Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulipa mieleen vuokraisännistä

Vierailija
02.08.2014 |

Naurattaa, miten vedätettävissä jotkut vuokralaiset ovat. Itse olen asunut koko ikäni vuokralla ja jos jonkin moista on tullut kohdattua. Joudun nähkääs muuttamaan aika usein työni vuoksi pitkin Suomea.

Mainittakoon, etten ole näitä niin sanottuja kauhuvuokralaisia, eli vuokrani on aina maksettu ajallaan, vakuutukset kunnossa, sähkö- ja putkityötä vaativat hommat hoidatettu ammattilaisella jne. Huoneistosta lähtiessäni palkkaan omaan laskuuni vielä siivousfirman, jotta varmasti paikat on jäljiltäni puts ja plank. Silti melkein joka kerta saa tapella vakuudesta, jos on yksityinen vuokraisäntä. Muutama on yrittänyt pitää korot itsellään ja osa kuvitellut saavansa ilmaista lainaa. Ei ole yksikään koijari onnistunut pidättämään rahoja.

Huvittavin oli kuitenkin jokunen vuosi sitten, kun (tähän astisen vuokralaishistoriani hankalin) vuokranantaja halusi päästä käymään asunnossani ilman mitään järkevää syytä. Halusi tarkastaa kuulemma, että asunnossa kaikki ok. Sanoin, että mikäs siinä sitten, mutta tahdon olla itsekin kotona. Siitä poiki väittely, että kellä on oikeus ja mihin. Vuokranantaja intti, että koska asunto on hänen, niin hän tulee, kun itsellensä sopii. Minä intin vastaan, että se kun ei käy. Tyyppi paiskasi luurin korvaan. Tässäkin jo kylliksi, mutta mehevin on edessä. Nimittäin aavistin, ettei asia siihen jää ja päätin ottaa töistä muutaman etäpäivän. Ei tarvinnut kauan odotella, kun eräänä aamuna avain rapisi lukossa ja vuokraisäntä pölähti eteiseen. Sanoin, että ellei poistu ja oitis, niin soitan poliisit. Tilanne päättyi siihen, että vuokraisäntää talutettiin kahden poliisin voimin ulos asunnosta. Sanoin, että voin olla nostamatta syytettä kotirauhan häirinnästä, mikäli saan asua ilmaiseksi seuraavat 3kk, eli ajan, jonka tarvitsen hankkiutuakseni toiseen kämppään.

Se oli sille käpyaivolle oikein. Monella vuokranantajalla on itsestään vähän liian suuret luulot. ;)

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sinä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi