Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki vinkit miten naisena pärjään autokaupoilla?

Vierailija
24.07.2021 |

Uutta autoa menossa ostamaan ja en ole aiemmin ostellut autoja mutta sen sijaan olen kuullut ikäviä tarinoita siitä miten naisia kohdellaan autoliikkeissä ja autokaupoissa. Menenkö yksin vai otanko miespuoleisen henkilön mukaan? Mitään pientä koppanaa en aio ostaa.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene yksin. Jos myyjä ei huomioi, mene seuraavaan liikkeeseen. Ei ne myyjät aina huomioi pariskuntiakaan, kokemusta on. Jäänyt yhdestä liikkeestä auto tämän takia ostamatta. 

Vierailija
2/53 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat vaan sen punaisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet liikkeeseen, sanot minkälaista autoa etsit ja ostat sen pois. Jos ei palvella, vaihdat liikettä. Simple as that.

Vierailija
4/53 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin uuden auton ostossa mitään erityistä riskiä ole. Muista vaan että noin 4 vuotta maksimi rahoitusaika mitä suositellaan, muuten auto liian kallis tuloihisi nähden.

Varusteet toki hyvä muistaa, usein erikseen asennettava moottori ja sisälämittimet, nastarenkaat ostettava erikseen, vetokoukku jne. Eihän niissä yleensä ole edes kumimattoja vakiona.

Varusteista bi-LED ajovalot ja adaptiivinen vakkari oleellisimpia jos haluaa hyvän jälleenmyyntiarvon. Jos japsi/korelainen tai Ford, ruostesuojaus uutena ehdottomasti suositeltavaa.

Vierailija
5/53 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostat vaan sen punaisen.

Ei kiitos punaista autoa minulle.

Vierailija
6/53 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos saat jostakin liikkeestä huonoa palvelua/ sinua ei huomioida niin todellakin vaihdat liikettä. Joissakin autoliikkeissä osataan kohdella naisiakin ihmisenä, kokemusta on. Miksi menisit anteeksipyydellen joku mies esiliinana  tarjoamaan jollekin sovinistiurpolle myyntipalkkiota siitä että hän kohtelee sinua huonosti. Varsinkin kun olet uutta autoa hankkimassa ei ole pelkoa piilovioista tms. 

Vierailija
7/53 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin sain oikein hyvää palvelua. Menihän siinä aikaa, kun piti miettiä kaikkea siihen autoon oikein tulee pölykapseleiden mallista lähtien, mutta ihan hyvä auto sieltä sitten tuli. 

Vierailija
8/53 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule pois sieltä 80- luvulta.

Vierailija
9/53 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet selvittänyt etukäteen, mitä haluat ja tarvitset, niin menet vaan sinne kaupoille, etsit myyjän ja katsotte sopivan koeajettavaksi. Huoltokirja kannattaa tsekata jos käytettyä olet ostamassa.

En minä tiedä, miten se autokaupoilla käynti naisena olisi niin erityistä. Hyvää palvelua olen saanut, yhdessä liikkeessä myyjä yritti väenvängällä esitellä jotain pieniä kolmiovisia (kun tää on tosi näppärä ja pienikukutuksinen), mutta kun selitin tarkemmin, että auto tulee työajoon, jossa tarvitsen maavarallisen, bensa/dieselkäyttöisten nelivedon, jolla pystyy vetämään kuormaa ja jossa on viisi ovea sekä riittävä tavaratila, niin kyllä siinäkin päästiin samalle aaltopituudelle.

Jos saat huonoa kohtelua kaupoilla, olit sitten mies tai nainen, niin äänestä jaloillasi. Enkä nyt näkisi, että tyhmiä kysymyksiä varsinaisesti on, kyllä siltä myyjältä voi kysellä eikä tarvitse esittää kaikentietävää siinä pelossa, että pidetään "typeränä akkana autokaupoilla".

Vierailija
10/53 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina pärjännyt autokaupoilla, vaikka olen nainen enkä ymmärrä autoista mitään.

Googleta vaikka ”mitä pitää ottaa huomioon autoa ostaessa” ja tallenna tsekkauslista. Sitten kysyt ne asiat myyjältä.

Millaiseen käyttöön, mikä hintaluokka, mahdollinen rahoitus, vaihteisto, huoltokirja…

Sitä varten ne myyjät siellä on, että osaavat neuvoa.

Vierailija
11/53 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta etsit automallisi ja katsot ruostearvosanan https://www.vibilagare.se/test/rost

Jos arvosana 3/5 tai huonompi, kannattaa tinkiä hinnasta koska on todisteita siitä että auto vaatii ruostesuojauksen joka maksaa lähemmäs 1000e jos täydellisen tekee.

Jotkut voi olla maksumuurin takana mutta pari euroa taisi maksaa vuorokauden lukuoikeus tuolle Bilägare sivustolle.

Vierailija
12/53 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi autoa naisena ostaneena, ei ole ollut ongelmaa. Tiedän mitä haluan ja kävin ostamassa kuin leivän kaupasta. Yksinkertaista.

Vierailija
13/53 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita saada auto päiväksi koeajoon. Sillä 10 km koeajolla ei saa mitään tuntumaa autoon. Mene tekemään jokin normaali askare, esim. käyt kaupassa. Aja kotiin, käy kaverilla jne.

Vierailija
14/53 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ap kyllä valitettavasti ole kasarilla, olen törmännyt tuohon ilmiöön kolmesti, 1995, 2000 ja 2019, kun olemme ostaneet autoa. Vaikka minä kysyn jotain autoon liittyvää, miesmyyjä vastaa mun miehelle. Ja näin siis useissa autokaupoissa.

Vierailija
15/53 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elän ihan tätä päivää 24.7.2021.

Vierailija
16/53 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käytettyä niin hinnassa varaa ainakin 15 - 20% pudottaa. Hinnoissa huomioitu että annat vaihdossa lahjoituksena entisen.

Vierailija
17/53 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet selvittänyt etukäteen, mitä haluat ja tarvitset, niin menet vaan sinne kaupoille, etsit myyjän ja katsotte sopivan koeajettavaksi. Huoltokirja kannattaa tsekata jos käytettyä olet ostamassa.

En minä tiedä, miten se autokaupoilla käynti naisena olisi niin erityistä. Hyvää palvelua olen saanut, yhdessä liikkeessä myyjä yritti väenvängällä esitellä jotain pieniä kolmiovisia (kun tää on tosi näppärä ja pienikukutuksinen), mutta kun selitin tarkemmin, että auto tulee työajoon, jossa tarvitsen maavarallisen, bensa/dieselkäyttöisten nelivedon, jolla pystyy vetämään kuormaa ja jossa on viisi ovea sekä riittävä tavaratila, niin kyllä siinäkin päästiin samalle aaltopituudelle.

Jos saat huonoa kohtelua kaupoilla, olit sitten mies tai nainen, niin äänestä jaloillasi. Enkä nyt näkisi, että tyhmiä kysymyksiä varsinaisesti on, kyllä siltä myyjältä voi kysellä eikä tarvitse esittää kaikentietävää siinä pelossa, että pidetään "typeränä akkana autokaupoilla".

Olen tehnyt taustatyöt ja uutta autoa olen ostamassa.

Vierailija
18/53 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on netti ja etukäteen voi tutustua tarjontaan. Minulla oli pari vaihtoehtoa katsottuna. Toinen lähti mukaan. Ensimmäinen auto-ostos.

Ei onnistuisi noin vain kaupoille meno ilman etukäteen ominaisuuksia ym katsottuna. Pää olisi ihan sekaisin kaikesta tiedosta. Minulla oli autolle kriteerinä pieni kulutus ja vero, bensa, manuaalivaihteet ja max 150000 km ajoa.

Ihan hyvää palvelua sain kyllä.

Vierailija
19/53 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintataso selväksi ennen kauppaan lähtöä kannattaa.

Ja arvon pudotus/vuosi.

Vierailija
20/53 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja en ole saanut kuin kerran huonoa kohtelua autokauppiaalta. Minä olin asiasta täydellisen oikeassa ja myyjä hyvin helposti todistettavasti väärässä, mutta myyjä räyhäsi vain. Valitin siitä autokauppaketjun johtoon ja heitä asia ei naurattanut ollenkaan, vaan sain runsaat pahoittelut. Jos pahoitteluita ei olisi tullut, olisin saattanut olla hankalahko. Rahojani ei ollut silloin pelissä vielä, mutta haluan asiallisuutta alusta loppuun. Sain ketjun toiselta myyjältä sitten todella asiallista ja hyvää palvelua, joten ostin auton häneltä.

Muuten olen ollut aina pidetty asiakas ja olen saanut todella hyvää palvelua. En nöyristele ja höpöttele turhia, vaan tiedän mitä etsin, minkälainen auton pitää olla ja minun tililtä se auton ostoon tarvittava summa lähtee, joten olen tarkka, mutta asiallinen. Ostin auton viimeksi syksyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme