Asuntomessuilla käyty. Mukava palata kotiin.
Oma koti tuntuu niin kodikkaalta ja tontti mielekkäältä, kun ei ole postimerkin kokoinen ja avoinna naapureille.
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 20:38"]
"kuka hullu siis ostaa 100neliötä hintaan 495 000 jostain voimalan vierestä vielä keskeltä ei mitään... Sille on ihan syyt, että tuo alue on pysynyt suht asumattomana tähän saakka... "
Heh, en asu Jyväskylässä, mutta sinä vaikutat helsinkiläiseltä..
Hyvät maisemat varmaan sieltä betonikorsun ampuma-aukosta, kun siitä vilkaisee..
Ok-talossa on ihan kivaa, kun lähin naapuri on viidensadan metrin päässä.
[/quote]
oon jyväskyläläinen kyllä, mutta seuraillut PK alueen hintoja jonkun aikaa koska muutto sinne...
täysin uskomatonta, että joku haluaa kerrostaloon puolenmijoonan hintaan, kun samalla rahalla saa alueelta hulppean omakotitalon...mtosin en sille alueelle edes omakotitaloon muuttaisi...
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 19:52"]
Asuntomessuvieraille, jotka eivät ole jyväskyläläisiä ei välttämättä huomaanneet sitä hemmetin kokosta turvevoimalaa siellä kerrostalon mantereenpyoleisella sivulla... Sieltä tulee raikkaat pöllähdykset päivittäin... Kertovatpa jopa voimalan saastuttavan jkln ilmaa sen verran, että jyväskylän alueella on tilastollisesti enemmän vakavia keuhkosairauksia kuin kaupungeissa joissa ei ole kyljessä kiinni helvetin iso turvevoimalaa....on tehty tutkimus tuosta asiasta. [/quote]
Voisitko linkittää tuon tutkimuksen? Itse en ole sellaisesta ikinä kuullutkaan.
Ja aika hyvät suodattimet noissa voimaloissa on nykyään. Lisäksi voimalaitoksella on äskettäin aloitettu kaluston uusimisprojekti (johon taitaa upota kymmeniä miljoonia euroja), jotta päästöt saadaan EU-direktiiveissä määriteltyjä tiukempia rajoja vastaaviksi.
Meillä on postimerkin kokoinen omakotitalotontti (reilut 700 m2), koska suurempaan ei haluamaltamme alueelta ollut varaa. Silti halusimme muuttaa rivitalosta juuri tähän, jotta piha-alueesta ja talon kunnossapidosta voi päättää kokonaan itse, eikä seinänaapureita ole. Meille okt tietyllä sijainnilla oli tärkeä juttu, vaikka tontti jäikin pieneksi. Kunnossapitovastuu ei haittaa - haluan nimen omaan pystyä vaikuttamaan omaan taloon.
Messuillakin tuli tänä vuonna käytyä ja alue oli kyllä yhtenäisempi kuin monina muina vuosina. Hienoja kohteita oli monta.
Minä koitan etsiä tutkimuksen. Siitä oli puhetta yhdellä keskustelupalstalla. Oli kuitenkin jonkun valtion terveyslaitoksen pitkittäistutkimus... Nyt en ehdi etsiä palaan keskusteluun...
10euroa 10minuuti laivakyyti. Ei ole sen arvoista. Me ei vaan ehditty kävellä illalla laivan luota alueen läpi porteille kun alue meni kiinni, oli pakko pulittaa laiva.