Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaativaa työtä tekevät äidit: Käytättekö siivous- tms. apua?

Vierailija
03.08.2014 |

Olen siirtymässä vaativampaan työhön, alaisia ja vastuuta tulee olemaan hyvin paljon, työaikoja ei oikein ole, kunhan hommat hoituu. Mies tekee tavallista päivätyötä liukuvalla työajalla. Isovanhemmat lähellä mutta työelämässä. Mies tekee kotihommia kiitettävästi ja tulee minua uralla. Lapset alakouluikäisiä.

Mietin, minkälaista kotiapua hankkisin helpottamaan arkeamme. Eineksiä emme ala syömään, joten sitä ei kannata ehdottaa. Kertokaa kanssasiskot kokemuksista!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yrittäjä ja meillä on käynyt jo vuosia siivooja, siis jo aikana ennen lapsia.

Nykyään siivooja käy noin 3 viikon välein, noin 3 tuntia kerrallaan. Näin isommat siivoukset tulee hoidettua ja välissä tehdään vaan pikkuhommia. 

Lakanapyykki pesetetään pesulassa ja kauluspaidat mies silittää itse ja muuta silitetään vaan pakolliset.

Syödään paljon ulkona ja hoidetaan ruuan laittoa paljon kimpassa minun vanhempien ja siskon perheen kanssa (ollaan siis kaikki perheyrityksessä duuunissa, eli kaikilla aika yhtä kortilla...)

omat harrastukse olen karsinut minimiin, että aikaa perheelle jää mahdollisimman paljon. Käyn uimassa kun lapsi uimakoulussa ja lenkillä kun lapsi tenavajumpassa jne. jolloin aika ei mene "hukkaan".

Vierailija
22/31 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan välillä pitopalvelusta ruokaa pakkaseen. Tyyliin lihapullia, kaalilaatikkoa jne. Siitä on helppo tehdä.

Me ei käydä ruokakaupassa, vaan tilataan ruoka netistä. Prisman foodie.fm on meidän käyttämä. Sen lisäksi käytetään take away jne, monet työpaikkaruokalat myyvät myös ruokaa.

Kaikki matot, verhot jne. käytetään pesulassa. Auto liisari. Käytetään myös taksia ja kutsuplus-bussia, toimii vain Helsingissä.

Omakotitalosta kannattaa luopua, muut asumismuodot ovat yleensä helppotöisempiä.

Jos saat vielä työmatkan lyhyeksi, niin hyvä :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoko sitten on ihanaa? Luopua "normaaleista" elämisen askareista työn takia? Muistakaa, ettei työnantaja teidän haudalla haravoi..

Vierailija
24/31 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa että ilomielin luovuin siivoamisesta ilman mitään uraakin :D 

t. Nro 3

Vierailija
25/31 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen opettaja. Minulla on noin 200 "alaista", useimmiten hankalaa sellaista. Työtunteja on viikossa 40-60. Raivopäinen siivoaminen kotona on henkireikäni, joten meille ei todellakaan tule minkäänlaista kotiapua.

Vierailija
26/31 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on jotenkin kirkkaampi kruunu jos omien töiden lisäksi vielä koti on tiptop ja ruoka itsekokattua? Eikö olisi parempi mitä enemmän ihmiset teettää työtä ja ostaa palveluita; sitä enemmän Suomessa olisi työpaikkoja.

Vierailija
27/31 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy siivoojaa joka toinen viikko. Välillä tilaan suurempia siivouksia ja esim. puutarhaistutusten laittoa. Juhliin tilaan vähintäänkin osan ulkopuolelta, samoin tarjoilun ja tiskihommat yms, että saan itse viettää aikaa vieraiden ja oman perheeni kanssa.

Vierailija
28/31 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 20:37"]

Miksi on jotenkin kirkkaampi kruunu jos omien töiden lisäksi vielä koti on tiptop ja ruoka itsekokattua? Eikö olisi parempi mitä enemmän ihmiset teettää työtä ja ostaa palveluita; sitä enemmän Suomessa olisi työpaikkoja.

[/quote]

Ei haeta kirkkaampaa kruunua, vaan kyse on siitä, mikä on järkevää. Oikeasti tuo siivous on kyseenalainen juttu. Lapsille on hyvä näyttää, miten siivotaan ja miksi siivotaan. Ei se, että koulun jälkeen kotona onkin siistiä, opeta lapselle elämän alkeita. Ja yhdessä tekeminen on lapsille tärkeää. Jos kämppä kiiltää ja äitiä ei näy ennen iltayhdeksää niin ei se kovin mukavaa ole.

Teen itse ruokamme, koska silloin saa parempaa. Pitopalvelut ja takeawayt eivät ole meidän makuumme, ja ruoka on kuitenkin tärkeä asia. Toki ajoittain on hyvä ulkoistaa asioita, mutta ei liikaa, että lasten maailmankuva vääristyy.

Vierailija
29/31 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy siivooja tuon 2krt/kk eikä tosiaankaan riitä ison okt:n siivoukseksi. Pari kertaa viikossa täytyy imuroida ja väliviikonloppuina pestä vessa + monen muun laista siivousta ja järjestämistä riittää. En ymmärrä ajatusta että lasten maailmankuva tästä vääristyisi; vaihtoehto on että joka ikinen viikonloppu siivotaan koko päivä. Nyt ei tarvitse kuin joka toinen.

Lisäksi siivooja hoitaa vain pinnat; kaikki raivaaminen ja kaappien ovien sisäpuolinen siivous kuuluu meille. Joten pölynimuri, rätti ja pesuaineet on kyllä lapsille tuttuja.

Vierailija
30/31 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsi, kärsi ja uurasta; siinä on suomalaisen naisen maailma.

Vierailija
31/31 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllsitän siivousfirmaa ja esim. pukku remontit teetetään. Tuttavapiirissä lähes kaikilla käy siivooja