Miksi se vessanpönttö kylppärissä on niiiiin kauheaa?
Perustelette näkemystämme aina sillä, että kiva istua saunassa katsomassa kun jokun paskoo pöntöllä. Siis hei, ei kai siellä pöntöllä ole KOKO ajan joku ja kai se joku nyt tajuaa olla menemättä paskalle kun muut saunovat? Ja tuskin tämä toinen kenttäpuolisko myöskään saunoo tai on suihkussa ihan tauotta vuorokauden ympäri odottamassa, tulisiko joku kohta pöntölle istumaan?
Eikö se pöntön pointti siellä kylppärissä nyt kuitenkin todennäköisimmin ole se, että jos on monta asukkia, niin on myös optio sen toisen pöntön käyttöön, ei se, että sinne kuin ukko laatikosta ilmestyy pönöttämään joku koko saunomisen ajaksi? Herran jestas, voin sanoa että kuusihenkisessä perheessä on tosiaan varsinkin aamuisin usein kahdelle vessalle tarvetta eikä se kylppärin pönttö ole mikään esiintymislava, jonne heti kivutaan tieten tahtoen viihdyttämään suihkussa tai saunassa olijaa.
Kommentit (64)
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 08:26"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 08:16"]
Meillä löytyy talosta kaksi vessaa, joista kumpikaan ei ole kylpyhuoneessa. Rakensimme talon paketista ja yksi minun vaatimuksistani oli, että täytyy löytyä kaksi vessaa mutta toinen vessa ei saa olla kylppärin yhteydessä. Syykin on yksinkertainen, kylppärin yhteydessä olevassa vessassa ei pysty säilyttämään mitään (esim hygieniatarvikkeita, kosmetiikkaa yms), koska ne kostuvat. Minulle oli siis tärkeää, että toinen vessa soveltuu muuhunkin käyttöön kuin vain tarpeiden tekemiseen.
[/quote]
Meillä on kylppärin vessassa ihan normaalit kaapat kosmetiikan yms. säilyttämiseen. Eivät ne siellä mitenkään kostu. Suikussa käydään suikukaapissa ja nopeasti sanomisen/suikun jälkeen ilma kuivuu, kun jätetään ovet auki ja ilmastointi on kovalla. Tuo kylppärin vessa on itse asiassa "minun vessani", koska sinne mahtuu paljon enemmän hiuskamoja yms. kuin toiseen vessaan.
[/quote]
Tämäkin riippuu siitä kuinka vessa on sinne kylppärin puolelle aseteltu. Minun kokemuksella kylppärin yhteydessä olevat vessat ovat suihkun välittömässä läheisyydessä (välissä yleensä joku lasiseinä) ja niissä on vain pönttö ja lavuaari. Ei siis juurikaan säilytystilaa ja jos on vähänkin säilytystilaa niin kosteudelle herkät asiat on pakko säilyttää muualla. Ei se kylpyhuone hetkessä kuivu saunomisen jälkeen.
Tämä nyt vain on minun mielipide, mun puolesta ihmiset saavat laittaa sen kakkosvessan kylppäriin, jos haluavat. Me vain emme näin halunneet tehdä. Emme myöskään koe, että erillinen kakkoswc olisi vienyt talosta hirveästi neliöitä. Meidän kylpyhuone on itseasiassa sen verran kompaktin kokoinen, että sinne ei edes mahtuisi pönttöä ja kylppärin laajentaminen taas olisi vienyt arvokkaita neliöitä muualta. Kaikki riippuu ihan kuinka talo on suunniteltu. Onneksi rakentamalla voi suunnitella juuri sellaisen kokonaisuuden kuin itse haluaa :)
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 08:33"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 08:23"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 07:48"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 01:21"]
No minne se laitetaan, keskelle olkkaria vai?
[/quote]
No tietysti toiseen vessaan, eikä mihinkään kylpyhuoneeseen.
[/quote]
Järjetöntä neliöiden tuhlausta tehdä kakai erillistä vessaa. Hyvin harvoin on niin isoja perheitä, että sitä toista vessaa tarvittaisiin jatkuvasti.
[/quote]
Eipä vessoihin nyt kovin montaa neliötä uhraudu. Kyllä meillä ainakin kolmilapsisessa perheessä usein on tilanne että joku lapsista istuu pöntöllä kun toiselle tulee pissahätä. Sama esim meikkaamisen yms yhteydessä. Ehdottomasti kaksi wc:tä minimi jos on lapsiperhe.
Ennen on varmaan pärjätty yhdellä ulkohuussilla, mutta kuka siihen haluaisi palata.
[/quote]
Meillä on myös kolme lasta ja ihan hyvin pärjätään yhdellä vessalla. Meikkaamiset ym. voi hoitaa muuallakin.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 08:41"]Meillä on 3 vessaa, jokaisessa katossa poistoilmanpuhallin, silti paskan haju ei lähde hetkessä ulos. Yksi wc on suihkun yhteydessä, mutta saunatilat suihkuineen on toisessa tilassa.
Olisi todella ällöttävää, jos talon ainoa suihku olisi samassa paikassa kuin pönttö!
[/quote]
No kauanko se toinen lapsi siinä pöntöllä oikein istuu? Minä olen isosta perheestä, eikä meillä ollut kuin yksi vessa. Lapsesta asti oli selvää että vessaan mennään kun on hätä ja sinne ei jäädä asumaan. Mieheni puolestaan on tottunut tuohon useamman vessan meininkiin ja menee pöntölle ähistämään paskaansa jos alkaa tuntua siltä että paska saattaisi olla jossain vaiheessa päivää tulossa. Siellä istuu pöntöllä helposti puolikin tuntia ja lukee joutessaan vaikka Aku Ankkaa. Tuollainen paskantamisen yrittäminen turhaan lisää muuten pidätysongelmia sitten vanhempana.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 02:11"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 01:22"]Minä aina singahdan saunasta tukemaan vaimon välilihaa kun se paskantaa.
[/quote]
Ei kai naisella ole välilihaa?
Kysyy mies
[/quote]
kyllä on ja hyvin usein se repeää tai leikataan synnytyksessä