Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rehellisesti: gynelle kerran vuodessa?

Vierailija
02.08.2014 |

Käytkö vuosittain gynellä? Entä optikolla puolivuosittain piilolasikontrollissa ja silmälääkärissä parin vuoden välein?

Jos lääkäriin erehtyy, niin aina jotain sairautta keksitään :-)

http://www.iltalehti.fi/nainen/2014080118535432_na.shtml

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy vuosittain gynellä, vaan 2-3v välein (tai jos tulee syy, niin aiemmin)

Silmälääkärillä viimeksi ajokorttia varten v. -91. Ajattelin mennä kyllä tässä kohta, kun täytin 40v.

Optikolle menen kohta, viimeksi 2-3v sitten. Silmälasit pitäisi uusia.

Vierailija
22/32 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tähän asti käynyt kaksi kertaa gynekologilla. Viime kesänä edellisen kerran eikä se silloin suostunut pyynnöstä huolimatta ottamaan papaa, koska joukkoseulonnasta oli vasta vuosi. Gynekologin mielestä papan ottaminen joka vuosi on turhaa vaikka mulla oli muutama vuosi sitten papassa muutoksia. Menen kai papaan seuraavan kerran kolmen vuoden päästä kun on joukkoseulonta, gynestä en tiiä millon jaksaa mennä. Hammaslääkärissä käyn kerran vuodessa, silmälääkärissä olen käynyt kerran, 12-vuotiaana. Optikolla käyn 2-3 vuoden välein. Olen 32-vuotias.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynellä käyn vuoden välein, joka toinen vuosi otetaan papa samalla.

hammaslääkärissä myös vuoden välein.

silmälääkärissä en käy kun ei ole lasejakaan eikä mitään muitakaan silmäongelmia

Vierailija
24/32 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 08:20"]

Rahastusta tuo gynellä käynti on.

[/quote]

Kuka mihinkin haluaa rahansa laittaa. Totta.

Vierailija
25/32 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti: käyn gynellä joka ikinen heinäkuu, paitsi raskaana ollessani. Tarkastuksen haluan aina ultran kanssa ja lääkäri myös tutkii rintani. Papa koe otetaan joka toinen vuosi. Teen näin, koska minule on joskus murrosiässä opetettu, että seksuaalisesti aktiivin naisen tulee näin tehdä. Ehkäisyä en käytä, joten sen puolesta ei tarvetta käydä.

Vierailija
26/32 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin äitini kuoli munasarjasyöpään. Käyn gynellä vähintään joka toinen vuosi.

Vierailija
27/32 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 08:45"]Kutsutuissa papa-seulonnoissa käyn. Gynellä kävin ennen muutaman vuoden välein, mutta lopetin, kun viimeisin käynti oli ikävä kokemus. Gyne oli tosi tyly. Yksityisellä kuitenkin olisin odottanut palvelua. Sain ruinata ultran, kun menkat kauhean runsaat. Ei tiennyt mistään mitään ja oli kai sitä mieltä, että turhaan siellä olin. No enpä ole sitten ammattikuntaansa sen jälkeen vaivannut.

[/quote]

Sinun olisi pitänyt tehdä valitus ja vaihtaa gyneä. Yhden huonon takia ei kannata lakata käymästä.

Vierailija
28/32 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 09:38"]Minunkin äitini kuoli munasarjasyöpään. Käyn gynellä vähintään joka toinen vuosi.

[/quote]

Tuollainen esimerkki perheessä etkä silti vaivaudu käymään vuosittain!? Tiesitkö, että malignit ovariotuumorit voivat kehittyä 10-15 senttisiksi vain kolmessa kuukaudessa? Sen kokoinen tuumori on jo repinyt paikallisen limakalvon auki ja levinnyt.

Vierailija
29/32 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynellä kävin tänä vuonna, sanoi, että kolmen vuoden päästä uudestaan. Hammaslääkärillä käyn kahden vuoden välein, joka on mulle suositus. Optikolla pyrin käymään kahden vuoden välein, mutta nyt olen opiskelija eikä varaa uusia laseja, joten vähän venytän. Näen nykyisilläkin todella tarkasti. Piilolinssejä käytän ehkä kerran kuukaudessa, tilaan netistä enkä käy kontrolleissa.

Vierailija
30/32 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viimeksi käynyt gynellä kuopuksen syntymän jälkeen jälkitarkastuksessa tms. Kuopus täytti viime viikolla 19 vuotta.

Vierailija
31/32 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, mitähän tuo seksuaalisesti aktiivinen oikein tarkoittaa. Sitähän minä, että niin minullekiin on opetettu. ap.

Kun nämä uudet rokotteet otetaan käyttöön, sitten papaseulonnatkin jäävät.

Piti asiasta kysyä tyttären terveystarkastuksessa, mutten tietenkään muistanut.

Vierailija
32/32 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn. Silmälääkärissä en ole käynyt ikinä ja optikolla kerran. Olen 40, joten kai sinne silmälääkäriinkiin pitää lähivuosina mennä, tai -vuosikymmeninä.