Mitä puuron tilalle aamuisin?
Olen syönyt puuroa mustikoilla aamuisin ja tuntuu että tökkii pahasti. En vain pidä mustikoiden happamuudesta.
Yritän tehdä siis pidempiaikaista elämäntapa muutosta.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Jos ongelma ei ole puuro vaan mustikat, laita puuron sekaan hedelmäpaloja, banaania, persikkaa, mangoa, jne sekä raejuustoa, niin saat myös protskua annokseen. Pakastetut snoothiehedelmät on helppo vaihtoehto.
Kiitti ideasta. Tätä mä kokeilen.
Ap
Tummia viinirypäleitä puolitettuna pussikaurapuuron (omena-kaneli) päälle. Välipalaksi tummia viinirypäleitä puolitettuna maustamattomaan jogurttirahkaan sekoitettuna. Siinä on minun "makeat".
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa tuorepuuro. Voiko siihen laitta mitä jugurttia tahansa , mitä marjojen tilalle , marjat ei mene alas.
Mä laitan soijajogurttia, rahkaa tai ihan tavallista jogurttia. Marjojen tilalle voi laittaa mitä haluaa vaikka omenan paloja tai olla laittamatta. Mä laitan jogurtin tms. sejaan 0,5 dl kaura- tai ruishiutaleita, annan tekeytyä, lisään marjat ja syön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maustamatonta jogurttia tai kreikkalaista jogurttia + marjoja.
Kaipaan marjoihin makeutusta kuten hunajaa joten se ei sovi
Ap
Totuttele syömään marjat ilman sokeria tai hunajaa. Esim. mansikat ja vadelmat ovat makeita sellaisenaan. Sokeri on tottumiskysymys. Tietenkin maustamaton jogurtti ja marjat maistuu aluksi erilaiselta, jos olet tottunut laittamaan sokeria joka paikkaan. Mutta kun syöt kuukauden jogurtit ilman sokeria, et pysty enää syömään kaupan valmiita jogurtteja ollenkaan niiden makeuden takia.
Vierailija kirjoitti:
Noin happamalle ihmiselle sopii puolukat aamupalaksi
Sitä happamuutta pitää kompensoida.
Miten olisi lipeäkala ja lasillinen samarinia.
Mulla toi tuorepuuro/chian siemenet/marjoja toimii.
Olen laiska ihminen inhoan keittiöhommia yli kaiken, joten teen isomman annoksen kerralla.
Pullo jallua joka aamu. Hyvin lähtee koneet käymään ja on lupsakka meno.
Minä syön jogurtin ja marjojen kanssa itse tehtyä granolaa. Siinä on pähkinöitä, siemeniä, kaurahiutaleita, öljyä ja makeutuksena maltillisesti vaahterasiirappia. Laskin äsken, että yhteen annokseen on lisätty neljä grammaa sitä siirappia, kaloreina 10 kCal. Ei kaadu minun ruokavalioni tähän, mutta granola on silti selvästi makeaa. Jos lisää kuivattuja hedelmiä tai marjoja se on tietysti vielä makeampaa, mutta myös sokerisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Aloita aamusi keskikaljalla.
Mikä nelosessa on vikana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuorepuurot on hyviä :) itse laitan iltaisin luonnonjogurttia/rasvaton maitorahka, sokeroimatonta mehukeittoa (vadelma) ja kaurahiutaleita. Aamulla onkin sitten hyvää.
Tai jos on aikaa niin paistan munakkaan tai mantelileipääJoo ei tuorejuustoa.
Ap
tuore puurot ei sovi kakille. Itse laitan lautaselle kauraryyniä ja vehnä alkio,silmä määräisesti. mikroon 2min. mikrosta pois,kunnolla raejuustoa päälle ja syön.Vaihdellen pakaste mustikat ja vatut. Väliin työnän panania joukoon myös.Suoli toimii taatusti ja vatsa voi hyvin.Kaikea toki voi syödä kohtuudella.jos haluat pysyvästi laihtua.Rukarytmi.Josta et tingi.Hyvä viite sairaalan ruoka ajat ja tapa syödä ravinot. Pidät kiinni aamupala, lounas. välipala,illalinen ja huom! aina samaan aikaan on ydin.Laihdut varmasti ja pysyt painossasi kun laihtunut.Kun noudatat edellä mainittua tapaa!Ihmisiä laihtunut tuolla systeemillä 20-30kg. ja samalla systeemillä painonsa pitänyt normina 5-10 vuotta mitä noudataneet sitä.Henkilöt jotka elämässäni on.Vieralut menonsa sovitavat niin, ettei ruoka rytmi kuse koskaan.Tukekaa niitä jotka haluavat pysyvän elämän muutos.Älkää sitä pakko pulaa tyrkytäkö,ota nyt et liho.Kun henkilö niistä pääsyt irti .Repsashtaa helposti juuri: Ota nyt,et liho .Vain yksi kerta.Sama karkit keksit jäde on myrkyä.
Minusta puurostani tulee sopivasti makea, kun teen sen osin veteen ja osin kasvimaitoon. Laitan puuroon mustikoita, banaania ja maapähkinävoita. Myös mulperinmarjat makeita. Pekaanipähkinät myös.
Hedelmämysli ja sokeroimaton jugurtti. Puurot voi syödä raejuuston ja mehukeiton kanssa. Paistat pari kanannunaa ja nakkia sekä vihanneksia. Ei ole paljon hiilareita.
Muakin on alkanut tökkiä mustikat puuron kanssa. Vaihdoin mustikat banaaniin, ja nyt taas maistuu aamupuurot.
Ruokalusikallisessa 66 kcal. Mutta jos se on liikaa niin sitten se kai on.