Olen noita
Onko täällä muita noitia? Tutustuin noituuteen ja päätin olla noita muutama vuosi sitten, enkä ole katunut päätöstäni hetkeäkään! Manifestoin päivittäin ja teen kristallitaikoja. Olen eklektinen noita.
Kertokaa omasta noituudestanne <3
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
Kaaosmaagiksi? kirjoitti:
Kerro lisää kaaosmagiasta? Teetkö sigileitä? Olen yrittänyt googletella.
Teen sigileitä usein, ihan arjessakin spontaanisti pieniin asioihin liittyen, joskus itsekseni kotona sitten isompiin asioihin liittyviä ja syvempää keskittymistä vaativia. Servitoreja tarvittaessa, ja olenpa minä ei-itseluotujen henkien kanssakin työskennellyt. Mutta niistä sigileistä kannattaa aloittaa, ei missään nimessä energiaolentojen luomisesta tai kutsumisesta. Ennen sellaista täytyy opetella myös suojautuminen ja olennon karkottaminen jos/kun tarpeen.
Hyviä kirjoja: Liber Null & Psychonaut, Prometheus Rising, helppolukuinen yleiskatsaus Phil Hines Condensed Chaos
Minä en tuota sigili-juttua ymmärrä, kun se on vaan keksitty menetelmä. Mutta kaipa siinä on pointtina sitten se, että saadaan mieli oikealle aaltopituudelle, eli kyse on sama kuin manifestoimisesta... käytetään vaan apuna tuollaista systeemiä. Se mitä en näissä ymmärrä on: miksi sigili pitää tuhota, eikö se enempi toimisi paremmin mielen muokkaajana jos se olisi muistissa jatkuvasti. Voi olla että olen kyllä ymmärtänyt jotakin väärin myös.
Olisi mukavaa kuulla mitä kuuluu ketjun aloittajalle? Onko tapahtunut kehitystä noituudessa?
Vierailija kirjoitti:
Söpöä. Noituus on nykyään niin muodikasta, että joka toinen 20-30-vuotias instamimmi sanoo olevansa noita ja pelleilee kivien ja kristallien kanssa.
Ja kivien ja kristallien myyjät kiittää...
Miltä tuntuu, kun tietää joutuvansa helvettiin? Nukuitko yösi hyvin?
Minäkin noita, lähinnä keittiönoita. Ja familiaareja riittää, ollaan miehen kanssa annettu koti monelle kodittomalle kissalle. Onnea :)
Vierailija kirjoitti:
Kunhan joudun eri paikkaan kuin tuollaiset, niin hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Luulet vain.
Miksi sinä sitten pelkäät, jos noituus on silkkaa humpuukia?
Minä olen noitarasisti. Sellainen söpö blondi.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen maagikko.
Itsehän siis olen pervertikko.
Mitäs siihen sanotte?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tavoittelet toimillasi, kaaosmaagikko? Aihe on kiinnostava ja pari noista kirjoistakin tullut luettua. Olen itse enemmän näkijäsuvusta, enkä harjoita aktiivisesti noituutta arjessa, vaikka se on aina kiinnostanut lapsesta saakka. Pystyn esimerkiksi hallitsemaan uniani, tietämään tulevia ja näkemään ihmisten "sisälle".
Pienessä mittakaavassa tavoittelen oman ja läheisteni elämän järjestelyä niin, että se on mahdollisimman mukavaa ja ongelmatonta. Mutta perimmäinen motiivi on tietoisuuden ja maailman suhteen tutkiminen, todellisuuden perusolemuksen tutkiminen kokemuspohjaisesti. Nykyajan rationalistisen maailmankuvan haastaminen kokeilemalla käytännössä rikkoa sen perusoletuksia, eikä vain niin että älyllisesti omaksuisin joitain uusia uskonnon tai perinteen oppeja. Voisi sitä siis sanoa vaikka henkiseksi, jopa hengelliseksi etsinnäksi kai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen maagikko.
Itsehän siis olen pervertikko.
Mitäs siihen sanotte?
Perusta oma ketjusi, et ole kiinnostava. Toiset noidat ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaaosmaagiksi? kirjoitti:
Kerro lisää kaaosmagiasta? Teetkö sigileitä? Olen yrittänyt googletella.
Teen sigileitä usein, ihan arjessakin spontaanisti pieniin asioihin liittyen, joskus itsekseni kotona sitten isompiin asioihin liittyviä ja syvempää keskittymistä vaativia. Servitoreja tarvittaessa, ja olenpa minä ei-itseluotujen henkien kanssakin työskennellyt. Mutta niistä sigileistä kannattaa aloittaa, ei missään nimessä energiaolentojen luomisesta tai kutsumisesta. Ennen sellaista täytyy opetella myös suojautuminen ja olennon karkottaminen jos/kun tarpeen.
Hyviä kirjoja: Liber Null & Psychonaut, Prometheus Rising, helppolukuinen yleiskatsaus Phil Hines Condensed Chaos
Minä en tuota sigili-juttua ymmärrä, kun se on vaan keksitty menetelmä. Mutta kaipa siinä on pointtina sitten se, että saadaan mieli oikealle aaltopituudelle, eli kyse on sama kuin manifestoimisesta... käytetään vaan apuna tuollaista systeemiä. Se mitä en näissä ymmärrä on: miksi sigili pitää tuhota, eikö se enempi toimisi paremmin mielen muokkaajana jos se olisi muistissa jatkuvasti. Voi olla että olen kyllä ymmärtänyt jotakin väärin myös.
Siitä juuri on kyse: manifestointi on usein tehotonta, koska mieli käytännössä vastustaa uskomusta pitkän kokemuksensa perusteella, vaikka ihminen kuinka haluaisi uskoa. Esim. ihminen voi manifestoida ajattelemalla "uskon jo saaneeni työpaikan x", mutta samaan aikaan kun tämä ikään kuin sanallistettu ja visualisoitu ajatus yrittää valaa uskoa, suurin osa mieltä ei oikeasti usko, vaan ajattelee elämänkokemuksensa perusteella, että on aika epätodennäköistä että saan työpaikan x, koska syyt y ja z. Ristiriitaiset uskomukset johtavat hajanaisiiin tuloksiin. Sigilien avulla voidaan ohittaa tietoinen ajatteleva mieli ja sen vastustus ja sekaannut, ja istuttaa 'manifestoitava' asia suoraan alitajuntaan, joka sitten alkaa työskennellä asian ilmentämiseksi näkyvään maailmaan.
Ei sigilejä aina tuhota, on monia aktivointitapoja joiden käyttö riippuu tavoitteen luonteesta. Mutta muistissa niitä ei pidä pyöritellä, koska tavoite on nimenomaan viedä asia suoraan alitajuntaan ja antaa sen hoitaa työ, ohittaa tietoisen ja maailman lakeihin ehdollistuneen mielen vastustus ja sekaannus.
Vierailija kirjoitti:
En usko helvettiin enkä taivaaseen. En Jumalaan enkä Saatanaan.
- kaaosmagian harjoittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tavoittelet toimillasi, kaaosmaagikko? Aihe on kiinnostava ja pari noista kirjoistakin tullut luettua. Olen itse enemmän näkijäsuvusta, enkä harjoita aktiivisesti noituutta arjessa, vaikka se on aina kiinnostanut lapsesta saakka. Pystyn esimerkiksi hallitsemaan uniani, tietämään tulevia ja näkemään ihmisten "sisälle".
Pienessä mittakaavassa tavoittelen oman ja läheisteni elämän järjestelyä niin, että se on mahdollisimman mukavaa ja ongelmatonta. Mutta perimmäinen motiivi on tietoisuuden ja maailman suhteen tutkiminen, todellisuuden perusolemuksen tutkiminen kokemuspohjaisesti. Nykyajan rationalistisen maailmankuvan haastaminen kokeilemalla käytännössä rikkoa sen perusoletuksia, eikä vain niin että älyllisesti omaksuisin joitain uusia uskonnon tai perinteen oppeja. Voisi sitä siis sanoa vaikka henkiseksi, jopa hengelliseksi etsinnäksi kai.
Onko kaaosmaagilla alttaria? Vähän vierastan alttareita, kun siitä tulee ajatus, että palvoo jotakin. Ja usein noituudessa palvotaan jotakin jumalatarta, jumalaa tai molempia. Itseä kiinnostaa enemmän mielen mahdollisuudet, ei mitkään henget tai muut semmoiset.
Vierailija kirjoitti:
Vain kristityillä on helvetti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kaaosmaagilla alttaria? Vähän vierastan alttareita, kun siitä tulee ajatus, että palvoo jotakin. Ja usein noituudessa palvotaan jotakin jumalatarta, jumalaa tai molempia. Itseä kiinnostaa enemmän mielen mahdollisuudet, ei mitkään henget tai muut semmoiset.
Itselläni ei ole sellaista alttaria, jossa olisi Instagramien noitatilien tyyliin alttarivaate, rituaaliesineitä, patsaita, kristalleja, yrttejä pulloissa ja purkeissa tms. Mutta minulla on "keskittymisen paikka" makuuhuoneeni nurkassa, jota käytän meditaatioon ja harjoittamiseen. Tämä ei ole mitenkään välttämätöntä eikä kaikilla kaaosmaageilla ole minkäänlaista tällaista. Minua kuitenkin auttaa se, että on tällainen paikka, johon mennessäni jo ehdollistumisen kautta automaattisesti virittäydyn tiettyyn keskittyneeseen ja meditatiiviseen tunnelmaan.
Keskittymisen paikastani ihmisen voisivat luulla minun olevan vaikka buddhalainen tai muuten vaan meditaatio/mindfulness-hörhö, ei noita. Siinä on itämainen kuvioitu matto, seiza-meditaatiopenkki ja matala pöytä jolla on kasveja ja koriste-esineitä, yleensä kynttilöitä myös. Mutta ei mitään erityisen noitamaisen näköistä, joka saisi satunnaisen vieraan ihmettelemään ja kyselemään. Erityistarpeita kuten grimoire, sigil-tarpeita, suitsukkeita yms. on erillisessä laatikossa, jonka otan esiin vain tarvittaessa. Kaaosmagiassa jokainen saa itse valita pitääkö alttaria ollenkaan ja jos pitää, millaista - jos jotain auttaa harjoittamaan vaikka kokoelma lego-hahmoja, se on täysin ok.