Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olette jaksaneet tehdä monta lasta?

Vierailija
24.07.2021 |

Tykkään kovasti lapsista ja aina ajattelin että haluaisin olla kolmen tai jopa neljän lapsen äiti. Ensimmäinen raskaus on nyt aivan loppusuoralla ja tämä kulunut 9 kuukautta on ollut kirjaimellisesti hyvin raskasta aikaa. Inhottavia raskausoireita, kroppa ei tunnu yhtään omalta, henkisesti huono olo... unohtuuko kaikki tämä kun tulee uudestaan vauvakuume?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsia ei todellakaan pitäisi tehdä. Jos ihan pakko on, niin yksi sitten. Sen jälkeen syyllistyy jo ympäristörikokseen. Monilapsiset perheet ovat itsekkäitä ja vastuuttomia.

Tämähän on aika vanhentunut käsitys. Maapallolla on liikaa aikuisia ja vauvoja syntyy liian vähän. Väestöräjähdys ei johdu tulevien lasten syntymästä.

¨

Jos aikuisten liikamäärä tekee lisää lapsia, niin väestön eksponentiaalinen kasvu tietysti jatkuu.

Tietysti voi ajatella että oma logiikka on paras logiikka. Mutta suosittelen perehtymään siihen mitä tutkimukset sanovat asiasta. Ihmiset elävät pidempään, kun kuollaan vanhempana niin väkiluku on isompi.

”Meillä on kuin kiveen kirjoitettu käsitys siitä, että maailman väestö räjähtää ja se jatkuu, kunnes tuhoamme planeettamme. Data ei kerta kaikkiaan tue sitä.” https://yle.fi/aihe/a/20-10001028

Väestönkasvu ei olekaan uhka, vaan liikakulutus. Nyt jo kulutetaan aivan liikaa, saati sitten kun kaikki kiinalaiset, intialaiset ja afrikkalaiset ovat keskiluokkaistuneet.

Vierailija
22/37 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radiosta tuli ohjelma jossa nainen kertoi elämästään.Oli synnyttänyt 20 lasta.Tässä ei ollut kaksosia tai kolmosia.Tämä on tiettävästi Suomen ennätys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Radiosta tuli ohjelma jossa nainen kertoi elämästään.Oli synnyttänyt 20 lasta.Tässä ei ollut kaksosia tai kolmosia.Tämä on tiettävästi Suomen ennätys.

Kertoi elämästään? Eli yhdessä lauseessa koko sisältö.

Vierailija
24/37 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä päin 20 lasta on ihan normaalia.

Vierailija
25/37 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä päin 20 lasta on ihan normaalia.

Paljonko nainen saa siellä päin keskimäärin palkkatuloja?

Vierailija
26/37 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vaimolla jo sen verran vuosia että väkisin väännettiin samaan putkeen kaikki.

Ei ole mikään huviretki tämä.

Vierailija
27/37 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli vaimolla jo sen verran vuosia että väkisin väännettiin samaan putkeen kaikki.

Anna kun arvaan. Sinä halusit viettää nuoruusvuodet vauhdikkaasti ilman lapsia. Vaimonkin sait, joka 10 vuoden ajan muistutteli että munasolut mätänee ja biologinen kello tiktaktiktak... Sitten havahduit siihen että ympärilläsi kaikilla olikin jo perhe ja silti piti vielä pari vuotta miettiä...

Ja nyt laitat sen vaimon syyksi.

Vierailija
28/37 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Tuossa vaiheessa olin itse vielä autuaasti tietämätön mitä tuleman pitää.

Synnytys. Se vasta hienoa oli. Sellaista kipua en ole koskaan tuntenut. Kätilöllä käsi (kyllä, luin aivan oikein!), käsi alapäässä ja vauvaa yritetään lopulta imukupilla saada pois. Samaan aikaan hiestä märkänä ja kauheessa tuskissa kaikkien edessä. Rinnat täynnä maitoa, vauva yrittää imeä. Yksi kätilö repii toisesta rinnasta, toinen kätilö toisesta. Avuttomana olen kun peura ajovaloissa. Rinnat pinkeät ja arat, alapää tuhannen ***** päreinä.

Vauvavuosi. Ei se lapsi nukkunut. Oli refluksia. Oli allergiaa. Oli iho-ongelmia. Oli haittavaikutuksia rokotteista. Olin niin väsynyt, etten osaa kertoa. Rinnoista jäi imetyksen jälkeen (tai raskauden, kuinka vaan) ajokoiran luppakorvat.

Ai niin. Lapsi on 10 vuotias. Siis lapsi. Yksi. Maailman rakkain hän on <3 

Vierailija
29/37 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin aina että haluan 2 lasta. Ekan kohdalla oli hyperemeesi ja vauvan ekat 6kk aika raskaita. Sitten alkoi helpottaa ja on ollut helppoa. Nyt pelottaa että jos toinen ei olekaan yhtä helppo, esim nuku täysiä öitä 7kk lähtien.. no, ainakaan hyperemeesiä ei tässä raskaudessa luojan kiitos ollut, en tiedä miten olisin selvinnyt lapsen hoidosta sen kanssa.

Vierailija
30/37 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä! Tuossa vaiheessa olin itse vielä autuaasti tietämätön mitä tuleman pitää.

Synnytys. Se vasta hienoa oli. Sellaista kipua en ole koskaan tuntenut. Kätilöllä käsi (kyllä, luin aivan oikein!), käsi alapäässä ja vauvaa yritetään lopulta imukupilla saada pois. Samaan aikaan hiestä märkänä ja kauheessa tuskissa kaikkien edessä. Rinnat täynnä maitoa, vauva yrittää imeä. Yksi kätilö repii toisesta rinnasta, toinen kätilö toisesta. Avuttomana olen kun peura ajovaloissa. Rinnat pinkeät ja arat, alapää tuhannen ***** päreinä.

Vauvavuosi. Ei se lapsi nukkunut. Oli refluksia. Oli allergiaa. Oli iho-ongelmia. Oli haittavaikutuksia rokotteista. Olin niin väsynyt, etten osaa kertoa. Rinnoista jäi imetyksen jälkeen (tai raskauden, kuinka vaan) ajokoiran luppakorvat.

Älkää nyt pelotelko. 

Vierailija
31/37 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä tehty ole, ihan itestään ovat tulleet.

m45

Helppo miehen sanoa.

Vierailija
32/37 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kikkeli sisään, rynkyti rynkyti, kappas kortsu unohtui / meni rikki taas kerran.

Näin helppoa.

Vierailija
33/37 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikeastaan edes tiedä monta lasta olen elämäni aikana tehnyt ja voi olla etten ole yhtään lasta tehnyt.

Olen ikisinkkumies mutta muutamia kertoja olen harrastanut seksiä naisten kanssa ja aina ei kumia ole ollut käytössä jotan voi olla että heistä joku tai useampi on tullut raskaaksi.

m28

Vierailija
34/37 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna kun arvaan. Sinä halusit viettää nuoruusvuodet vauhdikkaasti ilman lapsia. Vaimonkin sait, joka 10 vuoden ajan muistutteli että munasolut mätänee ja biologinen kello tiktaktiktak... Sitten havahduit siihen että ympärilläsi kaikilla olikin jo perhe ja silti piti vielä pari vuotta miettiä...

Ja nyt laitat sen vaimon syyksi.

Aika väkevää tulkintaa sinulla ja ohi menee. Vaimo vain sattui olemaan vanha kun hänet tapasin.

Vierailija
35/37 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avainsana on korkea resilienssi. Jos siedät paljon kurjuutta, rankkuutta, stressiä, oman ajan puutetta ja unen puutetta niin sinusta tulee loistava suurperheen äiti. Jos et kestä (eli resilienssi matala) niin unohda.

T. Viiden äiti joka hoitaa vaativan työn (teknologiajohtaja) perhehullunmyllyn ohessa

Vierailija
36/37 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avainsana on korkea resilienssi. Jos siedät paljon kurjuutta, rankkuutta, stressiä, oman ajan puutetta ja unen puutetta niin sinusta tulee loistava suurperheen äiti. Jos et kestä (eli resilienssi matala) niin unohda.

T. Viiden äiti joka hoitaa vaativan työn (teknologiajohtaja) perhehullunmyllyn ohessa

Näin. Lisäksi on myriadi asioita, joihin et voi vaikuttaa, joten tarvitset myös tuuria. Paljon. Matka on pitkä.

Itsenäisen nepsyaikuisen äiti

Vierailija
37/37 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpot raskaudet, suunnitellut sektiot jotka meni juuri niinkuin piti. Toivuin nopeasti. En imettänyt yhtään kun ei mitään maitoa edes tullut. Vauva vuodet meni ihan perus hyvin, ei koliikkia, allergioita tms.

Rinnatkaan ei ole luppikset. Lapset nyt 5 ja 6,5.

Näin ne elämäntarinat ja kokemukset eroaa toisistaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme