Sain sen, mistä luovuin mutta entäs, kun en sitä enää halua?
Ihmissuhdekriisi taustalla. Olin suunnilleen valmis kuolemaan rakastamani ihmisen vuoksi n. 7 vuoden ajan. Saman ajan tämä henkilö piti minua ns. löysässä hirressä. Pari vuotta sitten maailmani romahti, kun tämä henki muutti toiseen maahan. Surin aikani ja rupesin suhteeseen ihan toisen henkilön kanssa. Koko ajan taustalla kummitteli tämä vanha ihastukseni. Huonon omantuntoni takia lopetin suhteen tämän minuun hyvin ihastuneen henkilön kanssa ja ajattelin kääntyä vanhan suolan puoleen, joka olisi yllättäen ollut halukas sitoutumaan. Harmin paikka, en vain tätä noin kahdeksan vuoden ajan rakastamaani ihmistä enää halunnut.
Tunnen itseni hirviöksi. Olen rikkonut kaksi sydäntä mytta samalla myös omani.
Kommentit (4)
Miten kertoa asia nätisti tälle ihmiselle, joka kuvittelee minun edelleen toivottavan hänet avosylin tervetulleeksi elämääni? Tekisi mieli vuodattaa kaikki arvottomuuden ja turhautuneisuuden tunteeni vuosien ajalta mutta toisaalta, näen hänet tänä päivänä vain parhaiden päiviensä ohi kulkeneena reppanana.
Samaan aikaan en voi ole miettimättä sitä, kuinka negatiivisesti tämä ihastukseni vaikutti tähän tuoreempaan ja jo päättyneeseen suhteeseen. Koen ihan fyysistä pahaa oloa ajatellessani sitä, että koin tekeväni väärin. Vaikka toisaalta olin täysin sitoutunut uuteen suhteeseeni.
Se asia tai ihminen liukuu pois. Joskus tajuaa vasta jälkeenpäin ettei oikeasti halunnut sitä tilannetta tai ihmistä.
Teit varmasti oikean päätöksen. Elit vuosia löysässä hirressä, koska silloinen kumppanisi ei rakastanut sinua. Jos olisi rakastanut, et olisi elänyt niin. Seuraava kumppani oli sinulle laastarisuhde. Nyt olet päättänyt mennä elämässä eteenpäin, ja se on hienoa. Aika auttaa henkiseen kipuun. Voimia!