Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saisin itseni siivoamaan?!

Vierailija
02.08.2014 |

Kuuma, hikinen olo. Koti kuin pommi. :( miten saisin itseni siivoamaan. Siisti koti on ihana mut se aloittaminen..

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä imuroin illalla 21jälkeen ja pyyhin pölyt samalla. Mitään isompaa urakkaa en tee, ennenkuin ilmat viilenevät. Pyrin pitämään huushollin järjestyksessä joka päivä, niin ei tarvitse yhdellä kertaa stressata kovin paljon. Tosin silitettäviä vaatteita on kertynyt kasa, oksettaa ajatellakin silittämistä näin kuumalla.

Vierailija
2/7 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas siivoan myöhään illalla, kun olen iltavirkku. Mut toi aamusiivous on varmaan hyvä idea, niin ei ole niin kuuma. :)

Ja siivoa säkin vaan ne pakolliset. Mä aloitan yleensä tiskeistä, jos on tiskivuori päässyt kasautumaan. Samalla laitan koneellisen pyykkiä pyörimään. Sitten voikin pitää taukoa. Myöhemmin pyykit kuivumaan ja jos vielä jaksan, niin siivoan vähän olohuonetta/eteistä. Vielä WC:n pesu, jos tarvitsee, ja siivous on mulla valmis. :)

Ja ruoanlaittoakaan en näin kuumalla jaksa harrastaa. Olenkin laittanut paljon pakasteesta kaikkea valmista/puolivalmista, ja voileipää jne. Sitten säästyy viimeiset energiat pikku siivoukseen. :D

Ja se aloitus on mullakin vaikeata. Ei siinä auta muu kuin alottaa! Mulla on tapana jäädä liikaa miettimään ja suunnittelemaan, vaikka se on esim. tässäkin siivousasiassa ihan turhaa. Siitä vaan siivoamaan saman tien! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienin askelin. Sovit itsesi kanssa, että siivoat vartin tai puoli tuntia täysillä, ja sit saat palkkioksi juoman/katsoa tv:tä/lähteä lenkille tms.

ja huomenna sama. ja ylihuomenna. siit se lähtee.

Vierailija
4/7 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vain pakollisimmat, ei näillä helteillä kukaan puunaa kotiaan täydelliseksi. Tai sitten siivoa myöhään illalla, jos vain mahdollista.

Vierailija
5/7 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alotin heti aamusta herättyäni, kun oli vielä viileähköä. Eli ennen kl 7. Siivoilin 1,5t ja sain aika paljon tehtyä. Kl 8.30 aloin lasten kanssa aamupalalle ja loppupäivän voi hohhailla. Huomenna taas sama juttu niin pahimmat on siivottu.

Mitä pidemmälle päivä kuluu, sitä vähemmän saan aikaiseksi. Jos jotain meinaan tehdä varsinkin lomalla, se on tehtävä heti herättyä.

Vierailija
6/7 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä ketjusta! Mulla ihan sama ongelma, paitsi että olen yksin mökillä ja lähdössä huomenna kaupunkiin. Järki sanoo, että urakka ei ole suuren suuri ja olenhan sen tehnyt ennenkin. Mutta se aloittaminen! :D

Vierailija
7/7 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tosiaan siivota aikaisin aamulla. Näin teen itsekin, vaikka meillä on ilmalämpöpumppu, mutta päivällä on kuitenkin painostavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän