Mistä yli 53-vuotias henkilö voi Tampereella saada koronarokotteen? Yksityiseltä ei saa, Pirkkahallilla eilen n. 700m pitkä jono
Ei saa Mehiläisestä, ei Terveystalosta, ei Pihlajalinnasta. Ensimmäisestä rokotteesta kyse.
Kommentit (54)
Varaamalla ajan netistä ei tarvitse jonottaa. Samassa yhteydessä valitaan se rokotuspaikka.
Varaa aika Tampereen kaupungin sivuilta tai mene jonottamaan Pirkkahalliin.
Eikö teillä ole ajanvarausta rokotukseen, netissä tai puhelimitse? Meillä Jyväskylässä ainakin on, varattiin mieheni (50+) kanssa ajat jo huhtikuussa ja nyt on toinenkin rokote saatu.
Tämä on hauska kysymys, koska aika monessa muussakin maakunnassa on yli 50v ikäisille ilmoitettu, että ajanvarausaikoja ei ole, iän takia ei rokotetta tule saamaan enää. Joku outo THL:n päätös, jota ei ole isommin uutisoitu. Minulle 43 v ikäiselle järjestelmä ilmoitti, että ensimmäinen rokotusmahdollisuuteni päättyy 5.8., ennen sitä on aika otettava.
Vierailija kirjoitti:
Eikö Tampereella osata varata aikoja vai mikä tuo jonotus nyt oli?
Isommilla paikkakunnilla on myös näitä rokotuspisteitä joihin ei tarvitse ajanvaraus. Tai sitten tyyppi oli Tammerfestin vessa jonossa.
Jonotus koskee vain niitä, jotka eivät ole varanneet aikaa.
Jos ei halua seistä jonossa, sen kun varaa ajan eikä tarvitse jonottaa minuuttiakaan.
Kuitenkin on useita rokottajia, joten tuntikaupalla ei tarvii jonotta, vaikka on pitkä jono. Itse jonottaisin jos ei ole varattua aikaa.
Kyselit siis kaikista noista paikoista, eikä mistään kerrottu sinulle, että koronarokotetta ei saa yksityisiltä terveysasemilta?
Ovat tainneet naureskella hölmölle, joka ei ole tiennyt tätä joka paikassa toitotettua asiaa.
Johan viisikymppiset on ajat sitten rokotettu. Millainen pölvästi nyt vasta on liikkeellä?
Varaa aika. Itse sain ekan rokotteen kesäkuussa enkä kuulu edes riskiryhmään. Näin Oulussa. N36
Nuo jonot on niitä varten, jotka päättää mennä rokotukseen ex tempore aikoja varaamatta.
Näiden ex tempore -paikkojen suuri suosio yllätti, ei siellä odotettu kilometrin jonoja. Vaikka melko nopeasti ne kuulemma kuitenkin ovat edenneet, kun niille linjoille on sitten sijoitettu lisää rokottajia.
Minusta se ajan varaaminen ei kyllä suuri vaiva ole, muutamassa sekunnissahan se hoitui. Eikä tarvinnut rokotuspaikalla jonottaa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hauska kysymys, koska aika monessa muussakin maakunnassa on yli 50v ikäisille ilmoitettu, että ajanvarausaikoja ei ole, iän takia ei rokotetta tule saamaan enää. Joku outo THL:n päätös, jota ei ole isommin uutisoitu. Minulle 43 v ikäiselle järjestelmä ilmoitti, että ensimmäinen rokotusmahdollisuuteni päättyy 5.8., ennen sitä on aika otettava.
Höpö höpö
Vierailija kirjoitti:
Nyt puhut puutaheinää.
* Siis 53-vuotias henkilö, ei yli.
Ap