Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sijaissynnytjjän synnyttämä down-poika ei kelvannut biovanhemmille

Kommentit (125)

Vierailija
81/125 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 12:40"]On se hyvä, että te leikitte täällä olevanne parempia ihmisiä :D Kuukauden päästä kukaan ei enää edes muista tätä vauvaa, joten antakaa olla ja eläköön missä elää!

[/quote] Sua vaan vituttaa kun me ollaan sua parempia.

Vierailija
82/125 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 12:44"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 12:41"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 12:37"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 12:35"]

Ymmärrän naista ja itsekin olisin tehnyt noin. Mun tädillä on vaikeasti autistinen lapsi ja sen elämä on helvettiä. En erityisemmin pidä lapsista, vielä vähemmän vajaista sellaisista.

[/quote]

Eikö olisi ollut jollain lailla inhimillisempää edes tuoda se lapsi Australiaan ja antaa adoptoitavaksi tms., sen sijaan että dumbbaisi köyhälle thai-perheelle, jolla ei ole varaa edes vauvan sydänvian hoitamiseen?

[/quote]

Ei tuokaan ole ratkaisu. Oikea ratkaisu on se, että ihmiset joilla ei ole sydäntä hyväksyä oman lapsensa vajavaisuus, eivät hanki lapsia. Juuri tämän vuoksi sijaissynnytys on niin mahdoton aihe, koska se mahdollistaa tällaisen hyväksikäytön. Lapsia ei voi tilata, heitä ei voi palauttaa eikä heitä voi hylätä tuosta noin vain "viallisuuden" vuoksi. Sellasten ihmisten ei pitäisi hankkia lapsia, jotka eivät halua tai voi sitoutua lapseen. Raskaus ja synnytys sekä lapsen saaminen on aina riski, sieltä voi tulla mitä vain. Kukaan ei voi kenellekään taata tervettä lasta, eikä kukaan ole kenellekään velkaa tervettä lasta. 

[/quote] Jokaisella pitää olla oikeus terveeseen lapseen. Lapsella pitäisi olla oikeus olla terve.

[/quote] T: Hitlerin Aatolffi armon vuonna 1942

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/125 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Downin syndroomassa ei ole mitään sellaista, että sen takia pitäisi lapsi hyljätä tai edes abortoida.

Vierailija
84/125 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 18:23"]

Itse sain 38v vauvan ja odotusaikana mulle tehtiin lapsivesipunktio. Oltiin puhuttu jo asia selväksi, jos tulossa olisi ollut vammainen, tehtäisiin abortti. Toki tiedän, että kaikkia vammoja ei lapsivedestä suinkaan todeta ja lapsi voi vammautua synnytyksessä tai lapsuudessa ja kehittyy kehitysvamma.

Joka tapauksessa abortti olisi tehty. Meidän onneksi lapsi oli terve.

[/quote]  Minulle tehtiin istukkanäyte koska olin riski-iässä. Tehtiin kaksi kertaa vielä. En ajatellut mitä teen jos tulee huono tulos. Olin niin varma että kaikki menee hyvin ja niin meni. Terve poika tuli. Turha spekuloida mitä sitten jos olisi.......koska en tehnyt sitä ennen enkä jälkeen

Vierailija
85/125 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:37"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 14:16"]

Tämä juttu on ylipäätään hyvin outo. homma on tietysti tapahtunut inseminaationa, joten miksi down-alkio on istutettu?? Jotain on mennyt pieleen.

[/quote]

Kiinnostaa, millainen ihminen alapeukuttaa tätä? Kommenttihan on nappiin. Thaikkulassa ei käytännössä ole siis tutkittu alkioita kunnolla ennen toimenpidettä. Että sellainen klinikka.

[/quote]

Varmaan asiavirheen takia, kyseessä ei ollut inseminaatio, vaan koeputkihedelmöitys.

Vierailija
86/125 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 18:15"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 13:19"]

Mitenpäs sinä yksi toteutan lapsen oikeuden olla terve? Abortoimallako kaikki? Mikään ei takaa, ettei lapsi ole vammainen vaikka sitä ei seulassa todeta, tai sitä, että lapsi vammautuu tai sairastuu myöhemmin. Yleensä seuloissa nähdään vain pieni osa vammoista ja jopa on käynyt niin, että piti tulla vammainen lapsi ja tulikin terve. 

[/quote] Tästä ei nyt ollutkaan kyse. Itselleni on esikoinen kehitysvammainen ja abortoin downin kuultuani sen olevan sellainen. Olen silti sitä mieltä että ihmisellä olisi tänne vaikeaan maailmaan syntyessään oikeus olla terve. Harmi että sitä ei pystytä laajemmassa mittakaavassa toteuttamaan.

[/quote] No natsit kovasti yrittivät ainakin...

Vierailija
87/125 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 22:47"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 18:15"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 13:19"]

Mitenpäs sinä yksi toteutan lapsen oikeuden olla terve? Abortoimallako kaikki? Mikään ei takaa, ettei lapsi ole vammainen vaikka sitä ei seulassa todeta, tai sitä, että lapsi vammautuu tai sairastuu myöhemmin. Yleensä seuloissa nähdään vain pieni osa vammoista ja jopa on käynyt niin, että piti tulla vammainen lapsi ja tulikin terve. 

[/quote] Tästä ei nyt ollutkaan kyse. Itselleni on esikoinen kehitysvammainen ja abortoin downin kuultuani sen olevan sellainen. Olen silti sitä mieltä että ihmisellä olisi tänne vaikeaan maailmaan syntyessään oikeus olla terve. Harmi että sitä ei pystytä laajemmassa mittakaavassa toteuttamaan.

[/quote] Vammaisiako ne teurastikin?

Vierailija
88/125 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 13:10"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 13:00"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 12:48"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 12:44"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 12:40"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 12:33"]

Down henkilö ei ole millään tavalla viallinen.

[/quote]

Kyllä sillä virheellinen kromosomisto on ja siitä johtuvat vammat, anteeksi nyt vain.

[/quote]

Ei sen enempää virheelliset kromosomit kuin esim. sinulla virheellinen ajatusmaailma. Kukaan meistä ei täydellinen.

[/quote]

Enhän minä väittänyt että muut ovat täydellisiä, kromosomistomutaatio nyt vain tekee elämästä aika paljon haasteellisempaa, koska elimistö ei kehity ns. normaalin tapaan. Miksi kartat noin paljon sanaa "virhe" tai "vika"? Onko kromosomivirheen aiheuttama sydänvikakin sinusta vain ominaisuus eikä vika?

[/quote]

Kyllä ihmisillä sydänvikoja on ja monia muitakin sairauksia. Eivät ne kuitenkaan tee koko ihmistä vialliseksi. Sanoisitko oikeasti omaa sydänvikaista lastasi vialliseksi? Down ei ole sairaus eikä down ihminen viallinen vammastaan huolimatta. Jokainen ihminen on hyvä ja täydellinen juuri omana itsenään. Miieti miltä ihmisestä tuntuu, kun hän näkee ja kuulee itseään sanottavan vialliseksi.

[/quote]

Puhuttiinko tässä KOKO ihmisestä? Mulla on itselläni sydänvika ja kyllä, minä olen siltä osin viallinen. Ei sillä mitään tekemistä ihmisarvon kanssa silti ole.

[/quote]

No kyllä on puhuttu viallisesta ihmisestä, viallisesta vauvasta. Ihminen voi olla sairas tai vammainen, mutta ei viallinen. Sanoisitko siis omaa vaikkapa kuulovammaista lastasi vialliseksi?

[/quote]

Alussahan [quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 13:27"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 13:19"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 13:10"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 13:00"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 12:48"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 12:44"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 12:40"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 12:33"]

Down henkilö ei ole millään tavalla viallinen.

[/quote]

Kyllä sillä virheellinen kromosomisto on ja siitä johtuvat vammat, anteeksi nyt vain.

[/quote]

Ei sen enempää virheelliset kromosomit kuin esim. sinulla virheellinen ajatusmaailma. Kukaan meistä ei täydellinen.

[/quote]

Enhän minä väittänyt että muut ovat täydellisiä, kromosomistomutaatio nyt vain tekee elämästä aika paljon haasteellisempaa, koska elimistö ei kehity ns. normaalin tapaan. Miksi kartat noin paljon sanaa "virhe" tai "vika"? Onko kromosomivirheen aiheuttama sydänvikakin sinusta vain ominaisuus eikä vika?

[/quote]

Kyllä ihmisillä sydänvikoja on ja monia muitakin sairauksia. Eivät ne kuitenkaan tee koko ihmistä vialliseksi. Sanoisitko oikeasti omaa sydänvikaista lastasi vialliseksi? Down ei ole sairaus eikä down ihminen viallinen vammastaan huolimatta. Jokainen ihminen on hyvä ja täydellinen juuri omana itsenään. Miieti miltä ihmisestä tuntuu, kun hän näkee ja kuulee itseään sanottavan vialliseksi.

[/quote]

Puhuttiinko tässä KOKO ihmisestä? Mulla on itselläni sydänvika ja kyllä, minä olen siltä osin viallinen. Ei sillä mitään tekemistä ihmisarvon kanssa silti ole.

[/quote]

No kyllä on puhuttu viallisesta ihmisestä, viallisesta vauvasta. Ihminen voi olla sairas tai vammainen, mutta ei viallinen. Sanoisitko siis omaa vaikkapa kuulovammaista lastasi vialliseksi?

[/quote]

Kyllä minä voin sanoa, että lapseni kuuloelimistö on viallinen. En ymmärrä miksi vammaa ei voisi sanoa viaksi? Vammainen ihminen on vammainen ja vammat on vikoja. Onko sinun ajattelumaailmassasi sitten vammaisuus tai vammattomuus joku arvon mitta? Minulle se ei sitä ole.

Sana:

vamma

Synonyymit:

haava, haitta, loukkaantuma, lyöttymä, murtuma, vahinko, vika, vioittuma, vaurio, [/quote]

Aivan, mutta sanoisitko koko lapsen olevan viallinen sen kuulovian takia? Siitähän nyt oli kyse. Sanoin, että down henkilö ei ole viallinen ja sinä aloit jankuttaa vastaan. Ihmisillä on vikoja, vammoja, sairauksia, mutta ne eivät tee siitä ihmisestä viallista. On minullakin vamma tai vika , jos nyt niin halutaan sanoa. Mutta en minä ole viallinen. 

[/quote]

Alunperinhän kyse ei ollut koko ihmisestä, vaan siitä että joku sanoi "down-vammainen ei ole millään tavalla viallinen". Kyllähän kuulovammainen on jollain tavalla viallinen, kuten minäkin aspergerpotilaana olen siltä osin vammainen

Vierailija
89/125 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa on potilaita. Asperger ei ole potilas sen enempää kuin downikaan. Edellämainitut eivät ole sairauksia. Heistä voi tulla potilaita , jos joutuvat sairaalaan vaikkapa umpparin poiston takia.

Vierailija
90/125 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 12:21"]Jos haluaa lapsia on varauduttava kaikkeen. Ihan kaikkeen. En usko että olisivat sopineetbiologisillekaan vanhemmiksi.

[/quote]

Nehän ovat biologiset vanhemmat

Vierailija
91/125 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 23:02"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 22:47"]

[/quote]

Niin tekivät. Etkö tuota tiennyt?

Vierailija
92/125 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa käytöstä vanhemmilta! Oma lapsi sentään kyseessä, kehtasivat ottaa sisaruksen ja jättää toisen, hullua!  Onneksi sijaissynnyttäjä oli niin empaattinen että piti down lapsen :)! Mieti että ei biologinen synnyttäjä pitää mielummin lapsen kun sen tilanneet vanhemmat! Huhhuh.

Vierailija
93/125 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 23:17"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 23:02"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 22:47"]

[/quote]

[/quote] Aina sitä uutta oppii. Luulin juutalaisiksi.

Vierailija
94/125 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 13:05"]Ronklaavat vanhemmat saisi jäädä lapsettomiksi. Oma tuttavani on sellainen. Onnistui tulemaan hoidoilla raskaaksi ja tiesi kuulemma että on tyttö koska tytön hän halusi. No kesken meni ja ehkä oli sitten poika jota ei halunnut. Olen sitä mitä että on se hienopieru lapsettomuutensa ansainnut. Ei kelvannut sijaislapsi, eikä adoptio. Halusi vain tyttövauvan. Nyt ei tule saamaan lasta, kun on vaihdevuodet jo ovella ja sanonpa vaan et ihan oikein hänelle. Itselläni kaksi teinipoikaa ja ne on mulle äärettömän rakkaita. Niin ja toisella on kehitysvamma.

[/quote]

Kirjoituksestasi jäi sellainen maku että mikäli ystäväsi olisi saanut terveen vauvan, vieläpä tytön, sinä olisit ollut kateellinen.

Jollain tavalla kirjoituksesi on kuvottava.

Vierailija
95/125 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 23:33"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 23:17"]

[/quote]

[/quote]

Sinulla on todella paljon opittavaa, jos luulet, että vain juutalaiset olivat tappolistalla. Oletko käynyt peruskoulun?

Vierailija
96/125 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 23:50"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 23:33"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 23:17"]

[/quote]

[/quote]

Sinulla on todella paljon opittavaa, jos luulet, että vain juutalaiset olivat tappolistalla. Oletko käynyt peruskoulun?

[/quote] Varmaan omaltakin peruskoulupohjaltasi tiedät, että se oli niiden ykkösprioriteetti, ei suinkaan vammaiset.

Vierailija
97/125 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan ultrassa näkyy jos on down vauva tulossa. Kuten niin moni suomalaisistakin tekee abortin tuon takia tai jonkun muun takia.

Vierailija
98/125 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli oisin ollut nk sijaissynnyttäjä niin lähden siitä että vauvat kuuluu vanhemmille . Itse en olisi ottanut tässä tapauksessa.

Vierailija
99/125 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 22:44"]

Downin syndroomassa ei ole mitään sellaista, että sen takia pitäisi lapsi hyljätä tai edes abortoida.

[/quote] sitä tehdään Suomessa varmasti aika paljon

Vierailija
100/125 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin minäkin olisin tehnyt. En halua missään nimessä vammaista lasta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän