
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 06:55"]sä muka 17v kundi: eikai tää likka nyt 25cm korkoja pidä, valoja nyt hei, olet tosi hauska...
[/quote]
Nohh, on mahtava huumorintaju :)
Tuo on kaikista pahin ikä, kun poikien kasvuspurtti tulee vasta juuri lukiota edeltävänä kesänä. Sitten kaikki muuttuukin kerta heitolla, kun vihdoin saa katsoa muita silmiin samalla tasolla ja välillä tuntea itsensä jopa lyhyeksi.
Olen itse 178cm nainen ja muistan tuon iän ainoana hetkenä, kun olisin voinut muutamasta sentistäni luopua - en enää koskaan sittemmin. Raamikkaita miehiä on ollut riittämiin (jos sen näkee huolenaiheena, niin suotta!) ja kun pituutensa kantaa hyvin ja pysyy sopusuhtaisena, niin huomaa, että sitä erottuu vain edukseen :)
Ps. Voit vielä lohduttaa tyttöäsi, että pituuden ja älykkyyden väliltä on löydetty positiivinen korrelaatio, eli luultavasti hän on myös keskimääräistä fiksumpi ;)
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 07:02"]Tuo on kaikista pahin ikä, kun poikien kasvuspurtti tulee vasta juuri lukiota edeltävänä kesänä. Sitten kaikki muuttuukin kerta heitolla, kun vihdoin saa katsoa muita silmiin samalla tasolla ja välillä tuntea itsensä jopa lyhyeksi.
Olen itse 178cm nainen ja muistan tuon iän ainoana hetkenä, kun olisin voinut muutamasta sentistäni luopua - en enää koskaan sittemmin. Raamikkaita miehiä on ollut riittämiin (jos sen näkee huolenaiheena, niin suotta!) ja kun pituutensa kantaa hyvin ja pysyy sopusuhtaisena, niin huomaa, että sitä erottuu vain edukseen :)
Ps. Voit vielä lohduttaa tyttöäsi, että pituuden ja älykkyyden väliltä on löydetty positiivinen korrelaatio, eli luultavasti hän on myös keskimääräistä fiksumpi ;)
[/quote]
Tämä pitää muistaa sanoa tytölle, kiitos sinulle ja hyvää loppukesää! :-)
-ap
Kaunis ja pitkä tyttö on aina näyttävämpi kuin kaunis ja lyhyt. Kun ikää tulee lisää niin varmasti saa huomiota ihan tarpeeksi ja niitä poikaystäväkanditaattejakin löytyy. Minä olen 175 senttiä pitkä ja onnistuin saamaan miehen sieltä päin Suomea missä ihmiset on kaikkein lyhyimpiä - ja jopa itseäni pitemmän ja ilman etsimistä.
Minä olen kuullut pituudestani pelkkiä kohteliaisuuksia sen jälkeen, kun yläasteelta pääsin. Pitkät naiset ovat kuulema seksikkäämpiä kunhan vain kantavat itsensä oikein.
Mä tykkään lyhyistä naisista, alle 165 nii ai että ;)
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 07:07"]Mä tykkään lyhyistä naisista, alle 165 nii ai että ;)
[/quote]
taitaa tämäkin olla aikas asiaton kommentti tässä ketjussa. Pitkän tytön äidin lisäksi (ap) tässä ketjussa on ollut muitakin pitkiä naisia. Halusitko lytätä heidät kaikki kasvattaaksesi olematonta virtuaalipenistäsi?
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 07:06"]Kaunis ja pitkä tyttö on aina näyttävämpi kuin kaunis ja lyhyt. Kun ikää tulee lisää niin varmasti saa huomiota ihan tarpeeksi ja niitä poikaystäväkanditaattejakin löytyy. Minä olen 175 senttiä pitkä ja onnistuin saamaan miehen sieltä päin Suomea missä ihmiset on kaikkein lyhyimpiä - ja jopa itseäni pitemmän ja ilman etsimistä.
Minä olen kuullut pituudestani pelkkiä kohteliaisuuksia sen jälkeen, kun yläasteelta pääsin. Pitkät naiset ovat kuulema seksikkäämpiä kunhan vain kantavat itsensä oikein.
[/quote]
Näin. Ja pitkän naisen on yleensä helpompi pysyä hoikkana. Eikä 176 cm edes ole varsinaisesti pitkä. Ei minultakaan ole miesseuraa puuttunut, vaikka olen 178 cm, pituus ei ole koskaan ollut ongelma. Sano tytöllesi, että muistaa hyvän ryhdin, kyyristely näyttää typerältä.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 07:07"]Mä tykkään lyhyistä naisista, alle 165 nii ai että ;)
[/quote]
Minä taas tykkään sellaisista miehistä, joilla on tarpeeksi munaa seurustellakseen pitkän naisen kanssa. :)
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 07:09"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 07:07"]Mä tykkään lyhyistä naisista, alle 165 nii ai että ;)
[/quote]
taitaa tämäkin olla aikas asiaton kommentti tässä ketjussa. Pitkän tytön äidin lisäksi (ap) tässä ketjussa on ollut muitakin pitkiä naisia. Halusitko lytätä heidät kaikki kasvattaaksesi olematonta virtuaalipenistäsi?
[/quote]
Ajattelin parantaa lyhyempien naisten itsetuntoa, kuitenki haluis olla pitempiä.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 07:10"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 07:06"]Kaunis ja pitkä tyttö on aina näyttävämpi kuin kaunis ja lyhyt. Kun ikää tulee lisää niin varmasti saa huomiota ihan tarpeeksi ja niitä poikaystäväkanditaattejakin löytyy. Minä olen 175 senttiä pitkä ja onnistuin saamaan miehen sieltä päin Suomea missä ihmiset on kaikkein lyhyimpiä - ja jopa itseäni pitemmän ja ilman etsimistä.
[/quote]
Näin. Ja pitkän naisen on yleensä helpompi pysyä hoikkana. Eikä 176 cm edes ole varsinaisesti pitkä. Ei minultakaan ole miesseuraa puuttunut, vaikka olen 178 cm, pituus ei ole koskaan ollut ongelma. Sano tytöllesi, että muistaa hyvän ryhdin, kyyristely näyttää typerältä.
[/quote]
Ai 176 cm ei ole pitkä? Vastaa 190 cm miestä. Sekään ei ole sitten varmaan pitkä. Alle 2 metriset mitataan neuvolassa vai mitä :D
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 07:10"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 07:06"]Kaunis ja pitkä tyttö on aina näyttävämpi kuin kaunis ja lyhyt. Kun ikää tulee lisää niin varmasti saa huomiota ihan tarpeeksi ja niitä poikaystäväkanditaattejakin löytyy. Minä olen 175 senttiä pitkä ja onnistuin saamaan miehen sieltä päin Suomea missä ihmiset on kaikkein lyhyimpiä - ja jopa itseäni pitemmän ja ilman etsimistä.
[/quote]
[/quote]
Tätä samaa olen tytölle yrittänyt sanoa, onneksi kyseessä entinen voimistelija eli ryhti tulee hänellä lähes luonnostaan. :-) Kiitos vastauksesta!
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 07:16"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 07:10"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 07:06"]Kaunis ja pitkä tyttö on aina näyttävämpi kuin kaunis ja lyhyt. Kun ikää tulee lisää niin varmasti saa huomiota ihan tarpeeksi ja niitä poikaystäväkanditaattejakin löytyy. Minä olen 175 senttiä pitkä ja onnistuin saamaan miehen sieltä päin Suomea missä ihmiset on kaikkein lyhyimpiä - ja jopa itseäni pitemmän ja ilman etsimistä.
[/quote]
[/quote]
Ai 176 cm ei ole pitkä? Vastaa 190 cm miestä. Sekään ei ole sitten varmaan pitkä. Alle 2 metriset mitataan neuvolassa vai mitä :D
[/quote]
Onhan se 8,5cm yli suomalaisen naisen keskipituuden mutta silti vielä täysin normaali. :)
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 07:02"]Tuo on kaikista pahin ikä, kun poikien kasvuspurtti tulee vasta juuri lukiota edeltävänä kesänä. Sitten kaikki muuttuukin kerta heitolla, kun vihdoin saa katsoa muita silmiin samalla tasolla ja välillä tuntea itsensä jopa lyhyeksi.
[/quote]
Joo ei tule pojilla enää tuossa vaiheessa kavupyrähdystä. Se sijoittuu keskimäärin yläasteen alkupuolelle ja lukion aikana kasvetaan enää mitä kasvetaan.
Paska juttu, vaikeempaa miesrintamalla, koska kuitenki haluu miehen joka on häntä pidempi.