Miten pääsee yli siitä, että on tullut ghostatuksi?
Tuntuu noin tuhat kertaa pahemmalta kuin se, että toinen vaan laittaa välit poikki. Nyt odotan edelleen, että jospa siitä vielä kuuluisikin jotain :(
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos viestittely loppuu yhtäkkiä, niin onko ghostaaja se jonka vastausvuoroon jäätiin? Siinä tapauksessa aika moni nainen on ghostannut.
Kyllä, jos se viesti on sellainen johon odottaisi vastausta. Esim. kysymys johon toinen ei vastaa.
Entä jos ei ollut kysymys johon odottaa vastausta? Useimmitenhan viestittelyn odotetaan kuitenkin etenevän vuorotellen. Ghostaako siinä sitten kumpikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ghostasin itse yhden naisen. Olin kertonut tälle naiselle heti alussa etten halua mitään vakavaa, mutta hän vaan jankutti että haluaa vakavan suhteen. En keksinyt sitten muuta tapaa päästä hänestä eroon.
Viesti, jossa lukee: En halua enää tavata tai olla yhteyksissä. Hyvää jatkoa.
Sen jälkeen voi vaikka estää ja poistaa ja kadota.
Tämäkö nyt on sitten jotenkin vähemmän raukkamaista olevinaan.
On ainakin mun mielestä. Ei toikaan kivalta tuntuisi, mutta olisi sentään selvyys siitä, että juttu on päättynyt.
Ap
Mitä lisää tietoa tuollainen tuo jos verrataan ghostaamiseen? Ilmiselvästikin jo sen yhteydenpidon puutteen pitäisi viestiä ettei halua olla yhteyksissä. Eihän tuo kerro yhtään, missä oli vika.
Eihän yhteydenpidon puute kerro sitä, ottaako toinen kuitenkin myöhemmin yhteyttä. Joskus käy niinkin jopa pitkän tauon jälkeen.
Ja sitten ihmetellään, miten tuo k-pää viitsii edes ottaa yhteyttä niin pitkän ajan jälkeen. Vai oletteko muka polvillanne jalkoja suutelemassa, oi rakas missä olet ollut!
Jotkut ihmiset ovat luonteeltaan hankalia ja ajattelemattomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pakit unelmakumppanilta tuntuu pahemmalta. Siinä jo mielessään rakentaa yhteistä tulevaisuutta mutta treffien päätteeksi toinen antaakin rukkaset.
Miten se nyt pahemmalta tuntuisi, jos on realisti. Miksi kukaan haluaisi suhdetta sellaisen kanssa joka perustelee miksi ei sovita yhteen. Sellainenhan vain lisää itsetuntemusta, jos toinen on rehellinen ja kertoo syyn.
Niinpä. Nythän olen käytännössä saanut ne pakit ja jäänyt hämmennyksen ja muidenkin sekavien tunteiden valtaan. Suorat pakit on kuin kerralla irti repäisty laastari. Ghostaamisessa laastari jätetään roikkumaan yhdestä reunasta ihoon kiinni eikä ole varmuutta siitä otetaanko sitä koskaan pois. Varmaan jossain vaiheessa ajan myötä liukenee itsekseen..
Siinä ei auta muu kuin vetäistä itse laastari pois ja todeta, että tämä oli tässä. Itselleen pitää myös tehdä selväksi, että toisella ei ole enää takaisib tuloa, vaikka kuinka pyrkisi ja katuisi.
Periaate pitää olla: Tämä tarjous ei toistu. Jos ei ensimmäisellä kerralla tarjoukseen ottaudu, uutta mahdollisuutta ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä epäselvyyttä siinä ghostaamisessa on? Jos toinen häipyy sanomatta mitään niin eikö se ole silloin selvä juttu että ei kiinnostanut. Vähän sama kuin sanoisi että "ei kiitos". Mitä siinä pitää jäädä miettimään ja pähkäilemään. Hölmö tosiaan on jos ei vaan unohda moista ja siirry eteenpäin.
Olis ollut kiva tietää, että miksi. Jos saat esim. potkut töistä niin varmaan haluat tietää siihen syyn?
Sitten sanotaan kuitenkin jotain poliittisesti korrektia, kuten "vika ei ole sinussa, vaan minussa".
Vierailija kirjoitti:
Pahinta ghostaamisessa on mielestäni se, että silloin toinen ei tiedä, onko kyse vain jostain väärinkäsityksestä.
Ja siinä jätetään toinen roikkumaan ja toivomaan sen sijaan, että sanottaisiin heti suoraan että suhde on ohi.
Mutta minusta vielä pahempaa on se, että ghostattuna tuntee ettei ole edes reilujen hyvästien arvoinen. Ymmärrän ghostaamisen siinä tapauksessa, että toinen on esimerkiksi käyttäytynyt uhkaavasti. Mutta mitä sellaista esimerkiksi minä tein, että mies ei katsonut voivansa jättää minua suoraan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ghostasin itse yhden naisen. Olin kertonut tälle naiselle heti alussa etten halua mitään vakavaa, mutta hän vaan jankutti että haluaa vakavan suhteen. En keksinyt sitten muuta tapaa päästä hänestä eroon.
On ainakin mun mielestä. Ei toikaan kivalta tuntuisi, mutta olisi sentään selvyys siitä, että juttu on päättynyt.
Ap
Mitä lisää tietoa tuollainen tuo jos verrataan ghostaamiseen? Ilmiselvästikin jo sen yhteydenpidon puutteen pitäisi viestiä ettei halua olla yhteyksissä. Eihän tuo kerro yhtään, missä oli vika.
Eihän yhteydenpidon puute kerro sitä, ottaako toinen kuitenkin myöhemmin yhteyttä. Joskus käy niinkin jopa pitkän tauon jälkeen.
Ja sitten ihmetellään, miten tuo k-pää viitsii edes ottaa yhteyttä niin pitkän ajan jälkeen. Vai oletteko muka polvillanne jalkoja suutelemassa, oi rakas missä olet ollut!
No todellakin ihmetellään. Aikamoista pokkaa vaatii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos viestittely loppuu yhtäkkiä, niin onko ghostaaja se jonka vastausvuoroon jäätiin? Siinä tapauksessa aika moni nainen on ghostannut.
Kyllä, jos se viesti on sellainen johon odottaisi vastausta. Esim. kysymys johon toinen ei vastaa.
Entä jos ei ollut kysymys johon odottaa vastausta? Useimmitenhan viestittelyn odotetaan kuitenkin etenevän vuorotellen. Ghostaako siinä sitten kumpikin.
Ei, vaan silloin viestittely on päättynyt yhteisymmärryksessä. Kumpikaan ei ole ghostannut.
Itseäni helpottaa kaikissa pettymyksissä sellainen ajatustapa, että se mikä on minulle tarkoitettu ei mene ohi. Jos suhde päättyy tai työpaikka menee sivusuun tai joku ei enää halua kuulla minusta eli ghostaa niin ihan sama sitten, ei ollut tarkoitettu. Seuraavaa ja parempaa kokemusta odottelemaan innolla. Seksin jälkeen ghostaaminen on mielestäni kuitenkin asia erikseen, se on hyväksikäyttöä ja tahallaan harhaanjohtamista jos ennen seksiä on puhuttu tulevaisuudesta ja esitetty kiinnostunutta.
Entäs kun nainen ghostaa naisystävän?
Kyse ei ole lesboista.
Mä ghostasin lopulta pari ns naiskaveria. Kyllästyin. Aina ois pitänyt olla heitä kuulemassa ja ymmärtämässä. Palkkioksi se, että olet niin hyvä kuuntelija.
Kun itsellä oli vaikeuksia, eipä näillä ollut mulle aikaa. Katkeroitti. Lopetin vain yhteydenpidon yksipuolisesti, en selittänyt. Miettiköön itse.
Toinen alkoi 5 kk kuluttua ottaa yhteyttä. Pyysi että oltais taas niinkuin ennenvanhaan. Tää oli vuosikymmeniä kestänyt ystävyyssuhde, joka muuttui. En vastannut. Lähettää joulukortin vieläkin, hohhoijaa.
Toinen lapsen kaverin äiti, jonka kanssa synkkasi. Sitten vuosien mittaan sain kuulla perheen salaisuuksia, joita en olisi halunnut kuulla. Haukkui miehensä ja kolme lastaan mulle. Oli ihan pissapää parissa tilaisuudessa, yritti olla vitsikäs mutta samalla alkoi nolata minua.
Nää aikuisista lapsista juoruamiset - mä en juorunnut omistani. Sitten hyssytetään että älä kerro ja oothan hiljaa jne ja kysellään kävelylle. Tietysti kuuntelemaan uusia käänteitä. Hän ei halumnut kuunnella minua. Kerran antoi jopa ajankin - hänellä oli peräti puoli tuntia mulle. Pari kertaa ensin sanoin etten nyt ehdi ja kai kerran sanoin olevani lääkärissä just.
Yritti taas. En vastannut. Vielä vuodenkin kuluttua otti yhteyttä. Toivoi minun vastaavan. Tarvitsi siis erästä tietoa.
Jätin siihen en vastannut enää.
Kumpikin muuttui hyväksikäyttäjäksi ja verenimijäksi. Vuorovaikutusta ei ollut enää. Musta tuli joku alusta. En jaksanut. Etsiköön jaksavampia ihmisiä kavereikseen. Mulle riitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Minut ghostasi mies, jota en edes tavannut missään nettideitissä vaan ihan livenä yhteisen harrastuksen parissa. Mies oli asiassa aloitteellinen. Aluksi hän oli hyvin innokas eikä meillä ehtinyt olla mitään riitaa. Sitten hän vain lopetti yhteydenpidon. Olen kirjoittanut tästä ennenkin, ja kyllä minusta tuntuu, etten ikinä pääse tästä yli. Tuntuu, että olin typerys ja tein itsestäni narrin kun kuvittelin, että joku voisi olla tosissaan kiinnostunut _minusta_. Tässä iässä ja tämän näköisenä!
Kun kirjoitin tästä aiemmin, sain täällä miehiltä sellaista palautetta, että mikä oikein kuvittelin olevani kun vaadin miestä olemaan kanssani. Enhän minä sitä vaadi, vaan olisin vain toivonut reilumpaa jättämistapaa. Ilmeisesti kaltaiseni ei saa sellaista toivoa.
Suuri osa miehistä haluaa vain seksiä, eikä parisuhdetta. He jättävät jos saavat seksiä tai eivät saa seksiä ensimmäisillä treffeillä.
Tämä mies ei ollut heti ehdottamassa seksiä eikä sitä meillä heti ollut. Muutenkaan minulla ei ole hänestä mitään pahaa sanottavaa siltä ajalta kun seurustelimme. Me siis todella seurustelimme ja mieskin sen kertoi, että haluaa oikean suhteen, kyse ei ollut vain minun kuvitelmistani (tai siis oikeastaanhan oli, koska mies selvästikin valehteli, mutta ei ollut kyse siitä, ettei mies olisi edes esittänyt olevansa tosissaan).
Tätä onkin hirveän vaikea ymmärtää kun mies kohteli minua oikeasti hyvin kun olimme yhdessä. Näin ajattelen yhä, ei ole kyse siitä, että olisin ihastuneena jättänyt huonon käytöksen huomiotta, vaan ei mies ikinä suhteen aikana kohdellut minua rumasti. On todella vaikeaa hyväksyä, että ihminen, joka vaikutti empaattiselta ja kunnolliselta, teki minulle näin.
Ja entä miten itse kohtelit häntä? Oletko niitä erityisherkkiä naisia, jotka menevät herkästi kiukku-moodiin ja kun ne virkistävät riitelythän kuuluvat parisuhteeseen? Alkoiko aina tossukka ja kiltti mies tympäisemään välillä?
Minä yritin miellyttää häntä parhaani mukaan ja tehdä itsestäni naisellisempaa, vähemmän vaativaa, mukautuvampaa, hiljaisempaa. Tiedän, etten ole luonnostani sitä mitä pidetään naisellisena ja yritin muokata itsestäni sellaista jota miehet haluavat, mutta ilmeisen huonolla menestyksellä.
Et ilmeisesti myöskään lukenut viestistäni sitä osuutta, jossa kerroin, ettei meillä ollut mitään riitaa. En ikinä edes väittänyt miehelle vastaan mistään.
Mutta selvästikään en osannut olla oikeanlainen, ja eiköhän suurin syy ollut kuitenkin ikä ja ulkonäkö.
Lisäksi ihmettelen sitä, että sanot miestä tossukaksi. Onko naista ystävällisesti kohteleva mies tossukka?
Kyllä on, jos mies on sellainen myötäilevä kilttis joka ei uskalla tuoda ilmi mielipiteitään niin sitten se on tossukka. Todennäköisesti myötäili sinua liikaa eikä uskaltanut kertoa halujaan joten päätti sitten tossukka liueta.
Oletko joku miesasiamies kun puhut "kilttiksistä"? Ja mistä vedät tuollaisen johtopäätöksen, että mies ei uskalla tuoda ilmi mielipiteitään? Sinusta siis hyvät käytöstavat omaava, naista kiltisti kohteleva mies on sellainen? Miehen pitää olla jyräävä jotta ei olisi tossukka, sellaista vaihtoehtoa, että kumpikaan ei jyrää toista ei ole sinulle olemassakaan?
Olen sen verran herkkä, että ghostaaminen ottaisi koville. Sen sijaan totuuden kestän ja senkin jos selitellään jotain ympäri pyöreää. En ole uskaltanut mennä deittisovelluksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No todellakin ihmetellään. Aikamoista pokkaa vaatii.
Niin, eli kuitenkin ajatellaan että se juttu oli siinä kun toinen ghostasi ja pysyköön k-pää sitten poissa.
Poistat kyseisen henkilön yhteystiedot niin unohtuu helpommin. Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Minut ghostasi mies, jota en edes tavannut missään nettideitissä vaan ihan livenä yhteisen harrastuksen parissa. Mies oli asiassa aloitteellinen. Aluksi hän oli hyvin innokas eikä meillä ehtinyt olla mitään riitaa. Sitten hän vain lopetti yhteydenpidon. Olen kirjoittanut tästä ennenkin, ja kyllä minusta tuntuu, etten ikinä pääse tästä yli. Tuntuu, että olin typerys ja tein itsestäni narrin kun kuvittelin, että joku voisi olla tosissaan kiinnostunut _minusta_. Tässä iässä ja tämän näköisenä!
Kun kirjoitin tästä aiemmin, sain täällä miehiltä sellaista palautetta, että mikä oikein kuvittelin olevani kun vaadin miestä olemaan kanssani. Enhän minä sitä vaadi, vaan olisin vain toivonut reilumpaa jättämistapaa. Ilmeisesti kaltaiseni ei saa sellaista toivoa.
Suuri osa miehistä haluaa vain seksiä, eikä parisuhdetta. He jättävät jos saavat seksiä tai eivät saa seksiä ensimmäisillä treffeillä.
Tämä mies ei ollut heti ehdottamassa seksiä eikä sitä meillä heti ollut. Muutenkaan minulla ei ole hänestä mitään pahaa sanottavaa siltä ajalta kun seurustelimme. Me siis todella seurustelimme ja mieskin sen kertoi, että haluaa oikean suhteen, kyse ei ollut vain minun kuvitelmistani (tai siis oikeastaanhan oli, koska mies selvästikin valehteli, mutta ei ollut kyse siitä, ettei mies olisi edes esittänyt olevansa tosissaan).
Tätä onkin hirveän vaikea ymmärtää kun mies kohteli minua oikeasti hyvin kun olimme yhdessä. Näin ajattelen yhä, ei ole kyse siitä, että olisin ihastuneena jättänyt huonon käytöksen huomiotta, vaan ei mies ikinä suhteen aikana kohdellut minua rumasti. On todella vaikeaa hyväksyä, että ihminen, joka vaikutti empaattiselta ja kunnolliselta, teki minulle näin.
Olisiko palannut yhteen exän kanssa? Tämmöistä mies ei välttämättä kehtaa kertoa, jos on aiemmin sanonut, että exän kanssa ei ole enää mitään ja kaikki on taputeltu.
Toinen mahdollisuus on, että mies on epävakaa, hänellä on erilaisia kausia. Toedän tämän itsestäni. Saatan ihastua/rakastua tulisesti ja parin kuukauden päästä ihmettelen, miksi olen tässä suhteessa. Näin siis ennen, nyt olen jättänyt moisen.
Kolmas vaihtoehto on, että mies todell on näyttelijä, huijari, jolle ei tee häijyä vedättää toista. Saattaapa vielä nauttia roolisuorituksestaan.
Miten pääsee yli siitä, että on tullut ghostatuksi?
Et tulisi viihtymään sellaisen ihmisen seurassa,
jolla on tällaiset arvot, että toisia voi ghostata.
Muista, että se, mitä toinen ihminen on,
juuri sitä häneltä saat. Tätä olisi odotettavissa
tällaiselta ihmiseltä, pelkkää asioiden välttelyä.
Se, että hän on ghostannut sinut, kertoo vain hänen arvoistaan,
ei sinun arvoista. Antaa hänen tutkia sitä arvoaluetta.
Hän löytää siitä oman merkityksensä elämäänsä.
Niin, minäkin olen jättänyt yhteydenpidon todella tärkeään ja rakkaaseen ystävään. Suhde oli jo pitkään vääristynyt siihen suuntaan, että minä kuuntelin illat pitkät hänen huoliaan, mutta itse en voinut tukeutua häneen lainkaan. Hänellä oli muutenkin elämässä vain oikeuksia, ei velvollisuuksia. Hänen ei mielestään tarvinnut tehdä mitään miellyttääkseen muita, vaikka muut ympärillä kuvainnollisesti laskivat takkinsa kuralätäkköön, jotta hän pääsisi kuivin jaloin yli.
Mittani täyttyi, kun hän ei viitisinyt tulla katsomaan minua ja esikoistani kuukausiin lapsen syntymän jälkeen, vaikka asuimme samassa kaupungissa ja olimme lapsen tuloon saakka olleet lähes päivittäin yhteydessä. Lapsi oli pitkän tahattoman lapsettomuuden jälkeen minulle tietenkin todella iso asia, ja ystäväni tiesi sen.
Iltaisin kuuntelin edelleen puhelimessa tilitystä ystävän työasioista vauvan pyykkiä viikatessani, mutta minun kuulumisiani ei edes kysytty. Pyysin häntä usein käymään, ja olin valmis puhumaan kaikesta muusta paitsi lapsesta (kuten puhelimessakin). Kun hän kolmen kuukauden jälkeen oli luvannut tulla ja perui tulonsa edellisenä iltana, en enää jaksanut olla aloitteellinen hänen suuntaansa. En sen koommin ole oma-aloitteisesti ollut häneen yhteydessä. Alkuun odotin anteeksipyyntöä. Sitä, että hän olisi kerrankin tajunnut mokanneensa. Hän lähetti muutaman aivan kasuaalin viestin, joissa olleisiin joitain tavaroita koskeviin kysymyksiin toki vastasin, mutten tehnyt mitään aloitetta jatkokeskusteluun. Ilmeisesti olisi pitänyt jatkaa kuin mitään ei olisi tapahtunut, ja siihen en kyennyt. En kerta kaikkiaan enää jaksanut sitä, ettei minun asioillani ole merkitystä. Kun en ottanut yhteyttä, ei ystäväkään sitä enää tehnyt, ja nyt aikaa on kulunut jo vuosia. Todennäköisesti hän ajattelee minun ghostanneen hänet.
Olin match comissa jonkun aikaa. Sain paljon yhteydenottoja ja ajattelin, että tästähän voi tulla jotain. Minua kehuttiin nätiksi ja fiksuksi. Kunnes tulin kolme kertaa peräkkäin ghostatuksi. Yhden miehen kanssa oli sovittu treffit, mutta yhtäkkiä hän ei enää vastannut viesteihini. Traumaattinen ghostaus oli se, kun mies kysyi aamulla viestissä, mitä suunnitelmia mulla on päivälle.. sen jälkeen en kuullut hänestä enää. Erosin match comista naisellinen itsetunto kolauksen saaneena. Sen koommin en ole mennyt nettideittisovelluksiin...ja olen sinkkuna jo neljättä vuotta.
Minua jäi mietityttämään tässä annettu vastaus, jossa minulta kysyttiin, että miten itse kohtelin miestä. Vaikka vastasin siihen yrittäneeni miellyttää häntä, niin kyllä tuosta silti jäi sellainen tunne, että olisinko omalla käytökselläni voinut estää ghostaamisen. Ehkä en itse huomaa, kuinka vaativa ja hallitseva olen? Tämä jäi vaivaamaan, vaikka ensin torjuin koko ajatuksen. Ehkä tämä todella oli täysin minun vikani.