Ilmainen vinkki kaikille, jotka kärsitte pahoista menkkakivuista!
Kärsin itsekkin ennen, mutta sitten aloin säännöllisesti treenata lantionpohjanlihaksia ja nyt kärsin kivuista enää todella vähän, jos ollenkaan!
Ja pahoilla kivuilla tarkoitan sitä, että jouduin syömään nonstoppina särkylääkkeitä, täytyi pitää sairauslomaa töistä, eikä mikään auttanut. En tiedä onko tämä sattumaa vai ei, että kivut loppuivat melkein kokonaan kun olen nyt pari kk treenannut, mutta suosittelen kokeilemaan! :)
Kommentit (9)
Hei, mä meinasin tehdä samanlaisen aloituksen tänään! Aattelin mainostaa reseptilääkettä, joka helpottaa mulla kipuja paremmin kuin Panacod, nimittäin Litalgin! Määrättiin mulle ruuansulatuskanavan kipuihin, mutta sattumalta otin menkkojen aikaan sitä ja kivut hävisivät ykskaks (endo löytyy). Lääkäri sanoi että tota määrätään tosiaan kuukautiskipuihinkin, ja auttaa monilla. Suosittelen keskustelemaan lääkärin kanssa!
Miksi pitää vetää troppia jos jumppa auttaa?
Tässä paras keino: Hanki hieman ylipainoa.
Ylipainoisilla kuulemma ei kuukautiskivut tunnu niin pahana (ihan täältä av-mammojen suusta kuultua). ;-)
No ei kyllä kaikilla auta. Itte oon treenannu lantionpohjan lihaksia teinistä asti ja kamalat kivut on ja pysyy. Kolmannen lapsen jälkeen pahentuneet entisestään (alkaa viikko ennen ovulaatioo ja loppuu kaks päivää ennen vuodon loppumista, eli noin 3viikkoo neljästä kipeenä.) Tosin oon huomannu että ovulaation aikaan orgasmi helpottaa kipuja vuorokaudeksi. Harmi vaan ku mies ei halua seksiä...
No ei ylipaino ainakaan minulla auta. Ennen e-pillereitä makasin koko menkka viikon lattialla, kuumavesipullo mahalla.
auttaspa mullaki orkut noin pitkään! puhutaan lähinnä juuri siitä hetkestä helpotuksen suhteen... jos mulla lähtis kivut tolla päiväksi, niin eipä tarttis paljo särkkäreitä vetää! eikä siihen miestä tarvita.
syön e-pillereitä ja iha on huikeassa kunnossa ja menkkoja ei ole ollut pitkään aikaan! Oi onnea ^^ En todellakaan kaipaa kuukautisia, joiden pitäisi olla merkki naisellisuudesta, mutta tekeekin naiselle kamalan olon viikoksi
hieno kuulla! millainen on treenirutiinisi?