Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

pottatreenit

Vierailija
26.08.2006 |

poikani täyttää ensi kuussa kolme vuotta, enkä saa millään häntä edes yrittämään potalla käyntiä. Heti kun otan vaipan pois alkaa mieletön huuto vaipan perään. Olen yrittänyt istuttaa potalle mutta poika pomppaa samantien ylös ja huutaa vain haluavansa vaipan. Ei siis selvästi vielä valmis potalle. Pitäisikö mun vielä odottaa vai onko jotain keinoja saada poika innostumaan asiasta? Olen ihan neuvoton asian suhteen. Vaippa tuntuu olevan pojalle hurjan tärkeä. Minkä ikäisenä muut on aloittaneet poikien kanssa pottailun ja miten on onnistunut?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä poika kyllä suostuu tekemään pottaan pissaa mutta haluaa heti vaipan päälle. Kakat hän ei suostu tekemään pottaan. Välillä voi taas olla aikoja ettei suostu potalle ollenkaan. Ja kuten edellä mainitsin niin vaippa on myös hänelle tosi tärkeä. Meidän pojalla on ikää 2v6kk.

Olen joskus kuullut että pojat yleensä oppivat hitaammin esim. kuivaksi kuin tytöt.

Vierailija
2/5 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pissaa mihin sattuu jos on ilman vaippaa. Potalle ei tosiaan suostu istumaan ollenkaan. Tarhassa vähän ihmettelevät ku on " jo aika vanha vaippoihin" mutta minkäs teet... Kyllähän ne pojat joo hitaammin oppii. Mulla ei vaan ole tuttavapiirissä yhtäkään poikalasta ja kavereiden samanikäiset tytöt käyvät kyllä jo potalla. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kohta kolme vuotta täyttävä poika, joka on n. kaksi viikkoa pottaillut sujuvasti. Hän kyllä istui siinä jo ennen kesää, mutta nyt yht äkkiä hiffasi mistä on kyse ja oikein pyytää päästä potalle. Tekee myös isomman hädän sinne. Tästä nyt tuskin oli apua mutta älä pistä kotona vaippaa, äläkä kuitenkaan pakota potalle. Eiköhän tuo ennen pitkään huomaa miten inhottavaa on pissiä lattioille ym.

Vierailija
4/5 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko pyytää apua tarhasta, poika varmaan tietää mitä sinne tehdään, kun on nähnyt ikäistensä istuvan potalla, voisiko tarhasta saada jotain apuja myös?

Vierailija
5/5 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkissä kestoissa ollut poika oppi kuivaksi heti kaksivuotiaana ja tyttö sitäkin aikaisemmin. Ei vahinkoja tai yökastelua kuin pari hassua kertaa. Veljeni poika sen sijaan oli pitkään vaipoissa, ja pottailu oli todella tuskaa vähän alle kolmivuotiaana. Veli luopui kokonaan pottailusta ja siirtyi pöntölle -- poitsu oppi saman tien pissaamaan komeassa kaaressa. Koita auttaisiko teillä? Myös ns. kuivaksiopetteluhousut voivat olla avuksi... Tsemppiä joka tapauksessa, ja kärsivällisyyttä kanssa :)