Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 17-vuotias raskaana oleva tyttö - Tarvitsen hieman apua! =)

Vierailija
02.08.2014 |

Kuten otsikosta käy ilmi olen 17-vuotias. Odotan esikoistani, olen nyt viikolla 30.
Olen ehtinyt hankkimaan vauvalle jo miltei kaiken tarvittavan ja jos jotain unohtui niin sen saa sitten hankittua myöhemmin =).
Yhden ison hankinnan olen kuitenkin jättänyt tekemättä, nimittäin vaunujen/yhdistelmärattaiden hankkimisen, sillä en tiedä kummat olisi paremmat. Osa sanoo että vaunut ehdottomasti ja osa taas vannoo yhdistelmärattaiden nimeen.
Kumpia te suosittelette ja miksi? =)

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdistelmät. Vievät vähemmän varastointi tilaa, käyvät pitempään kun pelkät vaunut. Tulee myös halvemmaksi (yleensä) yhdistelmät kuin vaunut ja rattaat erikseen. Kannattaa käydä liikkeessä "koeajamassa" niitä, saat tuntumaa eri pyöristä yms.

Vierailija
2/38 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten oletat ikäsi vaikuttavan sopivien rattaiden valintaan? Kun sitä piti oikein kahdesti korostaa :D Jotenkin huvittavaa. Mutta joo, vastaus: yhdistelmät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummillakin pärjää. Itse sain kuopukselle lainaksi vaunukopan yhdistelmärattaisiin, se oli hyvä, sillä kesä oli kuuma ja siellä vaunukopassa vauvalle jäi ilmaa ympärilleen. Rattaiden makuuosaan, jos olisi tunkenut sen pehmeän kantokopan, olisi tila käynyt ahtaaksi. 

Kaveri jolla oli talvella syntynyt vauva, jolla lonkkalasta, totesi että ei se vauva olisi mahtunut edes mihinkään yhdistelmien pehmeään kantokoppaan. Onneksi oli vaunut.

Itse pidin vaunuista, mutta kyllä niillä yhdistelmilläkin ihan hyvin pärjäsi. Mieti vähän myös käytössä olevan tilan määrää. Jos sulle mahtuu vaunut, joihin sen vaunukopan voi vaihtaa istuinosaksi, niin sehän olisi vaihtoehto. (Kai sellaisiakin vielä myydään?)

Onnittelut!

Vierailija
4/38 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän yhdistelmissä oli vaunukoppa. Että kyllä niitäkin on, ei kaikissa ole se pehmeä.

Vierailija
5/38 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin Emmaljungan yhdistelmät, hyvä vaunukoppa ja erillinen ratasistuin. Ollaan tykätty.

Vierailija
6/38 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on esikoisella ollut yhdistelmät, matkarattaat ja sateenvarjorattaat. Kuopuksella oli kantoreppu, liina ja matkarattaat, sekä molemmille yhteisenä oli kaksostenrattaat. Näistä meille oli eniten hyötyä kantorepusta ja matkarattaista. Vaunuista en osaa sanoa mitään, kun en ole kokeillut.

Jos mä nyt saisin vauvan, ostaisin kantorepun. :) Mutta tiedän, ettei se kaikille/joka tilanteeseen sovi. :)

Vielä lisään, että ABC-yhdistelmävaunut hajoaa heti. :)

Vierailija
7/38 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin, että yhdistelmät, joissa on erillinen vaunukoppa ja ratasistuin. Meillä on Emmaljungan Duo Edget. Vaunukoppa on kesällä ilmava eikä niin kuuma kuin makuuttaa vauvaa pelkässä kantokassissa. Talvella tuo tilavuus on myös plussaa koska mahtuu paljon kampetta päälle. Ja sitä vaunukoppaa voi alkuun käyttää myös reissussa sänkynä vauvalle. Viehän se säilytystilaa mutta ite oon kyllä tykänny että on sen tilan arvoinen! Ei kai pelkkiä makuuvaunuja edes myydä juuri missään? Eihän niitä käytetä kuin korkeintaan sen 6 kk eli itse en kyllä ostaisi ensin pelkkiä vaunuja ja sit vielä muutaman kuukauden kuluttua rattaita.

Vierailija
8/38 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että osta ennemmin vaikka melko vanhatkin käytetyt laadukkaat vaunut kuin samalla hintaa jotkut halvat uudet. 300 eurolla saa jo hyviä Brioja ja Emmaljungia kun taas uutena sillä rahalla saa vain muovisia Kiinanihmeitä jotka hajoavat tavalla tai toisella ennen pitkää. Noilla laatumerkeillä kun on sitten sen vuoden-parin käytön jälkeen vielä jälleenmyyntiarvoakin, parhaassa tapauksessa saat niistä vielä omasi takaisin kun myyt seuraavalle :)
Yhdistelmävaunujen lisäksi matkarattaat on meillä ollut todella tarpeelliset. Kannattaa ostaa sellaiset joihin saa saman merkin turvakaukalon kiinni travel systemiksi. Helpottaa esim. kauppareissuja todella paljon, mikäli siis liikut vauvan kanssa autoillen. -8

Vierailija
9/38 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on sitten mies, onko työssä vai opiskeleeko? Ahaa, ainut ongelma ostanko yhdistelmävaunut tai sinnepäin. Tulevatko mummut auttamaan? Onko sulla ammattia? Opiskeletko? Ensiksi kannattaa opiskella  ja käyttää ehkäisyä.

Vierailija
10/38 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 18:03"]

Miten oletat ikäsi vaikuttavan sopivien rattaiden valintaan? Kun sitä piti oikein kahdesti korostaa :D Jotenkin huvittavaa. Mutta joo, vastaus: yhdistelmät.

[/quote]

Ehkäpä hän halusi ikänsä kautta tuoda esiin sen, ettei itse tiedä minkälaiset vaunut/rattaat on hyvät? Iästä ymmärtää ettei ole viittä lasta ennestään ja näin ollen jo kokemusta vaunujen hankinnasta. Tai halusi "esitellä" itsensä?

Oli miten oli. Miten se on sinulta pois, että ap kertoi ikänsä?? 

Vierailija
11/38 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 18:24"]

Sulla on sitten mies, onko työssä vai opiskeleeko? Ahaa, ainut ongelma ostanko yhdistelmävaunut tai sinnepäin. Tulevatko mummut auttamaan? Onko sulla ammattia? Opiskeletko? Ensiksi kannattaa opiskella  ja käyttää ehkäisyä.

[/quote]

Ei vitsit, ihme utelias uuno!! 100% maalta, tuvan ikkunan edessä on pöytä ja tuolit, siinä istut ja kyttäät näkyykö liikettä, mitä naapurit tekee.... :D 

"Ensiksi kannattaa opiskella  ja käyttää ehkäisyä."

Hyvä neuvo :D sinänsä, mutta aina ei elämä mene kuin oppikirjoissa. Ja opiskella ehtii erittäin hyvin sitten kun muksu on isompi. Nykyään jopa 50+ ikäiset opiskelevat, eikä siinä ole mitään kummallista.

Ap:lle ONNEA :-)

Vierailija
12/38 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois kannattanu käyttää kortsua. Siinäpähä oot sit sidottuna äpärääs seuraavat 18 vuotta.

Vierailija
13/38 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 18:35"]

[/quote]

Ei vitsit, ihme utelias uuno!! 100% maalta, tuvan ikkunan edessä on pöytä ja tuolit, siinä istut ja kyttäät näkyykö liikettä, mitä naapurit tekee.... :D 

"Ensiksi kannattaa opiskella  ja käyttää ehkäisyä."

Hyvä neuvo :D sinänsä, mutta aina ei elämä mene kuin oppikirjoissa. Ja opiskella ehtii erittäin hyvin sitten kun muksu on isompi. Nykyään jopa 50+ ikäiset opiskelevat, eikä siinä ole mitään kummallista.

Ap:lle ONNEA :-)

[/quote]  asun stadissa ja 17 v tyttö raskaana niin herättää tietysti kysymyksiä noi mitkä esitin. Joten vastauksia kehiin. Kiitos.

Vierailija
14/38 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi korostat ikääsi?

Vierailija
15/38 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pehmeissäkin kantokopissa on koko eroja. Meillä ainakin tuntuu olevan erittäin tilava, koska käytin sitä vielä alkukesällä ja lapsi oli tuolloin jo 1v 5kk. Nyt on kesä menty pelkillä rattailla kun on niin kuumakin. Kantokopasta saa tehtyä jonkinlaisen lämpöpussi virityksen, jonka otan sitten syksyllä käyttöön. Gesslainin f6 rattaat kyseessä. Olen ollut niihin erittäin tyytyväinen. Paljon paremmat kuin niin ylistetyt emmaljungat.

Vierailija
16/38 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kantoliinaa. Yhden lapsen kanssa ei oikeesti mitään vaunuja tarvii, ne on vaan tiellä ja niiden kanssa on hankala kulkea. Kantoliinan kanssa vauva kulkee näpsäkästi mukana, voit kulkea siltä mistä ennenkin eikä tarvitse opetella vaunureittejä. Voit tehdä kävelylenkkejäkin vapaammin, kävellä metsäpoluilla ja kallioilla. Eikä tarvitse koskaan jännätä, mahdutko bussiin.

Minä en etukäteen suunnitellut kantavani lasta loppuun saakka, mutta kun ekat kuukaudet meni ilman vaunuja (ei ollut niille tilaa) niin sen jälkeen ei vaunuja edes tehnyt mieli.

Vierailija
17/38 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillu menee pilalle noin nuorena. Onnittelut silti.

Vierailija
18/38 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 18:39"]

Miksi korostat ikääsi?

[/quote]

Varmaan koska on nuori?? Jos on raskaana ja tuon ikäinen niin helpolla kertoo ikänsä raskaudesta mainitessaan. Kummallista olisi jos sanoisi: "Olen 33,5v ja olen raskaana...."

Vierailija
19/38 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 18:03"]

[/quote] Siten että ikäiselläni harvemmin on sen suurempaa tietoa tai kokemusta vaunuista tai yhdistelmärattaista =). AP

Vierailija
20/38 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Joo, on mies. Hän käy töissä ja opiskelee.
Ainut ongelma ei suinkaan ole ostanko vaunut vai yhdistelmärattaat, mutta ns. ajankohtainen "ongelma" kyllä =). Mummut auttavat tarvittaessa.
Opiskelen ja käytän ehkäisyä, mutta sinun kaltaisesi fiksun ihmisen luulisi ymmärtävän ettei ole 100% varmaa ehkäisymuotoa, paitsi tietysti olla harrastamatta seksiä. AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän