Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka hullu käy yöllä suihkussa?

Vierailija
24.07.2021 |

Kerrostalossa. Eikö meluaminen ole kielletty klo 22-07?

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ILMEISESTI JOKU MAA KUOPASTA MUUTTANUT. suihku ja wc äänet eivät ole kiellettyjä. ex  asunnossa ala kerran akka alkoi selittämään että vessaa ei saa vetää klo 22 jälkeen. kysyin missä niin on säädetty? oli lukenut savon sanomista että ranskassa on tämmöinen laki. minulla omistus asunto hän vuokralainen. isännöitsijä lähetti hänelle "talon säännöt" sittenkin urputti niin mutta kun ranskassa OLEN LUKENUT.

Vierailija
42/68 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esimerkiksi vuorotyötä tekevä sairaanhoitaja, jolla menee aikaa työmatkoihin ja kotona ollaan vasta klo 23 aikoihin. Työvuoron aikana kun saattaa saada kaikenlaista päällensä, ihan jopa sitä ihteensä, niin mielellään käy suihkussa ennen nukkumaanmenoa. Jos ap:ta häiritsee, niin osta mökki/talo jostain hevonkuusesta ja muuta sinne.

Miksette käy työpaikalla? Kuulostaa vähän ällöttävältä pukea omat vaatteet vaan niiden iholla olevien eritteiden päälle ja istua autossa tai bussissa niiden kanssa.

No esimerkiksi siksi, että pitää ehtiä bussiin/junaan, kun seuraava lähtee vasta esim tunnin päästä. Työmatkat kestävät pk-seudullakin yllättävän pitkään, eikä kaikkialle ole niin hyvät kulkuyhteydet täälläkään. Jos et kestä suihkun ääntä, niin muuta johonkin metsän keskelle. Kyllä Suomessa lääniä riittää..

Tuskinpa kaikilla tuollainen minuuttiaikataulu on eiköhän suurin osa mene ihan omalla autolla töihin etenkin sen pk-seudun ulkopuolella.

Edelleenkin, jos et normaaleja elämän ääniä kestä, niin muuta sinne hevonkuuseen. Siellä voit valittaa vaikka linnuille, jotka aloittavat aamuyöstä sirkutuksensa 😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen vuorotöitä ja ilman ongelmia nukun päivällä vaatimatta muilta talon asukkailta hiljaisuutta. 

Vierailija
44/68 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esimerkiksi vuorotyötä tekevä sairaanhoitaja, jolla menee aikaa työmatkoihin ja kotona ollaan vasta klo 23 aikoihin. Työvuoron aikana kun saattaa saada kaikenlaista päällensä, ihan jopa sitä ihteensä, niin mielellään käy suihkussa ennen nukkumaanmenoa. Jos ap:ta häiritsee, niin osta mökki/talo jostain hevonkuusesta ja muuta sinne.

Miksette käy työpaikalla? Kuulostaa vähän ällöttävältä pukea omat vaatteet vaan niiden iholla olevien eritteiden päälle ja istua autossa tai bussissa niiden kanssa.

No esimerkiksi siksi, että pitää ehtiä bussiin/junaan, kun seuraava lähtee vasta esim tunnin päästä. Työmatkat kestävät pk-seudullakin yllättävän pitkään, eikä kaikkialle ole niin hyvät kulkuyhteydet täälläkään. Jos et kestä suihkun ääntä, niin muuta johonkin metsän keskelle. Kyllä Suomessa lääniä riittää..

Tuskinpa kaikilla tuollainen minuuttiaikataulu on eiköhän suurin osa mene ihan omalla autolla töihin etenkin sen pk-seudun ulkopuolella.

Edelleenkin, jos et normaaleja elämän ääniä kestä, niin muuta sinne hevonkuuseen. Siellä voit valittaa vaikka linnuille, jotka aloittavat aamuyöstä sirkutuksensa 😄

Todella hyvä kommentti:) Täällä hevonkuusessa kun pitää helteellä ikkunoita auki yöllä, linnut alkaa pitämään kauheaa meteliä aamuyöstä. Toisaalta saatan soitella kitaraa keskellä yötä, kokkailla yöllä ja vedän vessan kun tarvitsee. Täällä hevonkuusessa on aika leppoista ja halvempaa elää.

Vierailija
45/68 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just. Öistä suihkussakäyntiä ei voi kieltää edes talon järjestyssäännöissä. Kannattaa alkaa totutella tai muuttaa omakotitaloon...

Vierailija
46/68 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmiset eivät tee työtä klo 8-16 ja mene nukkumaan klo 22. Tämä pitäisi jokaisen kerrostalossa asuvan ymmärtää. Jos talossa on niin huonot äänieristykset, että toisten suihku oikeasti häiritsee, niin vika ei ole suihkun käyttäjissä vaan talon rakenteissa. 

Meteliä on esimerkiksi musiikin huudattaminen, jumppaaminen, ovien kovaääninen kiinni laittaminen, pesu- tai tiskikone päällä keskellä yötä. Suihkussa käymisestä ei pitäisi tulla kovin kovaa tai pitkäkestoista meteliä. 

Vierailija
47/68 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ime kivee!

Veden käyttö on sallittua kellon ympäri.

Esimerkiksi itlavuoroja tekevät pääsee puolilta öin kotiin, pitäiskö olla hikisenä kokoyön kun pikku rinsessa ei kestä veden lorinaa?

Vierailija
48/68 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn monestikin joskus 24-01 suihkussa töiden jälkeen, eikä ole ketään haitannut, ei edes omia perheenjäseniä. Pidä ap huoli omista asioistasi

Vierailija
49/68 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on meluhaittoja naapureista, mutta suihku ei ole yksi niistä. Kuulen kyllä jos itse olen vessassa samaan aikaan, muuten en.

Toki välillä kuulen, jos joku oikein kunnolla lorottaa pönttöön.. Mutta enemmän meluhaitat on muuta.

Vierailija
50/68 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahhahhaa ja hohhohhoo. Esimerkiksi lähihoitajilla on todella pieniä palkkoja, ja henkilökohtaiset avustajat (oma työni) jotka usein joutuvat työssään samalla tavalla eritteiden kanssa tekemisiin kuin hoivatyössä olevat, saavat noin kympin tunnilta. Julkisilla siinä kuljetaan.

Eikä kaikkien työpaikoilla edes ole henkilökunnan suihkuja.

eri

Vierailija
51/68 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse teen vuorotöitä ja ilman ongelmia nukun päivällä vaatimatta muilta talon asukkailta hiljaisuutta. 

Niinpä. Ja tämä toimii nimenomaan näin päin: iltatyöläiset ja muut illanvirkut eivät vaadi hiljaisuutta aamulla 7 jälkeen, mutta aamunvirkut kyllä haluavat että kaikki muutkin olisivat nukkumassa 22 lähtien, ettei heidän vaan tarvitse kuulla jotain vessan vetämistä, suihkua tai askelääniä. Eli normaaleja elämisen ääniä, joita ei voi kieltää. 

Aamunvirkut kokevat jostain syystä oman unensa tärkeämpänä, tai olettavat että kaikki muutkin nukkuvat kun he nukkuvat, ja joku illanvirkku on vain äärimmäisen harvinainen poikkeus, jonka pitäisi opetella elämään "normaalisti" samassa rytmissä muiden kanssa. 

Vierailija
52/68 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos jonkun työvuoro alkaa jo klo 7 ja pitää käydä hiljaisuusaikana klo 6 suihkussa? 

Miten on, AP? Onko hyväksyttävää vai ei?

Vierailija
53/68 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä sinä käyt mieluummin suihkussa: työpaikalla vai kotona? Varsinkin jos kello on vaikka 2 yöllä. 

Vierailija
54/68 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä sinä käyt mieluummin suihkussa: työpaikalla vai kotona? Varsinkin jos kello on vaikka 2 yöllä. 

Jos joku oksentaisi mun päälle niin todellakin kävisin siellä työpaikalla! Käyn monesti muutenkin pikasuihkussa töissä, jos on ollut hikinen päivä. Inhottaa pukea hikiselle ja nihkeälle iholle vaatteita.

Vierailija
55/68 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin minä yöllä suihkun ääniä kuuntelen kuin läpi yön mölisevää känniääliönaapuriani, joka hajusta päätellen on käynyt suihkussa viimeksi Ahtisaaren aikana.

No kosto on suloinen. Laitan aina herättyäni tiskikoneen ja pyykkikoneen päälle, jauhan vähän kahvia ja alan kuunnella musiikkia. Tämä änkyrätyräkki nimittäin menee yleensä vasta kuuden pintaan aamulla nukkumaan pidettyään koko taloa sitä ennen hereillä.

Pelkkä suihkun ääni olisi kuin taivas minulle.

Vierailija
56/68 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei comoon, esimerkiksi sellainen hullu, jonka työvuoro päättyy klo 01.00, silloin, kun räkänokat ovat olleet unten mailla jo tuntikausia. Oliko muuta?

Vierailija
57/68 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siivousalalla ja työaikani voi olla mitä tahansa klo 6-23 välillä Välillä mun on pakko mennä suihkuun hiljaisuusaikana. Onnekseni naapurini eivät ole valittaneet.

Vierailija
58/68 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tein vuorotyötä tulin kotiin iltavuorosta puoli yhden maissa ja kävin suihkussa. Ei viitsinyt paskaisenakaan nukkumaan mennä. Ei kukaan koskaan siitä valittanut.

Vierailija
59/68 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu käy päivällä suihkussa kun mä nukun ja oon menossa yövuoroon. Vois se ajatella muitakin!

Vierailija
60/68 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin minä yöllä suihkun ääniä kuuntelen kuin läpi yön mölisevää känniääliönaapuriani, joka hajusta päätellen on käynyt suihkussa viimeksi Ahtisaaren aikana.

No kosto on suloinen. Laitan aina herättyäni tiskikoneen ja pyykkikoneen päälle, jauhan vähän kahvia ja alan kuunnella musiikkia. Tämä änkyrätyräkki nimittäin menee yleensä vasta kuuden pintaan aamulla nukkumaan pidettyään koko taloa sitä ennen hereillä.

Ei sitä känninaapuria haittaa sinun tiskikoneesi. Kun tempaisee tanakat humalat yön tunteina, sammuu kyllä kuin saunalyhty, vaikka menisi pikajuna vierestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan