Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Punkstoo-kokemukset, ja miksi ne on tärkeitä.

Vierailija
25.07.2021 |

Kirjoitin tämän vastaukseksi jo poistuneeseen ketjuun, jossa miehet uhriutuivat, ja väittivät jälleen kerran näitä kokemuksia naisten valheiksi ja kostoksi. Tuossa alla katkelma siitä mitä kirjoitin.

Noin muuten nämä jutut menee pieleen siinä kohtaa kun syyllisten nimiä aletaan kaivella esiin. Kun tärkeintä näissä olisi nuo uhrien kokemukset, se että niitä on niin paljon, ja se että niissä toistuu jatkuvasti se, että suurin osa porukasta on vain katsonut vierestä ja painanut villasella.

En ole itse noissa missään skeneissä liikkunut tai niihin liittyvää hyväksikäyttöä kohdannut. Mutta sen verran tuota misogynista paskaa ja luvatonta lääppimistä, ahdistelua, raiskausyrityksiä ( nukkuvan hyväksikäytön yrityksiä)  kohdannut, että en hetkeäkään epäile kokonaisuudessaan näiden kerrottujen asioiden todenmukaisuutta. Samoin sen verran työni puolesta kohtaan muusikoita kaikilta kentiltä, että senkään puolesta ei ole vaikea erottaa sieltä niitä tyyppejä, joille tällainen paska on enemmän kuin todennäköistä.

Että mua ärsyttää nää vinkumiset: mikset mennyt poliisille? Ai kun oot nuori ja sun ihailema tyyppi raiskaa sut? Tai käyttää hyväksi? Kun olet ihan rakastunut ja ihastunut, ja joku käyttää sitä törkeästi hyväksi? Luuleeko joku, että siinä tilanteessa asiaa edes heti tajuaa? Sitä syyttää itseään ja yrittää selittää itselleen, ettei se nyt niin paha juttu ollut. Mutta sitten kun siitä ei pääsekään yli ja siitä alkaa oireilla monin eri tavoin, silloin vasta tajuaa, miten pahasta jutusta oli kysymys. No mitäs siinä vaiheessa? Lähteäkö arpomaan suomalaisen oikeuslaitoksen kanssa että josko parin vuoden päästä pääsisit jo oikeuteen kuuntelemaan, että sana sanaa vastaan, eikä ole todisteita? Tai jos jostain syystä tuomio tulisikin, niin se on ehdollista ja taputus päähän?

Ei, tärkeintä on, että nämä tarinat tulee esiin. Että nuoret mimmit tietää ja tajuaa että tällaista paskaa on, ja paljon. Että he osaisivat reagoida siihen heti, eivätkä pitäisi sitä ihan normaalina, kuten oma sukupolveni on opetettu ajattelemaan. Että ne, jotka katsovat sivusta, ainakin tietävät mitä katsovat sivusta. Että se ei ole mikään " hyvä jätkä, joka nyt vaan on vähän tollanen välillä"  joka ahdistelee naisia ja käyttäytyy sikamaisesti.

Nyt jokaisella on mahdollisuus puuttua tällaiseen paskaan heti.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on misogyyninen palsta joka palkitsee kaikkein törkeimmät jutut suurimmalla mahdollisella näkyvyydellä.

Vierailija
2/5 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ainakin hirvittää miesten täysin kylmä suhtautuminen naisten hyväksikäyttöön. Kuinka monta oikeasti kunnollista ja hyvää miestä Suomessa on? 2?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Logiikka on että kun setämiestä ja naisia vihaavaa naista ei ole käytetty hyväksi, hyväksikäyttöä ei olemassa, paitsi että ne naiset ovat itse ansainneet hyväksikäytön ja hyväksikäyttäjä on paljastuksen jälkeen todellinen uhri.

Vierailija
4/5 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

punkstoo insta tili on suljettu

Vierailija
5/5 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 2, minä ainakin olen ihan kunnollinen ja hyvä mies - tai ainakin luulen niin, koska kohtelen kanssaihmisiäni hyvin. En silti jaksa julkisesti kauhistella jotain punkstoota, enkä siitä paljoa välitä. Miksikö en? Koska en liiku niissä piireissä, enkä muutenkaan itse ahdistele tai hyväksikäytä ketään, enkä ylipäätään käytännössä voi mitään asialle. Minulla ei ole myöskään tarvetta todistella hyveellisyyttäni, käytän aikani ja energiani mieluummin johonkin itselleni hyödyllisempään. Totta kai se veetuttaa, että jotkut miehet käyttävät asemaansa sikailuun, ja pidän sitä törkeänä. Mutta kun en voi estää muita miehiä tekemästä mitä tykkäävät, enkä ole vastuussa heidän tekosistaan, niin miksipä tekisin tuntemuksistani julkisen spektaakkelin? Voi vaikuttaa kylmältä ja välinpitämättömältä, mutta näin se vain ihmisten kanssa menee. Kukin katsokoon itse eteensä, jos on käydäkseen täysivaltaisesta aikuisesta.