Te ketkä naimisissa, minkälainen sormus teillä
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 13:45"]
En minä tiedä mitä sormukseni ovat maksaneet, mies ne osti. Eikö se kuulu asiaan :O?
[/quote]
Öö, ehkä joskus 1800-luvulla.
Nykynainen voi aivan hyvin maksaa puolet sormuksistaan tai ostaa kokonaan itse mieluisan.
Kihlasormus sileä valkolultainen. Sen hintaa en muista. Vihkisormus myös sileä valkolultainen, jossa 2 rivissä 36 pientä timanttia. 2800€ maksoi.
Sain kosittaessa kauniin noin puolitoista senttiä leveän, sileän keltakultaisen sormuksen, ei kiviä. Samaan sormukseen kaiverrettiin hääpäiväkin. Tuo sormus on siis sekä kihla- että vihkisormus. Myös lasten syntymäpäivät ovat kaiverrettuina sormukseen nykyään. En tiedä mitä maksoi tai mistä hän sen hankki, mutta se on edelleen kaunein ja rakkain esineeni.
Vihkisormus on arkisormus, joten kannattaa valita sellainen joka ei haitaa elämistä ja tekemistä.
kihla on ihan tavallinen sileä valkokultainen ilman mitään kiviä, vihki on tämä http://www.korukeisari.fi/product/2067/sandberg-toivomuslahde-k-5w
Kihlasormus on palladiumia, olisiko maksanut 80e. Vihkisormus palladium-titaania, siinä ei ole timantteja mutta tietynlainen "kuvio", hintaa taisi olla 230e.
Mielestäni hinta ei ole suuntaan tai toiseen oleellinen asia sormuksissa, olisin halunnut juuri nuo sormukset vaikka molemmissa olisi ollut hinnassa nolla perässä.
Platinasormus 1 karaatin pyöreällä timantilla, noin 6000e. Tosi kaunis ja melkein sokaistuu säihkeestä:D
Aika tavis sormus kyllä missä asun (ulkomailla).
Sileät titaanisormukset. Minulla kiiltävä, miehellä mattapintainen. Tyylikkäät, vahvat ja edulliset.
Vielä pari viikkoa sitten oli yksirivinen timantti/rubiinisormus, joka on alkuperäinen vihkisormus. Sen hinta oli 2700mk. Sen kaverina oli kaksirivinen timanttisormus, jonka sain 10v hääpäivänä. Se maksoi n. 900e.
Nyt kun tuli 20v täyteen, halusin Kalevala Korun Anna-sormuksen, joka on yksinään nimettömässä. Hinta 119e. Timantit säilötty piirongin laatikkoon. Miehelle ostettiin kuvioitu titaanisormus.
Kihlasormus on tilaustyönä teetetty, platinaa ja kruunuistutuksessa kolme timanttia (yhteensä 1 karaatti). Timantit on miehen isoäidiltä perittyjä. En tiedä mitä mies maksoi tämän teettämisestä, mutta sormus on vakuutettu 4500e:n arvosta.
Vihkisormus on hyvin kapea platinainen half eternity -sormus jossa siis pikkuruisia timantteja n puolen sormuksen mitalla. Tämäkin teetettiin että sopii tuon kihlan kanssa eikä pilaa sitä. Timantit taas omasta takaa, vakuutusarvo 1800e.
Ja siis mies oli teettänyt kihlasormusten valmiiksi ja kosi sen kanssa. T. 32
Mulla on 16€ maksanut sormus, joka toimii sekä kihlana että vihkisormuksena. Alun perin ostettu kihlasormukseksi, on niin leveä, että samaan sormeen ei oikein toista sormusta saa lisäksi, enkä halunnut naimisiin mennessä vaihtaakaan kun rakastan tätä sormusta niin paljon.
Jos oikein muistan, niin taisi olla -50% alennuksessa kun ostettiin, eli oikea hinta ollut 32€. Ostin muuten itse omilla rahoillani :) mies antoi tehtäväksi kierrellä liikkeitä ja etsiä hyvää sormusta, tiesi että mun maku on niin spesifi että kestää ikuisuus löytää hyvä. Tarkoitus oli että sitten mies käy sen mun valitseman ostamassa. Hinnasta mies sanoi että mielellään alle 3000€, mutta jos mieleinen on kalliimpi, niin neuvotellaan. Löysin sitten pitkän etsinnän jälkeen täydellisen, maksoi tuon 16€ niin ostin samantien pois, kun tuntui tyhmältä tuollaisen summan takia ruveta säätämään