Teinilläni ei ole kavereita apua!
"Tyytyväisenä" (vaikka oikeasti näyttää ainq tylsistyneeltä) ei ole kavereita eikä hän mene kesälläkään IKINÄ ulos, paitsi kuntosalille tai kauppaan mennessä. Ei käy myöskään juomassa, mikä huolestuttaa; poika on täyttänyt 18 jo 4kk sitten.
Miten te muut äidit suhtautuisitte tähän? Antaako pojan olla vai mitä? Poika on tosi ujo eikä käsittääkseni mitään tyttökuvioita ole koskaan ollut.
Kommentit (4)
Kerro pojalle, että asia mietityttää Sinua ja myös huolestuttaa. Älä vaadi pojalta vastauksia. Kerro, että olet aina valmis kuuntelemaan häntä. Olen keski-ikäinen mies ja olin samassa tilanteessa poikasi iässä. Vanhempani eivät puuttuneet asiaan. Olen edelleen sosiaalisesti eristäytynyt. Töissä on työkavereita, mutta vapaa-ajalla ei yhtään. En ole kyennyt koskaan seurustelusuhteeseen. Toivon ja uskon, ettei poikasi tilanne ajaudu tällaiseksi. Ole siis korvana ja tukena hänelle.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 00:56"]Kerro pojalle, että asia mietityttää Sinua ja myös huolestuttaa. Älä vaadi pojalta vastauksia. Kerro, että olet aina valmis kuuntelemaan häntä. Olen keski-ikäinen mies ja olin samassa tilanteessa poikasi iässä. Vanhempani eivät puuttuneet asiaan. Olen edelleen sosiaalisesti eristäytynyt. Töissä on työkavereita, mutta vapaa-ajalla ei yhtään. En ole kyennyt koskaan seurustelusuhteeseen. Toivon ja uskon, ettei poikasi tilanne ajaudu tällaiseksi. Ole siis korvana ja tukena hänelle.
[/quote]
Älä missään tapauksessa kerro, lisäät vain pojan paineita. Pyri sen sijaan selvittämään, mitä poika pelkää ja kerro, etteivät pelot ole aiheellisia. Mikä esimerkiksi on pahinta mitä voi tapahtua, jos tyttö antaa pakit? Se että tyttö antaa pakit, ei sen kummempaa.
Mun miehellä ei ollut mitään tyttöystäviä saati kännäystä ennen korkeakouluopintoja. Teekkarikylässä oppi sitten juomaa kaljaa ja kaatamaan naisia :-D Joten en olisi yhtään pojasta huolissani!
Mulla on just samanlainen elämän tilanne ja on ollu aina :( ei ainuttakaan kaveria enkä koskaan käy missään , oon tosi onneton. Oon myös huono maineinen ja koulukiusattu :( mulla on myös masennus ja käytän päihteitä. Enkä itsekään juo paljoo.
15 vuotias tyttö