Kaikki vinkit miten naisena pärjään autokaupoilla?
Uutta autoa menossa ostamaan ja en ole aiemmin ostellut autoja mutta sen sijaan olen kuullut ikäviä tarinoita siitä miten naisia kohdellaan autoliikkeissä ja autokaupoissa. Menenkö yksin vai otanko miespuoleisen henkilön mukaan? Mitään pientä koppanaa en aio ostaa.
Kommentit (53)
Mä oon pärjänny aina hyvin. Ikävin kokemus joku käppänä, joka suunnilleen kuolasi kun näki meikän. Siinä kohti vaihoin liikettä. Mutta kaikki muut olleet asiallisia kokemuksia.
Ohjeet uuden auton ostoon:
1. valitse merkki (ja malli)
2. etsi kys. merkkiä myyvä liike
3. tutki liikkeen sivuilta tarjolla olevat koneet yms. ja sinulle tärkeät lisävarusteet
4. mene liikkeeseen, käy koeajamassa haluamasi auto
5. jos olet tyytyväinen, tee kaupat autosta ja neuvottele mahdollisimman edullinen hinta, käytännössä joitakin lisävarusteita saa jopa ilmaiseksi kun osaa tinkiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menet yksin ja kerrot myyjälle mitä haluat. Jos liikkeessä ei ole mieleistäsi autoa niin menet toiseen liikkeeseen. Ei kannata vain tyytyä johonkin ok autoon jos ei pidä siitä.
Pystyt itse tekemään tämän vertailun netissä. Miksi juosta eri liikkeissä kun kaikki myytävät löytyy kuitenkin esim. nettiauton sivuilta? En tajua tätä.
Netin kautta et välttämättä osaa etsiä mitä haluat ja kyllähän auto livenä on ihan erinäköinen kun kuvissa. Jos mieleinen merkki ja malli tiedossa niin kannattaa netistä tutkia autoarvosteluja.
Olen saanut naisena tosi surkeaa palvelua autoliikkeissä. Otan aina veljeni/nykyään poikani mukaan, palvelu on ihan toista vaikka itse auton ostankin.
Tämä vaan on oikeasti vielä nykypäivää vaikka niin paljon on sinkkutalouksia. Mulla on aina ollut oma auto siitä lähtien kun olen ajokortin 18-vuotiaana saanut ja olen käteisellä aina autoni ostanut - en koskaan uutta. Nykyinen maksoi jotain 13 t ja sitä edellinen 9 t. Nyt ajattelin että voisin hommata leasing-auton muutamaksi vuodeksi kun vielä pitää töissä käydä (nykyisellä ajettu 260 000 mutta ei valittamista, aina kerrasta läpi katsastuksessa), eläkkeellä en tarvitse - vuokraan auton kun tarvitsen tai ajelen taksilla.
Kerran meni autokauppaan niin mies oli ulkona tupakalla ja naureskeli että pitihän se arvata, heti kun sytyttää tupakan niin tulee asiakas (sori vaan, että tulin ja lähdin saman tien). Kerran 3 myyjää jutteli keskenään ja oli hauskaa - kukaan ei tervehtinyt kun menin sisään. Odottelin aikani ja lähdin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menet yksin ja kerrot myyjälle mitä haluat. Jos liikkeessä ei ole mieleistäsi autoa niin menet toiseen liikkeeseen. Ei kannata vain tyytyä johonkin ok autoon jos ei pidä siitä.
Pystyt itse tekemään tämän vertailun netissä. Miksi juosta eri liikkeissä kun kaikki myytävät löytyy kuitenkin esim. nettiauton sivuilta? En tajua tätä.
Netin kautta et välttämättä osaa etsiä mitä haluat ja kyllähän auto livenä on ihan erinäköinen kun kuvissa. Jos mieleinen merkki ja malli tiedossa niin kannattaa netistä tutkia autoarvosteluja.
Kyllä se alkukarsinta tehdään silti netissä.
Vierailija kirjoitti:
Tuolta etsit automallisi ja katsot ruostearvosanan https://www.vibilagare.se/test/rost
Jos arvosana 3/5 tai huonompi, kannattaa tinkiä hinnasta koska on todisteita siitä että auto vaatii ruostesuojauksen joka maksaa lähemmäs 1000e jos täydellisen tekee.
Jotkut voi olla maksumuurin takana mutta pari euroa taisi maksaa vuorokauden lukuoikeus tuolle Bilägare sivustolle.
Korroosio on yleensä kakkosomistajan murheita 10+ vuoden iässä, jos autosta on pitänyt edes säällistä huolta. Toki takavuosina oli joitakin suojauksessa epäonnistuneita malleja, jotka ruostuivat käsiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No malleja voi katsella vaikka ruokakauppojen parkkiksilla niin ei sitäkään varten tarvitse mennä suorilta käsin autokauppaan :D En enää ihmettele kun ihmiset saavat ihan pommeja käsiinsä kun eivät itse viitsi vertailla vaan luottavat sokeasti myyjän sanaan.
Potkit renkaita vähän ja jos auto pysyy kasassa se on se.
Mä olen naisena ostanut omat autoni aina itse vaikka naimisissa olenkin.
Tiedän mitä haluan ja sopivan auton löydettyä olen ottanut yhteyttä liikkeeseen.
Kaksi ostin kotiintoimitettuna. Ilman, että näin autoja etukäteen. Hyvin toimi palvelu, ei mitään moitittavaa ja autot oli sellaisia kun oli luvattukkin. Paperi ym. hommat hoitui todella hyvin myös.
Yhden auton ostin suoraa liikkeestä miesmyyjältä. Hyvin toimi sekin. Koeajot, kaupan teko ym. tinkimiset.
Kun käyt koeajamassa haluamasi auton ota huomioon se että koeajoautossa on aina kaikenlaisia varusteita ja hienouksia mitä siinä hinnat alkaen mallissa ei ole.
Tämä on tärkeä muistaa.
Itse olen pyytänyt aina siskon miestä mukaan kun autoa olen ostanut. Tietää autoista paljon ja automyyjä ei pääse "viilaamaan linssiin". Suosittelen kaikille naisille miehen ottamista mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen pyytänyt aina siskon miestä mukaan kun autoa olen ostanut. Tietää autoista paljon ja automyyjä ei pääse "viilaamaan linssiin". Suosittelen kaikille naisille miehen ottamista mukaan.
Näin, jos itse ei ymmärrä autoista mitään ja tuntee miehen joka ymmärtää. Mutta voi se apuhenkilö olla yhtä hyvin nainenkin. Tiedän aivan varmasti nykyisestä autostani paljon enemmän kuin joku mies joka tietää autoista jotain, mutta ei ole ikinä omistanut samanlaista.
Joo, jos ostaa käytettyä. Silloin on kuitenkin hyvä olla joku kaveri mukana joka ymmärtää autoista, mies tai nainen.