Olen 17-vuotias raskaana oleva tyttö - Tarvitsen hieman apua! =)
Kuten otsikosta käy ilmi olen 17-vuotias. Odotan esikoistani, olen nyt viikolla 30.
Olen ehtinyt hankkimaan vauvalle jo miltei kaiken tarvittavan ja jos jotain unohtui niin sen saa sitten hankittua myöhemmin =).
Yhden ison hankinnan olen kuitenkin jättänyt tekemättä, nimittäin vaunujen/yhdistelmärattaiden hankkimisen, sillä en tiedä kummat olisi paremmat. Osa sanoo että vaunut ehdottomasti ja osa taas vannoo yhdistelmärattaiden nimeen.
Kumpia te suosittelette ja miksi? =)
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 18:37"]
Ois kannattanu käyttää kortsua. Siinäpähä oot sit sidottuna äpärääs seuraavat 18 vuotta.
[/quote] Mistä tiedät käytinkö? :D No joo, olen ihan mielelläni sidottuna tähän tulevaan lapseen. Olisin voinut valita toisinkin mutten halunnut, joten "äpärä" kommenttisi oli aika tarpeeton jos se oli tarkoitettu pahoittamaan mieleni =)... AP
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 18:45"]
Pillu menee pilalle noin nuorena. Onnittelut silti.
[/quote] Älä huoli, eihän se sinun p*llu ole joka menee "pilalle". Anyway, kiitos! AP
Onnea ap, älä pahoita mieltäsi näiden idioottien kommenteista:)
T 20 v lapseton jolla ei ole vastausta kysymykseen. Vittu teitä jotka auotte, kiva jos joku kantaa vastuunsa raskaudesta ja haluaa tehdä sen mahdollisimman hyvin..
Mielestäni 18 vuotta on raja. Alle 18-vuotiaille suosittelen ehdottomasti ensin vaunuja ja sitten erillisiä rattaita. Yli 18-vuotiaille yhdistelmiä. Tämä on minusta aika ehdotonta!
Tämä on tietysti makukysymys, kun olet 17. Onko laskettu aika ennen vai jälkeen 18-vuotispäiväsi? Jos on, voit ostaa suoraan yhdistelmät, mutta jos olet vasta täyttänyt 17, tulee sinun hankkia pelkät vaunut. Jos taas täytät 18 sanotaan kuukauden päästä lasketusta ajasta, voit hankkia suoraan yhdistelmät ja olla käyttämättä niitä ennen omaa syntymäpäivääsi. Voi, kun olisit kertonut ikäsi tarkemmin, niin vastauksesta ei olisi tullut niin sekava.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 18:43"]
Suosittelen kantoliinaa. Yhden lapsen kanssa ei oikeesti mitään vaunuja tarvii, ne on vaan tiellä ja niiden kanssa on hankala kulkea. Kantoliinan kanssa vauva kulkee näpsäkästi mukana, voit kulkea siltä mistä ennenkin eikä tarvitse opetella vaunureittejä. Voit tehdä kävelylenkkejäkin vapaammin, kävellä metsäpoluilla ja kallioilla. Eikä tarvitse koskaan jännätä, mahdutko bussiin.
Minä en etukäteen suunnitellut kantavani lasta loppuun saakka, mutta kun ekat kuukaudet meni ilman vaunuja (ei ollut niille tilaa) niin sen jälkeen ei vaunuja edes tehnyt mieli.
[/quote] Kuulostaa mielenkiintoiselta vaihtoehdolta =). En usko että kuitenkaan jätämme vaunuja/yhdistelmärattaita kokonaan hankkimatta, mutta tuollainen kantoliina varmasti tulee käyttöön niiden lisäksi, mikäli vain sopii meille ja vauvalle =). AP
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 18:03"]Miten oletat ikäsi vaikuttavan sopivien rattaiden valintaan? Kun sitä piti oikein kahdesti korostaa :D Jotenkin huvittavaa. Mutta joo, vastaus: yhdistelmät.
[/quote]
mikä sua tarkalleen ottaa päähän siinä, että aloittaja mainitsi ikänsä?
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 19:08"]
Onnea ap, älä pahoita mieltäsi näiden idioottien kommenteista:)
T 20 v lapseton jolla ei ole vastausta kysymykseen. Vittu teitä jotka auotte, kiva jos joku kantaa vastuunsa raskaudesta ja haluaa tehdä sen mahdollisimman hyvin..
[/quote] Kiitos =). En toki pahoita, ihan tuttua tuo että ihmiset arvostelevat tai jopa haukkuvat, mutta siinähän tekevät niin, jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä, ei se minun elämääni juurikaan vaikuta =). AP
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 19:11"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 18:03"]Miten oletat ikäsi vaikuttavan sopivien rattaiden valintaan? Kun sitä piti oikein kahdesti korostaa :D Jotenkin huvittavaa. Mutta joo, vastaus: yhdistelmät.
[/quote]
mikä sua tarkalleen ottaa päähän siinä, että aloittaja mainitsi ikänsä?
[/quote] Varmaan juurikin se aloittajan ikä.
Yhdistelmät kopalla on toimineet erittäin hyvin kahdella lapsella. Mukavaa loppuraskautta!
Ei noin nuoren alapää mene pilalle, huoli pois! Se on vanhojen mummoäitien huoli :)
Ja mitä rattaisiin/vaunuihin tulee, se riippuu siitä minkälaista käyttöä sulla on, nukutatko vauvaa ulkona, ja käytkö paljon kävelemässä kun vauva on pieni, meillä ei vaunuille ollut niin paljon käyttöä, kun en ole tavannut vauvoja nukuttaa vaunuissa, mutta rattaille sitten oli isompanakin. Silloin kun mulla esikoinen oli pieni, asuin Helsingissä ja kuljin julkisilla, joten sateenvarjorattaat oli hyvät, ja lähikaupassa kun haki painavempaa ostettavaa, vaipat, tuttelipaketit ja kissanhiekat oli tavalliset tukevat rattaat hyvät kun sai roudattua kaikki tavarat kotiin. Nuorimmaiset on kaksoset, ja asutaan pienemmässä kaupungissa, ja kuljetaan paljon omalla autolla, eli julkisilla, on sateenvarjorattaat olleet mukana tarvittaessa, mutta aika harvoin, ja kotona kun on menty vaikka puistoon on tukevat kaksostenrattaat olleet käytössä, niissä oli mukana ne nukkumiskopatkin, mutta ei ehditty montaa kertaa käyttää, kun tuli kesä, ja ne oli kuumat, ei nukutettu niissä eikä muutakaan, sitten pojat oppivat jo istumaan rattaissa.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 17:59"]
Kuten otsikosta käy ilmi olen 17-vuotias. Odotan esikoistani, olen nyt viikolla 30.
Olen ehtinyt hankkimaan vauvalle jo miltei kaiken tarvittavan ja jos jotain unohtui niin sen saa sitten hankittua myöhemmin =).
Yhden ison hankinnan olen kuitenkin jättänyt tekemättä, nimittäin vaunujen/yhdistelmärattaiden hankkimisen, sillä en tiedä kummat olisi paremmat. Osa sanoo että vaunut ehdottomasti ja osa taas vannoo yhdistelmärattaiden nimeen.
Kumpia te suosittelette ja miksi? =)
[/quote]
Sinä et ole mitään hankkinut. Oletko maksanut ne itse tienaamillasi rahoilla? Miksi et kanna vastuutaa teoistasi ja lapsesti ja maksa ITSE kuluja? Turha selittää että olet niin nuori. Olisit ajatellut sitä aikaisemmin
Vinkki: Laita ensi kerralla otsikoksi kysymyksesi "ydinkohta". Tässäkin esim.
"Mitä mieltä: Yhdistelmät vai ei"
"Yhdistelmät vai pelkät vaunut"
Keskusteluista tulee silloin paljon helpommin luettavia, kun turhat aukomiset puolin ja toisin jää väliin. Lisäksi on myös muille samaa tietoa etsiville helpompi lukea ketjua, jossa käsitellään nimenomaan kysyttyä asiaa. Tämä av on muutenkin niin kamalan täynnä keskustelua ja keskusteluhöttöä, että oikeat aiheet herkästi hukkuvat roskan sekaan. Jokainen itseään ja muita kunnioittava keskustelija otsikoi selkeästi ja jättää asiattomat kommentit kirjoittamatta.
Me päädyimme yhdistelmärattaisiin, sillä saimme käytetyt halvalla. Sanoisin, näiden edellä olleiden kommenttien lisäksi, että vaunuvalinta riippuu myös siitä, kuinka tiheästi yritätte lapsia hankkia. Yhdellä lapsella menee yhdistelmät minusta kätevämmin, mutta kahden aika peräkkäisen kanssa voisi olla hyvä ihan vaan vaunut ja rattaat erikseen. Lisäisi mahdollisuuksia päästä joskus kahdestaan sen isomman kanssa jonnekin ilman sisarusyhdistelmärataskärryä.
Yhdistykseni kirppiksellä on myynnissä yhdistelmävaunut tai parit. Maksavat 50 euroa ja ovat Sysmässä.
av:lla ei taas osata keskustella annetusta aiheesta, vaan aikuiset ihmiset tulee sättimään 27v nuorta naista...hävetkää. Miettikää jos oma tyttärenne tulisi nuorena raskaaksi ja aikuiset naiset tulisivat haukkumaan häntä. No, onneksi tällaista kiusaamista ei sentään päin naamaa uskalleta harrastaa.
Jokatapauksessa, onnea AP, voimia loppuraskauteen ja äitiyteen:)
av:lla ei taas osata keskustella annetusta aiheesta, vaan aikuiset ihmiset tulee sättimään 27v nuorta naista...hävetkää. Miettikää jos oma tyttärenne tulisi nuorena raskaaksi ja aikuiset naiset tulisivat haukkumaan häntä. No, onneksi tällaista kiusaamista ei sentään päin naamaa uskalleta harrastaa.
Jokatapauksessa, onnea AP, voimia loppuraskauteen ja äitiyteen:)
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 18:35"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 18:24"]
Sulla on sitten mies, onko työssä vai opiskeleeko? Ahaa, ainut ongelma ostanko yhdistelmävaunut tai sinnepäin. Tulevatko mummut auttamaan? Onko sulla ammattia? Opiskeletko? Ensiksi kannattaa opiskella ja käyttää ehkäisyä.
[/quote]
Ei vitsit, ihme utelias uuno!! 100% maalta, tuvan ikkunan edessä on pöytä ja tuolit, siinä istut ja kyttäät näkyykö liikettä, mitä naapurit tekee.... :D
"Ensiksi kannattaa opiskella ja käyttää ehkäisyä."
Hyvä neuvo :D sinänsä, mutta aina ei elämä mene kuin oppikirjoissa. Ja opiskella ehtii erittäin hyvin sitten kun muksu on isompi. Nykyään jopa 50+ ikäiset opiskelevat, eikä siinä ole mitään kummallista.
Ap:lle ONNEA :-)
[/quote] Kiitos =) Ap