Mistä luet uutiset kun iltasanomat ja iltalehti muuttuvat maksulliseksi?
Siihen ei mene enää pitkä aika kun otsikossa mainitut lehdet muuttuvat maksulliseksi. Iltalehti on jo osittain maksullinen. On tottakai YLE josta voi lukea uutisia mutta aika vähissä on ilmaiset lehdet.
Min
olen tyytyväinen hesarin tilaaja ja mielelläni maksan laadukkaista uutisista.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
IS:ssa ei ainakaan mitään luettavaa olekaan.
Otsikot luokkaa:
-Oletko aina harjannut hampaasi väärin?
-YKSI asia pelastaa sinun ruuanlaittosi/petin petaamisen/p*skalla käynnin
-Turha-Julkkis Virtasta häiritsi YKSI asia (ei tietenkään otsikossa kerrota mikä)
-Turha-Julkkis Janatuinen kävi lähellä kuolemaa (oli kuullut, että samassa läänissä oli nähty hirvi)
Hauska ja osuva juttu, mutta läänejä ei Suomessa ole ollut vuoden 2009 jälkeen.
Kyllähän vieläkin puhutaan lääneistä eli Pirkanmaan lääni, Keski-Suomen lääni jne vaikkei niitä virallisesti olekaan.
Jos juttu on maksullinen ei se ole tärkeä. Eli hyvin pystyn elämään ilman sitä tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin sitten Ylestä jos näin käy.
Sama. Mutta siitähän meneekin jo maksu verotuksen mukana.
Hesari, Aamulehti, Yle uutiset sekä kansainvälisiä lehtiä. Iltasanoman ja Iltalehden varassa tietosi on?
Juorulehtiä riittää tässäkin maassa. En maksanut ennen enkä jatkossakaan. Hesarn taso on laskenut viime vuosien aikana joten en sitäkään enää. Mutta esim Suomen Kuvalehti täyttäisi kriteerini, voisin alkaa tilaamaan.
Vierailija kirjoitti:
IS:ssa ei ainakaan mitään luettavaa olekaan.
Otsikot luokkaa:
-Oletko aina harjannut hampaasi väärin?
-YKSI asia pelastaa sinun ruuanlaittosi/petin petaamisen/p*skalla käynnin
-Turha-Julkkis Virtasta häiritsi YKSI asia (ei tietenkään otsikossa kerrota mikä)
-Turha-Julkkis Janatuinen kävi lähellä kuolemaa (oli kuullut, että samassa läänissä oli nähty hirvi)
Minun suosikkejani ovat myös uutiset siitä, mitä Turha-Julkkis Janatuinen postasi someen, ja erityisesti siitä, minkälaisella emojilla Turha-Julkkis Virtanen kommentoi.
Onko tämä vitsi? En nyt ole varsinaisesti noiden iltapäivälehtien "uutisia" arvostanut ennenkään, joten jatkaisin tavallisten sanomalehtien lukemista.
Vierailija kirjoitti:
Luen vain ilmaiseksi saatavaa tietoa. Voi olla, että se jatkossa on lähinnä salaliittoteorioita sisältävää.
Mutta älä ala niihin uskoa.....
Ei kai kenenkään ainoa uutislähde ole iltapulu?????
Kyllä minä selailem kaikki paikat päivittäin läpi, mutta vain Hesaria luen maksullisena.
N52
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luen vain ilmaiseksi saatavaa tietoa. Voi olla, että se jatkossa on lähinnä salaliittoteorioita sisältävää.
Mutta älä ala niihin uskoa.....
Valitettavasti niin siinä vaan käy, että mitä useampi on vain ns. "vaihtoehtomedioiden" ulottuvilla ja mitä useampi saa tietoa yhä vähemmän toimitetuista lehdistä, niin salaliittoteoriat sen kuin laajenee. Tosin nyt niillä vaihtoehtomedioita lukevilla taukeilla ei nyt kovin paljon siellä korvien välissä muutenkaan liiku.
BBC maailman uutiset. Suomen uutiset YLE.
Iltalehden lukemisen lopetin jo vuosia sitten. Yleislinja on lehdessä jollain tapaa vastenmielisen persulainen. IS on yleislinjaltaan neutraalimpi, vaikken todellakaan kaikkia mielipiteitä allekirjoita. Voisin kuvitella maksavani sen lukemisesta jotain hiluja, jos ei tarvitse kärsiä mainoksista.
"
Min
olen tyytyväinen hesarin tilaaja ja mielelläni maksan laadukkaista uutisista."
Olet tyytyväinen hesariin, mutta mistä luet laadukkaita uutisia?
Eiköhän sitä Ylen sivuja seuraamalla pysy riittävästi ajan tasalla. Sinänsä outoa, että kirjastokortilla voi ainakin pääkaupunkiseudulla lukea diginä useita ulkomaisia sanomalehtiä ja joitain kotimaisia aikakauslehtiä, mutta kotimaisia sanomalehtiä voi lukea diginä vain kirjaston tiloissa.
Mun kaverilla on Hesarin digitunnukset ja mulla Aamulehden eli kumpikin luetaan molemmat sanomalehdet päivittäin.
Luen uutiset Yleltä. Iltalehteä ja Iltasanomia selaan lähinnä vessassa istuessa, ihan oikeasti siis. Eiköhän siihen tilalle löydy muuta aktiviteettia.