Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä puuron tilalle aamuisin?

Vierailija
25.07.2021 |

Olen syönyt puuroa mustikoilla aamuisin ja tuntuu että tökkii pahasti. En vain pidä mustikoiden happamuudesta.

Yritän tehdä siis pidempiaikaista elämäntapa muutosta.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolikas banaani ja kuppi kahvia maidolla. Tämä aamupala riittää lounaaseen asti.

Vierailija
42/48 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kuppia kahvia, iso lasillinen tuoremehua, banaani ja syvä lautasellinen Cherios monivilja-täysjyvämuroja kurrin kera. Tai vaihtoehtoisesti kahvia, tuoremehua ja pari isoa palaa ruisleipää becelin ja Edam-juuston kera.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa tuorepuuro. Voiko siihen laitta mitä jugurttia tahansa  , mitä marjojen tilalle , marjat ei mene alas.

Voit laittaa mitä jugurttia haluat. Minä laitan useimmiten turkkilaista luomu-jugurttia. Lisäksi vauvoille tehtyjä hehelmäsoseita. Ostan monta erilaista purkkia ja valitsen aina niistä halujeni mukaan. Niissä ei ole juuri ollenkaan lisäaineita ja löytyy myös sokerittomia.

Vierailija
44/48 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin happamalle ihmiselle sopii puolukat aamupalaksi

Tai pihlajanmarjat. :)

Vierailija
45/48 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäntapamuutos? Riippuu siitä, mitä tavoittelet.

Puuroaamupalasi koostumusko on ongelma? Mikä tökkii? Maku, liian pieni tai suuri kalorimäärä, samankaltaisuus? Jos puurossasi on vettä, hiutaleita ja mustikoita, siinä on enimmäkseen hiilareita.

Jos haluaa pitää aamupalan pääosin hiilaripitoisena ja viljavoitteisena, se pitää muuttaa leiväksi vähäisillä päällisillä. Vaihtoehtona hiilareille voisivat olla hedelmät ja marjat jollakin proteiinilisukkeella, ynnä jotakin viljaa esim. myslin muodossa.

Jos taas pitäisi saada enemmän energiaa ja toisenlaista makua, sitä saa esim. lisäämällä rasvaa puuron sekaan.

Voihan tuon vaihtaa vaikka munakkaaseen, runsaspäällysteisiin leipäsiivuihin, runsaaseen salaattiin tai pienempään annokseen lämmintä ruokaa, jos pelkkä puuro tökkii. Smoothien kanssa kannattaa muistaa lisätä rasvaa ja proteiinia joukkoon, ettei tule välittömästi nälkä uudelleen. Jos energianpuute oli ongelma.

Vierailija
46/48 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän eniten mustaherukoista puuron kanssa. Pensasmustikat myös hyviä, makeampia kuin metsämustikat, saa pakasteesta K-kaupoista. Maapähkinävoita sekaan silloin tällöin. Banaania ja vaahterasiirappia, kun on "herkkupäivä". Puuro on ihanaa!

Vierailija
47/48 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan aamupuuroon aina kardemummaa, turkkilaista jogurttia ja omenasosetta. En ennen pitänyt kaurapuurosta ollenkaan, mutta tämän keksittyäni välillä illalla jo ihan odotan aamua.

Vierailija
48/48 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa tuorepuuro. Voiko siihen laitta mitä jugurttia tahansa  , mitä marjojen tilalle , marjat ei mene alas.

Voit laittaa mitä jugurttia haluat. Minä laitan useimmiten turkkilaista luomu-jugurttia. Lisäksi vauvoille tehtyjä hehelmäsoseita. Ostan monta erilaista purkkia ja valitsen aina niistä halujeni mukaan. Niissä ei ole juuri ollenkaan lisäaineita ja löytyy myös sokerittomia.

Et tasan tarkkaan löydä sokerittomia hedelmäsoseita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi