Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaikki vinkit miten naisena pärjään autokaupoilla?

Vierailija
24.07.2021 |

Uutta autoa menossa ostamaan ja en ole aiemmin ostellut autoja mutta sen sijaan olen kuullut ikäviä tarinoita siitä miten naisia kohdellaan autoliikkeissä ja autokaupoissa. Menenkö yksin vai otanko miespuoleisen henkilön mukaan? Mitään pientä koppanaa en aio ostaa.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin uuden auton ostossa mitään erityistä riskiä ole. Muista vaan että noin 4 vuotta maksimi rahoitusaika mitä suositellaan, muuten auto liian kallis tuloihisi nähden.

Varusteet toki hyvä muistaa, usein erikseen asennettava moottori ja sisälämittimet, nastarenkaat ostettava erikseen, vetokoukku jne. Eihän niissä yleensä ole edes kumimattoja vakiona.

Varusteista bi-LED ajovalot ja adaptiivinen vakkari oleellisimpia jos haluaa hyvän jälleenmyyntiarvon. Jos japsi/korelainen tai Ford, ruostesuojaus uutena ehdottomasti suositeltavaa.

Oho, eikö edes moottori ome autoissa vakiovarusteena nykyisin?

Vierailija
22/53 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

80% naisista ostaa kuitenkin Toyota yariksen niin sitten sen mukaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on netti ja etukäteen voi tutustua tarjontaan. Minulla oli pari vaihtoehtoa katsottuna. Toinen lähti mukaan. Ensimmäinen auto-ostos.

Ei onnistuisi noin vain kaupoille meno ilman etukäteen ominaisuuksia ym katsottuna. Pää olisi ihan sekaisin kaikesta tiedosta. Minulla oli autolle kriteerinä pieni kulutus ja vero, bensa, manuaalivaihteet ja max 150000 km ajoa.

Ihan hyvää palvelua sain kyllä.

150 000 km on aika paljon ajokilometrejä. Itse en ostaisi noin paljon ajettua, vaikka se ei periaatteessa autolle paljon olekaan. Vaihdan yleensä autoa viimeistään silloin, kun 100 000 km alkaa häämöttää.

Vierailija
24/53 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitatko faktaa tiskiin.

Itsellä ei ole ollut yhtään Toyotaa ja itse asiassa en tunne yhtään naista tai edes miestä, jolla sellainen olisi.

Vierailija
25/53 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos päädyn Toyotaan niin sen on oltava Lexus, ei Yaris.

Vierailija
26/53 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tule pois sieltä 80- luvulta.

No ei ap kyllä valitettavasti ole kasarilla, olen törmännyt tuohon ilmiöön kolmesti, 1995, 2000 ja 2019, kun olemme ostaneet autoa. Vaikka minä kysyn jotain autoon liittyvää, miesmyyjä vastaa mun miehelle. Ja näin siis useissa autokaupoissa.

Miksi olet harmaana hiirulaisena siellä miehen takana? Sanot autokaupan myyjälle silmiin katsoen, että olette ostamassa sinulle autoa ja sinulla on valta, voima ja kunnia asioista. Selkä suoraksi siis vain ja hyvä katsekontakti.

Vierailija
27/53 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostat vaan sen punaisen.

Vai punalappuisen?

.

Minä ottaisin tissit esiin.

Vierailija
28/53 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koita saada auto päiväksi koeajoon. Sillä 10 km koeajolla ei saa mitään tuntumaa autoon. Mene tekemään jokin normaali askare, esim. käyt kaupassa. Aja kotiin, käy kaverilla jne.

Ei siihen mitään päivää tarvita. Kunnon ajot moottoritiellä, hiekkatiellä, kuopissa, kaupungissa, jossakin aukealla niin pientä ympyrää molempiin suuntiin kuin mahdollista ja peruutusta.

Kokeilet ihan kaikki nupit, kammet ja asennot mitä löytyy, penkkien säädöt, turvavyöt edestä ja takaa, istut kaikki penkit läpi, tsekkaan ikkunat, ovet, lämppärit, myös penkkien, ilmastoinnin, kuuntelet äänet erilaisilla nopeuksilla, kokeilet vakionopeuden säädöt jne. Katsot renkaat läpi, myös talvirenkaiden ja vanteiden kunto, onko vararengasta vai korjaussarja, varoituskolmio, kyykkäät auton alle, katsot onko tuhruja, moottoritilan siisteys (toivottavasti sitä ei ole pesty!), maalipinnan siisteys, naarmut ja kolhut, tuulilasin siisteys, onko kiveniskemiä, koneellisen pesun naarmuja, takalasin pyyhkimet, lämmitys, pissapojat, kahdet avaimet jne.

Tästä on hyvä lähteä liikkeelle.

Vierailija
29/53 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ap kyllä valitettavasti ole kasarilla, olen törmännyt tuohon ilmiöön kolmesti, 1995, 2000 ja 2019, kun olemme ostaneet autoa. Vaikka minä kysyn jotain autoon liittyvää, miesmyyjä vastaa mun miehelle. Ja näin siis useissa autokaupoissa.

Miksi olet harmaana hiirulaisena siellä miehen takana? Sanot autokaupan myyjälle silmiin katsoen, että olette ostamassa sinulle autoa ja sinulla on valta, voima ja kunnia asioista. Selkä suoraksi siis vain ja hyvä katsekontakti.

No en todellakaan ole. Olen ammatiltani toimittaja ja tottunut nostamaan seinälle valtionpäämiehiä.

Tuo on jotain, jota he tekevät, kunnes pistän heidät ojennukseen. Autoa olemme ostaneet toki perheelle, ei pelkästään minulle.

Mutta siis tässä voimafantasioiden ketjussa vaan tuntuu nyt olevan illuusio, ettei ap:n mainitsemaa ilmiötä ole lainkaan olemassa. KYLLÄ ON.

Totta kai sille ei saa antaa periksi, mutta ei ap nyt millään kasarilla ole sen suhteen, etteikö autokauppa ole aika mieskeskeistä, vieläkin.

Vierailija
30/53 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ostanut vain naismyyjiltä auton. He eivät ole naisia kohtaan ylimielisiä mulk.isteja. Jos autokaupassa miesmyyjä lähestyy niin olen pyytänyt, että saisin palvelua naismyyjältä :)

Vierailija
31/53 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai nykyään enää kukaan osta autoa niin että menee potkimaan renkaita myymälöihin?

Netti sulla on edessä, sen kun vertailet niin että löydät haluamasi. Menet myymälään pyytämään koeajolle ja jos tuntuma miellyttää, ostat sen.

Helppoa kuin heinänteko. Minäkin osasin!

Vierailija
32/53 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamalla miehen mukaan autokauppaan.

Vierailija
33/53 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ostotapahtuma on aina hankala, jos ei ole asiantuntemusta. Ei siinä sukupuolella ole paljon tekemistä. Palvelua saat varmasti, minä en arvosta palvelua vaan myyjän asiantuntemusta, joka on yleensä aika pinnallista.

Vierailija
34/53 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta ehdottomasti automaatti ei manuaalia.

Vierailija
35/53 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai nykyään enää kukaan osta autoa niin että menee potkimaan renkaita myymälöihin?

Netti sulla on edessä, sen kun vertailet niin että löydät haluamasi. Menet myymälään pyytämään koeajolle ja jos tuntuma miellyttää, ostat sen.

Helppoa kuin heinänteko. Minäkin osasin!

No niinpä. Ensin katsotaan sopiva merkki ja malli, selvitellään mahdolliset tyyppiviat ja esim. tyypillisimmin ruostuvat kohdat, sitten etsitään nettiautosta sopiva yksilö, soitetaan liikkeeseen ja varataan koeajo.

Vierailija
36/53 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi autokaupoilla pitää potkia auton renkaita. Kierrä sitä autoa ja potki niitä renkaita. Sitten pitää haukkua autoa että kuinka siinä on näkyviä ja piileviä vikoja. Tingi hinnasta vähintään kolmannes pois. Autokauppiaat on suurimpia huijareita jotka pyytää ihan liikaa romuistaan. 

Toimiva keino on että mukana on joku liivijengin gansteri joka keskustelee autolle sopivan hinnan.

Vierailija
37/53 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet yksin ja kerrot myyjälle mitä haluat. Jos liikkeessä ei ole mieleistäsi autoa niin menet toiseen liikkeeseen. Ei kannata vain tyytyä johonkin ok autoon jos ei pidä siitä.

Vierailija
38/53 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on netti ja etukäteen voi tutustua tarjontaan. Minulla oli pari vaihtoehtoa katsottuna. Toinen lähti mukaan. Ensimmäinen auto-ostos.

Ei onnistuisi noin vain kaupoille meno ilman etukäteen ominaisuuksia ym katsottuna. Pää olisi ihan sekaisin kaikesta tiedosta. Minulla oli autolle kriteerinä pieni kulutus ja vero, bensa, manuaalivaihteet ja max 150000 km ajoa.

Ihan hyvää palvelua sain kyllä.

150 000 km on aika paljon ajokilometrejä. Itse en ostaisi noin paljon ajettua, vaikka se ei periaatteessa autolle paljon olekaan. Vaihdan yleensä autoa viimeistään silloin, kun 100 000 km alkaa häämöttää.

Kiitos siitä. Itse nimittäin ostan max 100 000 ajettuja ja myyn kun 150 000 on ohitettu. Niillekin vielä löytyy ostaja.

Vierailija
39/53 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet yksin ja kerrot myyjälle mitä haluat. Jos liikkeessä ei ole mieleistäsi autoa niin menet toiseen liikkeeseen. Ei kannata vain tyytyä johonkin ok autoon jos ei pidä siitä.

Pystyt itse tekemään tämän vertailun netissä. Miksi juosta eri liikkeissä kun kaikki myytävät löytyy kuitenkin esim. nettiauton sivuilta? En tajua tätä.

Vierailija
40/53 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ostanut 2 uutta autoa, 2009 ja 2018. Mies on yleensä ekalla katselureissulla ja koeajolla mukana. Mua ei yksikään myyjä ole koskaan esittelyssä ohittanut. Joku ehkä aloittanut keskustelun miehen kanssa, mutta mies vastannut että vaimo etsii autoa, niin sitten on palvellut minua.

Koomisin oli yksi käytetyn auton kauppias pari vuotta sitten. Mies oli käynyt autoa katsomassa itsekseen. Menimme toisen kerran koeajolle perheenä ja tarkoitus oli ao. auto miehelle ostaa, minä siis olin mukana ajamassa oman autoni reissusta kotiin. Myyjä teki hitonmoisen työn vakuuttaakseen minut siitä että se on ihan kelpo auto. Huvikseni siinä sitten aloin häneltä kysyä ihan päteviä teknisiä kysymyksiä ja roudautin talvirenkaatkin näytille :) Olis kai pitänyt kysyä saako sitä punaisena, käytettyä autoa. Käykö naiset useinkin torppaamassa miestensä autokaupat, että ei tollasta romua nyt ainakaan, vai mistähän tuo vakuuttelu johtui?