Sijaissynnytjjän synnyttämä down-poika ei kelvannut biovanhemmille
Ottivat vain terveen kaksoissiskon.
Sillä lailla.
http://www.ts.fi/uutiset/ulkomaat/659671/Pariskunnan+hylkaamalle+Downvauvalle+kerattiin+lahjoituksia
Kommentit (125)
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 12:25"]
Paikallisessa lehdessä epäiltiin ettei pariskunta välttämättä edes tiedä että heillä on elossa oleva poika Thaimaassa. He ovat välitysfirmalta tilanneet kohdun vuokrauksen ja kun ovat kuulleet että onkin tulossa vammainen lapsi, pyytäneet aborttia. Onko välitysfirma edes kertonut heille että aborttia ei ole tehty on kysymysmerkki. Välitysfirmat tekevät voittoisaa bisnestä ei ole hyvää markkinointia että tulos onkin vammainen lapsi ja sitä mahdollisesti haluttiin piilotella.
[/quote]
kyllä ne sen tytön kävivät hakemassa, olivat ilmeisesti synnytyksen aikaan ko. sairaalassakin.
Ymmärrän naista ja itsekin olisin tehnyt noin. Mun tädillä on vaikeasti autistinen lapsi ja sen elämä on helvettiä. En erityisemmin pidä lapsista, vielä vähemmän vajaista sellaisista.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 12:33"]
Down henkilö ei ole millään tavalla viallinen.
[/quote]
Kyllä sillä virheellinen kromosomisto on ja siitä johtuvat vammat, anteeksi nyt vain.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 12:27"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 12:23"]Miten se sijaissynnyttäjä on syyllinen downiin? Downin syndroomahan johtuu biovanhempien kromosomeista.
[/quote]
Kyse on sopimusteknisistä asioista. Ei mistään muusta! Jos mä haluaisin remontoida talon, vaatisin ettei siitä tule hometaloa, vaikka omista materiaaleista ja toiveista remontoitaisiinkin. Jos remontoija lupaisi että okei, niin en huolisi kuin priimaa. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?
[/quote]
Lapsia ei voi tilata kuin tavaraa ja hylätä tai palata, jos viallinen. Onneksi sijaissynnytys ei ole Suomessa mahdollista.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 12:35"]
Ymmärrän naista ja itsekin olisin tehnyt noin. Mun tädillä on vaikeasti autistinen lapsi ja sen elämä on helvettiä. En erityisemmin pidä lapsista, vielä vähemmän vajaista sellaisista.
[/quote]
Eikö olisi ollut jollain lailla inhimillisempää edes tuoda se lapsi Australiaan ja antaa adoptoitavaksi tms., sen sijaan että dumbbaisi köyhälle thai-perheelle, jolla ei ole varaa edes vauvan sydänvian hoitamiseen?
[/quote]
Kyllä sillä virheellinen kromosomisto on ja siitä johtuvat vammat, anteeksi nyt vain.
[/quote]
Ei sen enempää virheelliset kromosomit kuin esim. sinulla virheellinen ajatusmaailma. Kukaan meistä ei täydellinen.
On se hyvä, että te leikitte täällä olevanne parempia ihmisiä :D Kuukauden päästä kukaan ei enää edes muista tätä vauvaa, joten antakaa olla ja eläköön missä elää!
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 12:37"]
[/quote]
Eikö olisi ollut jollain lailla inhimillisempää edes tuoda se lapsi Australiaan ja antaa adoptoitavaksi tms., sen sijaan että dumbbaisi köyhälle thai-perheelle, jolla ei ole varaa edes vauvan sydänvian hoitamiseen?
[/quote]
Ei tuokaan ole ratkaisu. Oikea ratkaisu on se, että ihmiset joilla ei ole sydäntä hyväksyä oman lapsensa vajavaisuus, eivät hanki lapsia. Juuri tämän vuoksi sijaissynnytys on niin mahdoton aihe, koska se mahdollistaa tällaisen hyväksikäytön. Lapsia ei voi tilata, heitä ei voi palauttaa eikä heitä voi hylätä tuosta noin vain "viallisuuden" vuoksi. Sellasten ihmisten ei pitäisi hankkia lapsia, jotka eivät halua tai voi sitoutua lapseen. Raskaus ja synnytys sekä lapsen saaminen on aina riski, sieltä voi tulla mitä vain. Kukaan ei voi kenellekään taata tervettä lasta, eikä kukaan ole kenellekään velkaa tervettä lasta.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 12:18"]
Tiedättekö taustoja ja sopimusta tuosta? Jos ovat tilanneet terveen vauvan niin aika yksiselitteinen ratkaisu, jossa ei ole mitään väärää!
[/quote]
Jos tama pitaisi paikkansa niin kyseessa olisi taas koyhan ihmisen riisto ja hyvaksikaytto. Turha sanoa etta sijaisaiti on laittanut nimensa paperiin vapaaehtoisesti jos on kyse niin koyhasta ihmisesta etta "vapaaehtoisuus" on epatoivoisen koyhyyden pakon sanelemaa.
Mikali tallainen sopimus olisi laillinen niin se ei olisi moraalisestim hyvaksyttava.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 12:27"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 12:23"]Miten se sijaissynnyttäjä on syyllinen downiin? Downin syndroomahan johtuu biovanhempien kromosomeista.
[/quote]
Kyse on sopimusteknisistä asioista. Ei mistään muusta! Jos mä haluaisin remontoida talon, vaatisin ettei siitä tule hometaloa, vaikka omista materiaaleista ja toiveista remontoitaisiinkin. Jos remontoija lupaisi että okei, niin en huolisi kuin priimaa. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?
[/quote]
Vertaatko tosissasi lasta johonkin vitun remonttiin?!
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 12:41"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 12:37"]
[/quote]
[/quote]
Ei tuokaan ole ratkaisu. Oikea ratkaisu on se, että ihmiset joilla ei ole sydäntä hyväksyä oman lapsensa vajavaisuus, eivät hanki lapsia. Juuri tämän vuoksi sijaissynnytys on niin mahdoton aihe, koska se mahdollistaa tällaisen hyväksikäytön. Lapsia ei voi tilata, heitä ei voi palauttaa eikä heitä voi hylätä tuosta noin vain "viallisuuden" vuoksi. Sellasten ihmisten ei pitäisi hankkia lapsia, jotka eivät halua tai voi sitoutua lapseen. Raskaus ja synnytys sekä lapsen saaminen on aina riski, sieltä voi tulla mitä vain. Kukaan ei voi kenellekään taata tervettä lasta, eikä kukaan ole kenellekään velkaa tervettä lasta.
[/quote] Jokaisella pitää olla oikeus terveeseen lapseen. Lapsella pitäisi olla oikeus olla terve.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 12:40"]
[/quote]
[/quote]
Ei sen enempää virheelliset kromosomit kuin esim. sinulla virheellinen ajatusmaailma. Kukaan meistä ei täydellinen.
[/quote]
Enhän minä väittänyt että muut ovat täydellisiä, kromosomistomutaatio nyt vain tekee elämästä aika paljon haasteellisempaa, koska elimistö ei kehity ns. normaalin tapaan. Miksi kartat noin paljon sanaa "virhe" tai "vika"? Onko kromosomivirheen aiheuttama sydänvikakin sinusta vain ominaisuus eikä vika?
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 12:44"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Enhän minä väittänyt että muut ovat täydellisiä, kromosomistomutaatio nyt vain tekee elämästä aika paljon haasteellisempaa, koska elimistö ei kehity ns. normaalin tapaan. Miksi kartat noin paljon sanaa "virhe" tai "vika"? Onko kromosomivirheen aiheuttama sydänvikakin sinusta vain ominaisuus eikä vika?
[/quote]
Kyllä ihmisillä sydänvikoja on ja monia muitakin sairauksia. Eivät ne kuitenkaan tee koko ihmistä vialliseksi. Sanoisitko oikeasti omaa sydänvikaista lastasi vialliseksi? Down ei ole sairaus eikä down ihminen viallinen vammastaan huolimatta. Jokainen ihminen on hyvä ja täydellinen juuri omana itsenään. Miieti miltä ihmisestä tuntuu, kun hän näkee ja kuulee itseään sanottavan vialliseksi.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 12:17"]
Julmaa touhua. Miten joku edes uskaltaa ryhtyä sijaissynnyttäjäksi (vaikka moraali sen kestäisikin)? Siinähän voi käydä juuri noin.
Vaikka köyhien vähäosaisten ihmisten hyväksikäyttöähän tuo on koko touhu. Ei yhtään sen ylevämpää kuin miehet, jotka menevät tuonne nussimaan köyhiä tyttöjä pikkurahalla.
[/quote]
Minä voisin aivan hyvin ryhtyä sijaissynnyttäjäksi. Enkä ole köyhä tai vähäosainen, vaan koska raskaanaoleminen on mukavaa, olisi kiva olla avuksi lapsettomille ja tuosta vielä maksetaankin todella hyvin.
Siis voihan sen vammaisen lapsen antaa adoptoitavaksi vaikka sen olisi itse synnyttänytkin, että ei tuo ole syy sijaissynnytysten kieltämiselle.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 12:18"]Tiedättekö taustoja ja sopimusta tuosta? Jos ovat tilanneet terveen vauvan niin aika yksiselitteinen ratkaisu, jossa ei ole mitään väärää!
[/quote]
Ajatus vauvan tilaamisesta on hirviömäinen!
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 12:48"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kyllä ihmisillä sydänvikoja on ja monia muitakin sairauksia. Eivät ne kuitenkaan tee koko ihmistä vialliseksi. Sanoisitko oikeasti omaa sydänvikaista lastasi vialliseksi? Down ei ole sairaus eikä down ihminen viallinen vammastaan huolimatta. Jokainen ihminen on hyvä ja täydellinen juuri omana itsenään. Miieti miltä ihmisestä tuntuu, kun hän näkee ja kuulee itseään sanottavan vialliseksi.
[/quote]
Puhuttiinko tässä KOKO ihmisestä? Mulla on itselläni sydänvika ja kyllä, minä olen siltä osin viallinen. Ei sillä mitään tekemistä ihmisarvon kanssa silti ole.
Ronklaavat vanhemmat saisi jäädä lapsettomiksi. Oma tuttavani on sellainen. Onnistui tulemaan hoidoilla raskaaksi ja tiesi kuulemma että on tyttö koska tytön hän halusi. No kesken meni ja ehkä oli sitten poika jota ei halunnut. Olen sitä mitä että on se hienopieru lapsettomuutensa ansainnut. Ei kelvannut sijaislapsi, eikä adoptio. Halusi vain tyttövauvan. Nyt ei tule saamaan lasta, kun on vaihdevuodet jo ovella ja sanonpa vaan et ihan oikein hänelle. Itselläni kaksi teinipoikaa ja ne on mulle äärettömän rakkaita. Niin ja toisella on kehitysvamma.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 13:00"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 12:48"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Puhuttiinko tässä KOKO ihmisestä? Mulla on itselläni sydänvika ja kyllä, minä olen siltä osin viallinen. Ei sillä mitään tekemistä ihmisarvon kanssa silti ole.
[/quote]
No kyllä on puhuttu viallisesta ihmisestä, viallisesta vauvasta. Ihminen voi olla sairas tai vammainen, mutta ei viallinen. Sanoisitko siis omaa vaikkapa kuulovammaista lastasi vialliseksi?