Laihuuden ihmettely sattuu sydämeen. Miksi et voi hyväksyä ihmistä sellaisena
kuin hän on?
Okei, olen hieman alipainoinen. Painan 47kg ja olen vain 156cm pitkä. Eli siis silmiin pistävän laiha.
Olen ollut onnekas koska olen löytänyt elämääni ihmisiä jotka hyväksyvät minut tällaisena ja rakastavat minua juuri sen muotoisena kuin olen. Oma puolisoni rakastaa pientä pyllyäni vaikka itse en itseäni rakasta.
Mutta tiedättekö mitä? Jokaisella meillä on syy laihuuteen ja niitä on varmasti satoja. Se että kertoisin sinulle syyn omaan laihuuteen veisi liikaa aikaa tässä. En puolustele laihuuttani mitenkään ja tiedän itse mistä se johtuu ja lähimmät ihmiset tietävät mistä se johtuu. Ja kyllä yritän nostaa painoani ja ajattelen sitä joka päivä.
Jos haluan kuitenkin olla onnellinen (mitä suurin osa meistä haluaa) niin mun on oltava NYT onnellinen. Ei sitten kun olen lihonnut 10kg tai huomenna. Mun on oltava nyt, tänään, näiden kaikkien puuttuvien läskieni kanssa onnellinen ja haluan että säkin olet onnellinen.
Ja mä tiedän että vaikka sä sanot sen kuinka kohteliaasti ja hellästi ja niin ettet halua satuttaa niin joka kerta kun et hyväksy mua tällaisena kuin olen niin se satuttaa. Osaan sen piilottaa, mutta silti se satuttaa helvetisti ja joka kerralla mun pitää saada itseni taas uskomaan, että mäkin voin ja saan olla onnellinen.
Kiitos jos jaksoit lukea.
Kommentit (13)
No eipä ole tullut mieleenkään ketään sanoa pulkannaruksi vaikka onkin kuinka laiha. Tiedän, että sinulla on syysi olla laiha. En koskaan haluaisi sinua loukata mitenkään. Toivon todella että voit löytää oman onnellisuuden vaikka oletkin laiha. Ja toivon että pysty hyväksymään itsesi.
Terveisin sieltä toisesta päästä :)
Plagiointi sattuu sydämeen. Jos sinulla on jotain sanottavaa, sano se omin sanoin, olitpa lihava tai laiha.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 08:37"]
Plagiointi sattuu sydämeen. Jos sinulla on jotain sanottavaa, sano se omin sanoin, olitpa lihava tai laiha.
[/quote]
Voi kyynel.. :D
Anteeksi olisi pitänyt tehdä tuo lihavuus aloitus niin että ulkonäköön kohdistuvat ihmettelyt sattuvat sydämeen. Näin kohteena olisi voinut olla lihava tai laiha tai muuten vaikka vammautunut ihminen. Kiitos tästä aloituksesta. Opetit minulle taas elämässä yhden asian.
se läski
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 08:27"]
Oho, piti olla 165cm ei 156cm. Mikä oikeus ylipainoisilla on olla ylipainoisia. Lihaviksi heitä ei saa sanoa, se loukkaa. Mutta miksi alipainoista saa kutsua, pakkasenraiskaamaksi pulkannaruksi, vinkuheinäksi, ruipeloksi jne?
[/quote]
Ilmeisesti peräänkuulutat asiallista suhtautumista kanssaihmisiä kohtaan? Jos niin, vastaisitko ystävällisesti seuraaviin kysymyksiin:
Teitkö tämän aloituksen tosissasi, tarkoittaen sitä mitä sanot? Vai teitkö sen irviäksesi sitä ylipainoista naista, jonka tekstin aloitukseesi plagioit?
Missä on sanottu, että laihoja saisi nimitellä yhtään sen enempää kuin lihaviakaan? Ainakaan tuo henkilö, jonka tekstiä imitoit, ei sellaista sanonut laisinkaan.
Henkilökohtainen mielipiteeni on se, että ketään ei sovi haukkua eikä nimitellä. Ja jokaisella on oikeus olla onnellinen sellaisena kuin on ja tulla rakastetuksi sellaisena kuin on. Se että on onnellinen ja hyväksyy itsensä, ei kuitenkaan ole keltään muulta pois eikä se ole muutoksen este. Päinvastoin se saattaa hyvinkin olla positiivisen muutoksen motivaattori.
Toivon sinulle iloista syksyä, ja toivon että opit hyväksymään itsesi ja uskomaan, että sinä saat ja ansaitset olla onnellinen aivan kuten kuka tahansa muukin.
Moni +L-kokoinen ei ymmärrä että myös laihaksi sanominen voi satuttaa. Yleensä se sanotaan paheksuvalla äänenpainolla tai epäasiallisessa yhteydessä. Kaikki ei ole laihoja omasta tahdostaan. On olemassa sairauksia, ja geneettinen perimä laihuuteen. Etenkin laihoille miehille tämä on vaikeaa, mutta myös naisille.
Mitä sairauksia? Anoreksia, bulimia? Eikö nekin ole kiinni itsehillinnästä, aivan kuten ylipaino ja lihavuus?
Oliko sinun nyt kaapattava huomio itsellesi?
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:00"]
Mitä sairauksia? Anoreksia, bulimia? Eikö nekin ole kiinni itsehillinnästä, aivan kuten ylipaino ja lihavuus?
[/quote]
Bulimiaa taitaa esiintyä myös lihvalli, tosin he taitavat unohtaa oksentaa 90% ajasta.
Mutta on olemassa muita itsestä riippumattomia sairauksia on olemassa myös imeytymishäiriöitä, jotka aiheuttaa myös osteoporoosia, lapsettomuutta, hiustenlähtöä yms.
On loukkaavaa ajatella, kaikilla laihoilla olisi joku "pakkomielle" alipainoon ja laihuuteen.
Olen 170 ja painan samanverran, voit arvata että pahoja katseita ja kommeitteja saa viikoittain jos ei päivittäin :) En välitä, tämä kroppa ja elämä on minun ja muut eivät tiedä terveydentilastani tuon taivaallista. On ainakin helppoa tietää mikä vaate sopii ja mikä ei, kun vaatemallit katalogeissa ja netissä ovat samaa kokoa.
Mä oon vaan yrittäny ajatella että ne jotka kommentoi toisen ulkonäköä on joko kateellisia tai sitten niiden itsetunto on huono. Eli pitää vaan jotenkin jättää ne luurankokommentit omaan arvoonsa. Olen normaalipainoinen mutta joidenkin mielestä silti kommentoinnin arvoinen. Nuo ihmiset on aika harvassa ja muutenkin tökeröitä.
Olis mielenkiintoista tietää mikä on av-mammojen mielestä se "normaalipaino" ilman että on kuiva oravannahka tai läski laardivalas.
Oon kyllä kyllästynyt näihin "oonko lihava, laiha, normaali" ketjuihin, vaikka pakkoko näitä on lukea.. Nii-i.. Ei ole ei.. :D
Oho, piti olla 165cm ei 156cm. Mikä oikeus ylipainoisilla on olla ylipainoisia. Lihaviksi heitä ei saa sanoa, se loukkaa. Mutta miksi alipainoista saa kutsua, pakkasenraiskaamaksi pulkannaruksi, vinkuheinäksi, ruipeloksi jne?