Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kylässä on pakko mennä saunaan?!?

Vierailija
03.08.2014 |

Menet mihin tahansa kylään, etenkin illalla ja viikonloppuna, ensimmäisenä pitää mennä saunaan! Kesällä mökkiolosuhteissa keskellä päivääkin!

Viimeksi eilen meidät oli kutsuttu syömään miehen ystäville, joita en edes kunnolla tunne eikä mieskään tuota ystävänsä uutta vaimoa. He asuvat järven rannalla ja ensimmäiseksi huikattiin: kai teillä on uikkarit mukana, sauna on jo kuuma! Kello 14 päivällä!

Olin laittautunut nätiksi, meikannut ja laittanut tukkaa. Eipä ollut tarvetta mennä saunaan eikä sen puoleen uimaankaan, koska en osaa uida. Olin käynyt kotona suihkussa pari tuntia aiemmin, joten en ollut likainenkaan.

Joka hemmetin kyläpaikassa pitäisi mennä saunaan, tällaisissa tapauksissa lähes ventovieraan naisen kanssa, kun miehet saunovat keskenään. Ei tee mieli, todellakaan. Kun en kovin sosiaalinen ole muutenkaan, niin vielä alasti.

Paras oli, kun meidät oli kutsuttu nelikymppisille, jotka olivat vähän hienommat juhlat. Kaikki olivat laittautuneet tavallista enemmän. Sankari sai lahjaksi kylpytynnyrin ja sehän tietenkin lämmitettiin saunan lisäksi ja kaikki sitten sinne lillumaan kampauksineen. Paitsi minä, ilonpilaaja.

Miksi!?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin.

Meidän työpaikan kaikki illanvietot alkavat saunalla. Ala siinä sitten meikkaamaan ja kampaamaan jossain perslävessä 10 eukon seassa.

Vierailija
2/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se on ärsyttävää ja yleensä jätän menemättä. Helpoin on sanoa, että voi hitsi, eipä hoksattaa ottaa saunomiskamppeita ja asia on sillä ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en yhteisriennoissa harrasta koskaan näitä ja en koe itseäni ilonpilaajaksi vaan olen päinvastoin ylpeä siitä, että saan suuni auki. En ole narusta vedettävä vaan oma itseni, joka osaan päättää itse  siitä mistä tykkään.

Vierailija
4/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne mikään pakko ole mennä. En minäkään mene jollen ole varautunut. Palju on tietty eri juttu kun tukka ei kastu. 

Vierailija
5/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 13:00"]Joo se on ärsyttävää ja yleensä jätän menemättä. Helpoin on sanoa, että voi hitsi, eipä hoksattaa ottaa saunomiskamppeita ja asia on sillä ok.

[/quote]

Ei auta. Kätevä emäntä lainaa omia tarvikkeitaan, sheivausvälineitä myöten on tarjottu.

Vierailija
6/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisen ihmisen nyt luulisi osaavan sanoa EI KIITOS!

Minä olen usein menemättä saunaan jos olen jo meikannut enkä revi siitä mitään ressiä.

Meillä myös vain osa vieraista saunoo ja osa ei ja se on OK.

Vierailija
7/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 13:03"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 13:00"]Joo se on ärsyttävää ja yleensä jätän menemättä. Helpoin on sanoa, että voi hitsi, eipä hoksattaa ottaa saunomiskamppeita ja asia on sillä ok.

[/quote]

Ei auta. Kätevä emäntä lainaa omia tarvikkeitaan, sheivausvälineitä myöten on tarjottu.

[/quote]

Ei kannata koskaan kayttaa mitaan tekosyita. Kuten edellisessakin nahtiin.

Mina sanon etta en halua saunoa koska ian myota en kesta loylya. Alkaa pyorryttaa. Kukaan ei ole toistaiseksi yrittanyt pakottaa minua saunaan kanssaan.

Tama on ihan totta, minua alkaa pyorryttaa. Jatan kuitenkin sanomatta etta pyorryttaa kovissa loylyissa. Itse saunon omalla mokilla miedossa lammossa. Mutta sitahan en juhlien isantaperheelle mainosta.

Muutenkin, miksi pitaisi olla jotain tekosyita? Miksi ei voi vaan sanoa etta ei halua saunoa tai etta ei pida saunomisesta? Voisi vedota menkkoihinkin. Vaikka isannalla voisi menna luu kurkkuun.

Vierailija
8/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten voi olla ettet osaa uida??

Vierailija
9/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki osaan kieltäytyä ja sitten istun yksin jossain tuijottamassa eteeni kun muut ilakoivat ja juoruavat saunassa. Tai sitten istun siinä äijäporukassa tuppisuuna kun on naisten vuoro.

ap

Vierailija
10/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki osaan kieltäytyä ja sitten istun yksin jossain tuijottamassa eteeni kun muut ilakoivat ja juoruavat saunassa. Tai sitten istun siinä äijäporukassa tuppisuuna kun on naisten vuoro.

ap

Vierailija
11/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 13:13"]miten voi olla ettet osaa uida??

[/quote]

En käsitä.

ap

Vierailija
12/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 13:13"]Toki osaan kieltäytyä ja sitten istun yksin jossain tuijottamassa eteeni kun muut ilakoivat ja juoruavat saunassa. Tai sitten istun siinä äijäporukassa tuppisuuna kun on naisten vuoro.

ap

[/quote]

Et osaa puhua miesten kanssa?

Vierailija
13/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pakkohan ei ole mennä. Itse en koskaan suostu saunomaan missään esim duunin illanvietoissa.

-mies

Vierailija
14/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 13:13"]

miten voi olla ettet osaa uida??

[/quote]

Miten voi olla ettet osaa uida / ajaa pyoralla / ajaa autoa / soittaa tuubaa / puhua puolaa?

No kun ei ole tullut opeteltua.

Oletko vahan yksinkertainen?

Vierailija
15/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 13:16"]No pakkohan ei ole mennä. Itse en koskaan suostu saunomaan missään esim duunin illanvietoissa.

-mies

[/quote]

Enkä minä. En sauno ylipäätään koskaan.

Vierailija
16/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä tuollaista koskaan huomannut, hyvin harvoin on missään pyydetty saunaan, vain jos on ollut tarkoituskin vain saunoa, sulla ap taitaa olla aika hulluja tuttavia...

Vierailija
17/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en sauno ikinä, sydänviasta johtuen alan voimaan pahoin. Enkä muuten myöskään osaa uida.

Eipä ole koskaan haitannut, kaikki ystävät jo tietää etten sauno. Kun on miesten vuoro saunoa, istun ja juttelen naisten kanssa, ja kun naiset saunoo, istun ja juttelen miesten kanssa. En siis ymmärrä ongelmaa...

Vierailija
18/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole omalle kohdalle koskaa noin käynyt, että jos menemme kylään, pitäisi mennä saunaan, eipä kukaan ole koskaan ehdottanutkaan, en myöskään minä ehdota saunaa vieraillemme :)

Vierailija
19/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhah, niin totta :D Minä tosi harvoin saunon missään kylässä tai illanvietoissa ja aina sitä saa selitellä että miksi en. Tutuimmat onneksi jo tuntee ja tietää, kysyvät haluanko saunaan ja jos sanon ei kiitos niiin asia jää siihen. 

Vierailija
20/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en sauno. En kotonani, ei kylässä, en duunissa.. Mökillä kävin saunassa tänä vuonna helmikuussa kerran! Sauna ei ole mun juttu, eikä uiminen. Osaan uida, siis pysyn pinnalla ja liikehdin, mutta en koe tarvetta uiskennella huvikseni.

Joten olen outo suomalaisittain. Mua ei haittaa toisten saunomiset, mä pärjään kyllä porukoissa kuin porukoissa.

Mun saunomattomuus häiritsee saunojia paljonkin. Mua ei enää tietyt tapaukset pyydä kylään sen takia, siitä on ollut puhetta paljon.

Eikä kyse ole siitä, että pönöttäisin tällättynä naama norsunvitulla. Koska en tälläydy juurikaan ja suht supliikki ja huumorintajuinenkin olen.

Tämäkin asia on jakanut ystävät jyviin ja akanoihin. Samaa koin reilu 15 vuotta sitten, kun rupesin kasvissyöjäksi. Siitä tuli uhka ja ongelma samoin.

Ihmiset ei pärjää, kun joku on edes pikkusenkin erilainen. Vaikken itsestäni numeroa tee, vaan yritän kaikkeni, ettei kukaan "huomaa" mua.

Duunikekkerit mä järjestän nykyään ja voi sitä harmia, kun joka kerta ei yhteiseen kylpyyn pääsekään. Toisaalta on myös paljon ihmisiä, jotka kiittelevät samasta asiasta.