Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhemmat, lähetättekö lapsenne ihan mielellänne isoon, yli 1 000 opiskelijan suurlukioon?

Vierailija
24.07.2021 |

Karmeita 'colosseumeja' sellaiset oppilaitokset! Missä on niiden persoonallisuus?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja ei ongelmia jatkoi sitten siitä sujuvasti monen tuhannen opiskelija yliopistoon. 

Vierailija
22/29 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti isossa lukiossa on ison lukion valinnanmahdollisuudet. Mutta kurssipaikoista joutuu taistelemaan (kun ilmoittautujia on valtavasti kerralla) ja ryhmäkoot ovat niin suuria, että opettajat eivät opi kaikkien nimiä edes kurssin loppuun mennessä. 

Itse kävin lukioni pienen kaupungin suht pienessä lukiossa, oli kuitenkin tasokas opetus ja pääsin haluamalleni alalle yliopistoon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin iso kuin pieni. Luulenpa että pikkulukiossa "erilainen" oppilas on helpommin silmätikkuna.

Vierailija
24/29 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oma lukiolaiseni inhoaa suurlukiota, hän ja koko kaveripiiri kokevat erilaista sosiaalista ahdistusta ”broilerkasvattamon” käytävillä, ruokalassa, luokissa…. Hän vaihtaisi mielellään pikkulukioon, mutta nyt on jo koulu sen verran pitkällä että ei kannata.

Lisäksi hän näkee että jättilukio lisää nuorten oireilua. Psykologin palkkaaminen on vain kosmetiikkaa kun ongelma on liian iso kokonaisuus johon yksilö hukkuu.

Suurlukiosta löytää yleensä omanlaista seuraa. Pikkulukiossa jää helpommin yksin.

Vierailija
25/29 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lukionsa aloittava päätti IHAN ITSE minne menee. Meni 1200 opiskelijan lukioon. Ei multa kysytty mielipidettä.

Vierailija
26/29 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuruuden ekonomia kuuluu sinne, minne aurinko ei paista.

Vierailija
27/29 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sitä ongelmaa, koska asutaan landella.

Vierailija
28/29 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lähetätkö lapsesi"??? ihan itse mopoautollaan menee lukioon, johon ihan itse halusi. Lukiolainen on 2.asteen opiskelija, ei mikään koululainen.

Vierailija
29/29 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa Colosseumissa on?