Miksi vauva raivoaa rinnalla?
Mulla vauva raivoaa aina oikealle tissille. Usein saa äheltää vaikka kuinka kauan ennen kuin asettuu siihen.
Kommentit (22)
Vauva on harhainen ja luulee että tissi vittuilee sille.
Mun vauva tekee samaa, luulen sen johtuvan siitä että toisesta tissistä maito tulee helpommin ja nopeammin, ja toisesta kun imee saa nähdä enemmän vaivaa.. eikä vauva jaksa keskittyä liian väsyneenä.
Varmaan tuosta oikeasta sitten tulee huonommin. Vauva sitten muistaa, että tää oli se paskempi tissi?
Ap
Joko maitoa ei tule tarpeeksi tai sitten liikaa. Korvatulehdus voi myös oireilla kipuna makuulla toisella kyljellä.
Tai sitten toisesta rinnasta kestää kauemmin että alkaa herumaan.
Vauva on dissannut tuota oikeaa rintaa alusta asti. Käänsin äsken huijaukseksi vauvan imemään leuka kainaloon päin, mutta kesti se sittenkin kauan.
Ap
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 16:23"]
Tai sitten toisesta rinnasta kestää kauemmin että alkaa herumaan.
[/quote]
Kyllä mulla aika nopeasti heruu, käytän nääs rintakumeja ja niiden kanssa herumisen näkee selkeästi.
Ap
jos se on poika, on se luultavasti homo.
tai sitten sun tulisi peseytyä useammin?
Ei kai siihen mitään syytä ole. Ei tykkää maata vasemmalla kyljellään?
Minulla toisessa rinnassa nänni on sellainen, mistä oli pienen vauvan hankala saada otetta. Eron toiseen nänniin huomasi vain tarkasti katsomalla, että pienestä se saattaa olla kiinni pienellä ihmisellä.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 16:31"]
Ei kai siihen mitään syytä ole. Ei tykkää maata vasemmalla kyljellään?
[/quote]
Ei vaikuta, jos laitan vauvan oikealle kyljelleen oikealle rinnalle, joten siitä ei ole kiinni. Totta kai sille joku syy on, koska ei raivoa vasemmalle tissille.
Ap
Aloita vuorotellen vasemmalla ja oikealla rinnalla, niin maidontulo pysyy helpommin tasaisena niiden välillä. Jos tuntuu, että raivio johtuu vauvan asennosta, voit kokeilla ns. kaksosimetystä eli laita lapsen vartalo sylisi sijasta kainalosi alta.
Joskus voi olla hampaita tulossa, silloin voi ikenien hieronta (purulelu) helpottaa, pieruvaivakin voi haitata, siihen voi auttaa selälle laittaminen ja vauvan jalkojen nostaminen/ taivuttaminen kohti vatsaa, jolloin kaasut ikään kuin pumpataan ulos.
Toivottavasti helpottaa.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 16:32"]
Minulla toisessa rinnassa nänni on sellainen, mistä oli pienen vauvan hankala saada otetta. Eron toiseen nänniin huomasi vain tarkasti katsomalla, että pienestä se saattaa olla kiinni pienellä ihmisellä.
[/quote]
Mä käytän rintakumia, koska mulla on molemmat nännit sellaiset.
Ap
Ja tosiaan kamala huuto jos ei heti saanut tissistä hyvää otette.
Edellinen jatkoi.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 16:33"]
Aloita vuorotellen vasemmalla ja oikealla rinnalla, niin maidontulo pysyy helpommin tasaisena niiden välillä. Jos tuntuu, että raivio johtuu vauvan asennosta, voit kokeilla ns. kaksosimetystä eli laita lapsen vartalo sylisi sijasta kainalosi alta.
Joskus voi olla hampaita tulossa, silloin voi ikenien hieronta (purulelu) helpottaa, pieruvaivakin voi haitata, siihen voi auttaa selälle laittaminen ja vauvan jalkojen nostaminen/ taivuttaminen kohti vatsaa, jolloin kaasut ikään kuin pumpataan ulos.
Toivottavasti helpottaa.
[/quote]
Niin mä just teen, vuorotellen, ellei nyt se, josta on viimeksi imetetty, ole kovin täynnä. Imetän useinkin niin, että vauva on ns. toisin päin tissillä, koska just tuo oikea tyhjenee heikommin kainalosta.
Hampaat ei vielä voi olla kyseessä!
Ap
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 16:33"]
Ja tosiaan kamala huuto jos ei heti saanut tissistä hyvää otette.
Edellinen jatkoi.
[/quote]
Tämä puljaa sitä rintakumia suussaan ja karjuu. Lopulta alkaa kyllä imeä, mutta joskus on mennyt jopa 10 min kiukutessa! JOs sattuu olemaan tutti hollila, vauva saa ikään kuin vauhtia imemiseen, jos maistaa ensin tuttia.
Ap
Mulla oli sama (vauva muutaman pvän ikäinen) ja luulen sen johtuneen siitä, että annoin tuttipullosta maitoa kun nännit meni rikki