Oletko päässyt ikinä valmistuneen psykiatrin vastaanotolle julkisella?
Vai onko kaikki olleet vasta erikoistuvia tai muuten epäpäteviä?
Kommentit (76)
Koulutus oli kesken, olin varmaan hänen "opinnäytetyönsä". Olen sitä mieltä, että psykologian vastaanottoa pitävän on oltava pätevä ja opetuksen tiedekunta suoritettuna. Julkisen puolen psykot ovat kaikki koulutuksensa keskivaiheilla. Psykologi on muutoinkin kyseenalainen ammatti, koska nimittäin sellaisen vastaanotolla ei yksikään eheydy, vaan se on sin yksi lusikka sopassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut hoidon piirissä yhtäjaksoisesti yli kymmenen vuotta. Kaikenlaisia lääkäreitä ja opiskelijoita on tullut sinä aikana nähtyä.
Miksi ramppaat siellä? Mikset mene eläkkeelle tai töihin?
Mistähän päättelit, ettei käy töissä?
- ohis
Työssäkäyville on työterveys!
Niin, työterveys antaa lähetteen psykiatrian polille, jossa mahdollinen tarvittava psykiatrinen hoito saadaan alkuun.
Työnantajilla ei ole palveluksessaan psykiatreja.
Mutta psykologeja on, useampiakin.
Usko jo, kaikilla ei ole sairaudenhoitoa sisältävää työterveyttä, koska sellaisen järjestäminen on työnantajille vapaaehtoista.
Vierailija kirjoitti:
Koulutus oli kesken, olin varmaan hänen "opinnäytetyönsä". Olen sitä mieltä, että psykologian vastaanottoa pitävän on oltava pätevä ja opetuksen tiedekunta suoritettuna. Julkisen puolen psykot ovat kaikki koulutuksensa keskivaiheilla. Psykologi on muutoinkin kyseenalainen ammatti, koska nimittäin sellaisen vastaanotolla ei yksikään eheydy, vaan se on sin yksi lusikka sopassa.
Psykologi on eri asia kuin psykiatri
Sinne kelpaa millainen hullu vain
Olen.
Onan kokemukseni mukaan parhaita ovat psykiatriaan erikoistumassa olevat yksilöt
Vierailija kirjoitti:
Olen.
Onan kokemukseni mukaan parhaita ovat psykiatriaan erikoistumassa olevat yksilöt
Mikä tekee heistä parhaan?
Vierailija kirjoitti:
Olen.
Miehet vai naiset?
Kyllä olen ja monta kertaa. Täällä päin pth:n puolella on enemmän erikoistuvia, mutta myös useampi valmistunut psykiatrian erikoislääkäri. ESh:n puolelle poleilla on ehkä enemmän jo valmistuneita erikoislääkäreitä, mutta aina toki jo ku erikoistuva sielläkin. Kyllä ne katsotaan tapauskohtaisesti, kuka sopii erikoistuvan vo:lle.
Itsemurhayrityksen jälkeen sain loistavan psykiatrin joka sai kursittua hajonneen päänuppini aika hyvin kasaan.