Vuosien työttömyys ja itsetuhoiset ajatukset. Miksi en kelpaa?
En pääse mihinkään. Hävettää. Vanhoilla kavereilla asunnot, talot ja kaikki. Minulla viimeisin palkka vuodelta 2010.
On muutettu etelään, opiskelin 2 ammattia. Työtön aina vaan. Lasten vuoksi jakselen, mutta ei tämä ole normaalia vajaa nelikymppisen elämää, työttömänä ja ilman omaisuutta.
Kommentit (12)
Miksi et työllistä itse itseäsi? Esimerkiksi sijaisvanhempana voisi tienata ihan hyvin. Sijaisvanhemmista on huutava pula.
Opiskele taas uusi tutkinto ja jatka työnhakua. Hae myös niitä "huonoja" paikkoja. Mikä tahansa puhelinpilipalihommakin käy työkokemukseksi.
Yleensä pitkäaikaistyöttömät naiset kouluttautuvat lähihoitajiksi koska se työllistää.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä pitkäaikaistyöttömät naiset kouluttautuvat lähihoitajiksi koska se työllistää.
Hain jo, mutta en ollut tarpeeksi soveltuva alalle. Tai siis, on työvoimakoulutus. Moni sai tulokseksi 4 tai 5,asteikoilla 1-5. Minä sain 3.
Muulla tavoin ei varaa opiskella. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hain jo, mutta en ollut tarpeeksi soveltuva alalle. Tai siis, on työvoimakoulutus. Moni sai tulokseksi 4 tai 5,asteikoilla 1-5. Minä sain 3.
Muulla tavoin ei varaa opiskella. Ap
Eikö tosiaan 3 pisteellä pääse sisään? Pitääkö siis olla keskivertoa parempi jotta voisi olla lähäri?
PS. Omaehtoinen opiskelu työttömyysetuudella on myös vaihtoehto.
Tsemppiä ap. Kaikki meistä ei pääse mihinkään. T. Ammattivalittaja
Haet vaikka farmaseutiksi opiskelemaan. Koulutus kestää 3 vuotta ja siitä yht. 6 kk on palkallista harjoittelua. Kun ajoissa toimit, niin voit luultavasti työttömyysetuudella opiskella tai jos kk-tutkintoa ei ole, niin opintotuella.
Vierailija kirjoitti:
Haet vaikka farmaseutiksi opiskelemaan. Koulutus kestää 3 vuotta ja siitä yht. 6 kk on palkallista harjoittelua. Kun ajoissa toimit, niin voit luultavasti työttömyysetuudella opiskella tai jos kk-tutkintoa ei ole, niin opintotuella.
Miksikäs tätäkin piti alapeukuttaa? Neuvo on oikein hyvä. Siisti sisätyö ja kyllä sitä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muulla tavoin ei varaa opiskella. ApEikö tosiaan 3 pisteellä pääse sisään? Pitääkö siis olla keskivertoa parempi jotta voisi olla lähäri?
PS. Omaehtoinen opiskelu työttömyysetuudella on myös vaihtoehto.
Kai jollain opintotuella pääsee, jos 3 saa. Mutta enemmän varmaan hakijoita työvoimakoulutukseen, saa työttömyysrahaa sekä 9e päivä. Eli parhaat pääsee vaan.
Ja itseäni ei niin paljon ala houkuttele, että sen vuoksi opintotuella kituuttaisin 2v.
Ap
Hae laitoshuoltajaksi oppisopimuksella. Olet osan aikaa töissä ja muutamia päiviä kuukaudessa opiskelet.
Saat palkkaa vielä! Suosittelen!
ap, voisit lukea hoiva-avustajaksi, opiskelu kestää noin 7-8 kuukautta. Palkka vähän pienempi kuin lähäreillä mutta kun teet vuorotyötä niin palkka kuitenkin ihan hyvä. Itse tein näin kun olin ollut liki 15 vuotta työttömänä. Niin kova tarve on kaikenlaisille hoitajilla että töiden saaminen on varmaa.
Hei hae sitä ammattiapua jo. Mitä sä saat näistä lukuisista aloituksista?