Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero oli virhe ;( menetin elämäni miehen

Vierailija
04.08.2014 |

Olen huomannut ystävä- & tuttavapiirissä, että erot ovat nyt kesällä lisääntyneet merkittävästi. Tälle kesää jo 4 sellaista paria on eronnut joista luulin, että kaikki on hyvin. 

Hämmentävintä on se, että edellisenä viikonloppuna ollaan rakastuneita ja kaikki on ok ja viikon päästä avioero vetämässä jonkin riidan päätteeksi tai siksi, että kumppani on tavannut jonkun uuden.

Haluan kertoa oman surullisen tarinani..

Olen 35-vuotias nainen ja ex-mieheni on 42vuotta. Tapasimme 6 vuotta sitten netin kautta ja olimme erottamattomat heti alusta alkaen.

Erosin viime kesänä tästä suhteesta, jossa oli jonkin aikaa ollut kinastelua & riitaa mitättömistä asioista ja väsyneinä tuli kiukuteltua & sanottua asioita joita ei tarkoita. Ihastuin pian eron jälkeen uuteen mieheen ja kaikki tuntui täydelliseltä ja ns.palaset loksahtelivat paikoilleen. Ex-mies haikaili perääni ja olin itse pää pilvissä uuden ihastukseni kanssa ja koin exän lähinnä rasitteena. 

Meni puoli vuotta eteenpäin ja minulle alkoi selvitä, että tämä uusi ihastukseni oli kaikkea muuta kuin täydellinen vastakappaleeni.. Aloin kaivata exää ja lähes kaikkea edellisestä suhteesta. Rohkaistuin ottamaan yhteyttä exään ja ehdin jo mielessäni kuvittelemaan onnellisen yhteenpaluun, joka olisi kuin suoraan elokuvista. 

Soitin exälle ja ajattelin, että hän ilahtuu soitostani, koska emme olleet kuulleet toisistamme 3kuukauteen eli sen jälkeen kun lopetin hänen viesteihinsä & puheluihin vastaamisen. 

Surukseni sain tietää, että ex seurustelee onnellisesti ja voi olla kanssani ystävä, mutta ei muuta :(  Sanoi, että oli elänyt elämänsä raskaimman ajan seuratessaan uutta onnea ja miten hän oli 5vuoden yhteiselon jälkeen kuin ilmaa minulle.. :(  Hän sanoi, että olisi ollut valmis tekemään mitä vain, jotta olisi saanut minut takaisin.

Ex tapasi nykyisensä surressaan eroa minusta, nainen oli lohduttanut miestä ja exäni oli ihastunut ja sitten rakastunut naiseen, joka auttoi häntä elämänsä suurimman kriisin yli.

Ex-mieheni meni tässä kuussa kihloihin ja hehkuttaa onneaan kaikille. Olen kateellinen ja surullinen, että hänen valittunsa en ollutkaan minä. Minulla oli täydellinen mies, jonka menetin vain siksi että arjen keskellä unohdimme toisemme. 

Toivon, että ihmiset harkitsisivat eroa tarkemminkin ja panostaisivat suhteeseen. Olen elävä esimerkki ettei ruoho aidan toisella puolella ole yhtään vihreämpää.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Aika pienten riitojen takia ympärillä erotaan. Kannattaa käydä läpi vähän parisuhde terapiaa ennen isoja päätöksiä.

Vierailija
2/21 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tyypillinen tarina..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 01:33"]Samaa mieltä. Aika pienten riitojen takia ympärillä erotaan. Kannattaa käydä läpi vähän parisuhde terapiaa ennen isoja päätöksiä.

[/quote]

No itse ainakin olen yrittänyt (vielä onnistumatta) erota suurien riitojen takia.

Vierailija
4/21 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 01:36"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 01:33"]Samaa mieltä. Aika pienten riitojen takia ympärillä erotaan. Kannattaa käydä läpi vähän parisuhde terapiaa ennen isoja päätöksiä.

[/quote]

No itse ainakin olen yrittänyt (vielä onnistumatta) erota suurien riitojen takia.

[/quote]

Itse ajattelen samaa yrittäneenä sitten sitäkin, että onneksi sitä jaksaa kuitenkin yrittää... Toisaalta helpottavaa tietää että ihmisiä eroaa oikeasti heppoisin perustein... Että kaikilla ei ole eron taustalla näin vaikeaa...

Vierailija
5/21 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 01:36"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 01:33"]Samaa mieltä. Aika pienten riitojen takia ympärillä erotaan. Kannattaa käydä läpi vähän parisuhde terapiaa ennen isoja päätöksiä.

[/quote]

[/quote]

...ja piti vielä tähän lisätä ettei ne kaikki suuret riidat näy ulospäin ihmisille. Ollaan varmasti kanssa se "niillähän meni kivasti" pari.

Vierailija
6/21 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4# olet yrittänyt erota??

ei eroon tarvita kuin yksi, miksi puhut, että olet yrittänyt erota..?

Vierailija
7/21 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhyy. yyyh. nyhyyy. yyh.

ihan oikein sinulle ja kaikille muillekin lutkille.

Vierailija
8/21 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat niin extremeä yhä. Erotaan heti kun ei ole hetkeen ollut kivaa yhdessä. Näin mä näen kavereideni liitot, joissa ei keskustella, vaan ovat kukin eronneet ties minkä verokin kautta ja taas uutta sippaa putkeen ja viikon riidan jälkeen vaihto... Jumankauta ihmiset! Riidoille ja tilanteille pitää antaa tilaa. Osa menee päivässä ohi, jokunen oikeesti vaati puolivuotta.

Parisuhde on kompromissejä! Olen sielunveljeni kanssa naimisissa nyt 21 vuotta, muttei se takaa onnea joka päivä. Kyllä meilläkin on ollut pidempikin paska-aika ja se kesti pari vuotta. Ihmisen kasvamista, ikäkriisit, perheen kasvamista ja siippansa uudellen löytöä. Meillä ei ole ollut kolmansia osapuolia, niitä ei tarvita. Kyllä me omillammekin osataan sotkea asiat. :)

AP sä mokasit ja nyt komeesti osta pystyssä kohti uusia pettymyksiä! Sä suutuit pienestä hullaannuit ihastuksestasi ja se on sun meriiittis. Nyt on aika lähteä matkalle uudestaan kasvaneena ja upeena. Sä ihan varmasti löydät rakkauden vielä. (koska aikaisemmin sulla ei sitä ollut, koska et tapellut siitä)

Vierailija
9/21 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tapellut? Ex oli jo niin rakastunut uuteen, ettei enää mitään ollut tehtävissä

Ap

Vierailija
10/21 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 02:00"]

En tapellut? Ex oli jo niin rakastunut uuteen, ettei enää mitään ollut tehtävissä

Ap

[/quote]

Et tapellut enkä niin väittänytkään, jos tarkkaan luet niin vain viimeinen kappale liittyy sinuun.  Olen pahoillani sun puolesta:

Ysi

Vierailija
11/21 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös eronnut, ja kuuluimme ehkä joidenkin silmissä niihin "kaikki hyvin" pariskuntiin. Oikeasti takana oli muutama parisuhdeterapiakierros, henkistä ja fyysistä väkivaltaa. Kaikki ei aina näy ulospäin, eikä kaikkea aina kerrota kaikille.

Vierailija
12/21 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

[/quote]

No joo, mutta kauanko tämä rakkaus kestää etenkin kun suhde alkanut laastarisuhteena? En tiedä millainen suhde teillä oli ja kuinka läheisiä te olitte, mutta kaikkien kanssa ei pääse samalle aaltopituudella. Menihän sinunkin täydellinen uusi suhde pieleen.

Tokikaan ei kannata jäädä odottamaan, mutta ihmettelen miksi olet niin varma, että tämä exäsi uusi rakkaus kestää. Toisaalta käytöksesi saattoi loukata exää niin syvästi, että vaikka muistaa ne teidän hyvät hetket, muistaa myös miten toimit, kun hänellä meni huonosti ja vieläpä sinun takia...

Vierailija
13/21 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

[/quote]

Eksä ei ollut niin rakastunut, vaan sä loukkasit häntä ottamalla eron. Hänellä on laastari suojellakseen. Sä olit julma! Jotenkin kuitenkin uskon, että teillä on mahdollisuus, myöhemmin. Hän nyt käy tuon laastarisuhteensa läpi ja sitten nautti muista kukkasista. Ole kiltisti, ehkä hän vielä muistaa sut!

Vierailija
14/21 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asiat aina ole sitä, miltä ne näyttävät ulospäin. Munkin mieheni näyttää lähes täydelliseltä ulkopuolisille, mutta itse kun hänen kanssaan arkea elän huomaan, että on mm. lyhytpinnainen, laiska tekemään kotitöitä, pikkuasioista stressaava ja syyllistää mua aina kun asiat ei mene putkeen. Välillä ärsyyntyminen eskaloituu riidoisi, ja kyllä sitä silloin ajattelee, että onko tässä mitään järkeä. Jos erottaisiin, niin ei se riita itsessään olisi syy, vaan kaikki muu siinä taustalla. Ulkopuoliset sitten ihmettelisi, että miten noin hienon miehen jätti vain yhden riidan takia.

Vierailija
15/21 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse sain kyllä vihreämmän ruohon. Jätin exän 12v liitosta ja nyt ihanassa liitossa, 17v.

Vierailija
16/21 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jaoit persettäsi ympäri kylää. Täysin oikein sinulle.

Vierailija
17/21 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 08:37"]

Mitäs jaoit persettäsi ympäri kylää. Täysin oikein sinulle.

[/quote]

Älykkyytesi hioo lähes täydellisyyttä! Vitsivitsi........ kannattais koittaa ymmärtää lukemansa, eikä lukea asioita omien ajatusten läpi. Vois helpottaa täällä muiden kanssa elämistä.  

Vierailija
18/21 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos molemmat olette heti eron jälkeen löytäneet uuden onnen ja olette ihastuneet ja rakastuneet, ei teidän välillä oikeasti mitään todellista rakkautta ole ollutkaan. Oikeasta rakkaudesta toipumiseen menee paljon enemmän aikaa.

Vierailija
19/21 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit toimia alunperinkin liian nopeasti. Ehdit kuudessa vuodessa tavata, mennä naimisiin ja erota.

Vierailija
20/21 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan monet harkitsee todella eroa mitä se merkitsee ja varsinkin jos on lapset. Itse en ole katunut muuta kuin että olisin voinut erota jo paria vuotta aiemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän