¤¤ SYYSkeijujen LAUANTAI ¤¤
Hyvää huomenta :)
Eilisen pino: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8169176&p=&mpage=1&tmode=…
-piias-
Ps. kissa234 -> Lastenkirppis on Joensuussa
Kommentit (28)
Kesäkeijulle onnittelut pikku nyytistä.
Tiitiäinen kuulostaa siltä että kohta voit päästä tosi toimiin.
Täällä ei taaskaan mitään merkkejä synnytyksestä.
Viime yö oli jotakin aivan järkyttävää. Ensin poitsu ei suostunut menemmän omaan sänkyyn nukkumaan. No annettiin nukahtaa meijän sänkyyn. Kokeiltiin 3 kertaa kantaa omaan sänkyyn ja aina heräs. Nukkui sitten meijän sängyllä koko yön. Pyöri ja hyöri siinä ja aina kun mä vähänkin liikuin tai menin vessaan alkoi huutamaan hysteerisesti. Ikinä ennen ei poitsu oo tollanen ollut. No itse en sitten juurikaan saanut nukutuksi. Jos en yönä on sama homma niin meen suosiolla sohvalle nukkumaan.
Tänään oltiin sellossa ostoksilla. Poitsulle edelleenkin hankin syksyksi kaikkea syysvaatetta. Ei tuu sit varmaan heti kauppoihin lähettyä kun vauva syntyy ja mies ei osaa vaatteita ostaa.
Ostin poitsulle lahjan (pikku autoja) minkä sitten sairaalassa annan. Tykkää kovasti autoista niin ostin niitä kun en viittinyt kovin kallista lahjaa ostaa kun synttärit on kohta ja sitten saa taas leluja.
Kohta pitäis lähtee vuokra videota lähtee makuunin palauttaa ja käyttää koira samalla lenkillä. Josko sais muutaman supistuksen aikaseks. Illalla on myös sauna.
Öttis, poitsu 1v11kk ja masuasukki rv39+3
Öttikselle luovutan mielelläni supistukseni =) Niitä tulee nyt noin 5 min. välein. Kahvit auttoi, tuli suoritettua " vessasynnytys" ;D Kaurapussia jouduin lämmittelemään, sen verran tujuja nämä tuntuvat olevan ja tuntuvat tuolla persiissä asti. Jos nämä eivät vaikuta mihinkään, niin sitten kyllä jo suutun! Olen näistä saanut kärsiä jo kuukausia. Mutta jos nämä ovat sitten loppurutistuksesta pois niin ok, olkoon niin...
*tiitiäinen*
Tuu kertomaa, mikäli voinnissa tapahtuu muutosta suuntaan tai toiseen!
Synttäreiltä kotiuduttu, huh. Kummityttö täytti 3-v. ja olihan siellä meno päällä, kun lapsia riitti. Meidän pikku taapero reppana väsähti niin, että nukkuu tuolla sängyssään, saa nähdä koska menee tänään sitten yöunille ;)
Harmittaa kun tuli ukon kans tänään oikeen kunnolla riitaa pitkästä aikaa... Sit kun se läks töihin, ilman et oltiin ehditty mitään sopimaan, ni kyllä harmittaa =( Mulla on TOSI kireellä pinna ollu viime päivät, josko sekin viittaisi lähestyvään synnytykseen... ;)
-frodo edelleen-
Onnea ja Iloa monta miljoonaa kiloa kaikille synnyttäneille!!!!
Eilen illalla ajattelin että taitaa tiputella lapsivettä, mutta vaiva taisikin olla tahaton virtsankarkailu, grr.
Meillä oli mummot eilen siivoamassa ja aah, kylläpä sielu lepää putipuhtaassa kodissa. Itsekin yritin mukana touhuta että pääsis synnyttämään, saunoinkin kunnolla mutta ei, sai sillä supistuksia sentään. Mies panikoi nyt synnytyksen käynnistymisestä ja suostunut kolmanteen s:ään eli seksiin enään eilen.
Tänään esikko aloitti ratsastuksen alkeiskurssin, kaikki muut olivat 9 vuotiaita, joten kyllä näytti meidän 6v siellä pieneltä joukossa. Nti on kuitenkin ratsastanut 2,5 v joten pärjäsi ajoittain paremminkin kuin 9v tyttöset ja voi että hän oli ylpeä itsestään. Ongelmaksi muodostuu hänen käyttäminen tunneilla ennen vauvaa koska matka on 45 min suuntaansa, en uskalla yksin lähteä koska jos synnytys sattuisi käynnistymään niin en varmaan pystyisi ajamaan kotiin takaisin.
Täällä avattiin uusi lelukauppa, aivan ihana sellainen, väki jonottaa sinne tuntikaupalla, avajaistarjoukset ovat aika hyviä. Itse kävin siellä eilen keskellä päivää, onneksi pääsi jonottamatta sisään. Bratzeja sai hintaan 6.95 ja Turtles tavaroita 80 % alella. Ostin muutamia joulua varten jo etukäteen. Valikoima oli tosi hyvä.
ROSE: Synnytyspelosta, itse kärsin siitä myös, pelkään vauvan menettämistä, en niinkään kipua. Kävin kaksi kertaa sairaalassa keskustelemassa, eka kerta oli täysi fiasko, toinen oli hyvä ja olen voinut vähän rauhoittua. Puhu asiasta ihmeessä neuvolassa, itsekin olen puhunut asiasta siellä koko ajan ja sainkin sieltä lähetteen sairaalan pelkopolille. Kysy itsekin onko mahdollista saada sairaalasta kätilön keskusteluaikaa, että voisit rauhassa puhua peloistasi ja saada vastauksia siihen, miten ne voitettaisiin.
ISÄ SYNNYTYKSESSÄ: Meillä iskän rooli on se, että kun kivut yltyvät koviksi hän istuu sänkyni vierellä ja saan puristaa tuskissani hänen kättään. En voisi mitenkään kuvitella synnyttäväni ilman tuota kättä, se on korvaamaton. Ekan synnytyksen ponnistusta lukuunottamatta mies sai ottaa rauhassa, makaili lehtiä lukien säkkituolissa, kävi syömässä jne. Minäkin nukuin paljon epiduraalin ansiosta, sitten ponnistusvaiheessa hän oli läsnä että sain puristaa kättä. Vauvan peseminen ja napanuoran katkaisu ovat hänen hommiaan. Miehen mielestä hänellä oli pitkä aika eka kerralla joten toka kerralla hänellä oli kunnon määrä evästä ja ajanvietettä itselleen, hän olikin hölmistynyt nopean synnytyksen jälkeen, että höh, en ehtinyt edes eväitä syödä. Hänen mukaansa käden puristamiseni oli sitä luokkaa viimeksi, että tällä kertaa hänkin haluaa ilokaasua että selviää käteensä kohdistuvasta kivusta. :-)
OMA VOINTI: Soittelin sairaalaan eilen koska minulla tuskaista alapäässä, häpyliitosta särkee ja nivustaipeita myös, välillä on sellainen tunne alapäässä kuin aikaisemmin silloin kun on pitänyt ponnistaa. Kätilö kertoi tuntemusteni olevan normaaleja kun on kolmas synnytys, hän kielsi ehdottomasti edes ponnistaminen harkitsemisen, kohdunsuu voi kääntyä sisäänpäin vauvan päätä vasten ja siitä tulee isoja ongelmia. Kätilö sanoi että jos tunninkin verran supistelee kipeästi niin saman tien sairaalaan, kerta vauva on niin alhaalla. Tuntuukin siltä, että jos alapäästä alkaa tulla jotakin ulos niin se koko lasti tippuu alta aikayksikön. Siinä mielessä pelottaa, että jos tulee joku äkkilähtö, olo turvallinen tasan niin pitkään kun mies on 10m etäisyydellä.
Tämmöstä tänne.
Ruusunen ja pikku ruu 37+1
IISOOT onnittelut Kesäkeiulle pikkunyytistä!! :)
Tänne ei mitään uutta.
Eilen totesin että jos tämä vauva vielä neljä viikkoa (saatika yli) mahassa viihtyy, niin mulla kyllä repee vatsanahka. Vähän on uutta arpeakin alkanut ilmaantumaan :(
Niin on maha tiellä että vaihtaisin sen vauvaan milloin hyvänsä...
ISÄ SYNNYTYKSESSÄ:
Mä oon niitä ihmisiä joihin ei saa sitten koskea yhtään kun sattuu. Eli miehen homma on lähinnä pitää seuraa. Tosin ponnistusvaiheessa saa kyllä pitää kädestä.
Mutta nyt kävi käsky iltapizzalle.. nam.
-kirsikka rv36+2-
Ukkosmyräkkä meni jo ajat sitten ohitse, mutta perhe kotiutui ja aika meni tietenkin yhdessä ollessa. Nyt on mies lasten kanssa saunomassa, minä menen sitten yksikseni nauttimaan rentouttavista löylyistä.
TIITIÄINEN taitaa lähteä pian nyytin hakureissulle, ihanaa :)
Mulla on nyt useampana yönä tullut niitä ei-niin-kipeitä-mutta-ei-enää-kivuttomiakaan supistuksia, vähän mietityttää että jos nämä jatkuu seuraavat 4-5 viikkoa niin miten mä jaksan! Kun siis nukkuminen menee useaksi tunniksi yöstä ihan sekaisin, nytkin väsyttää ihan kamalasti taas...
PESÄNRAKENNEUSVIETTI on täällä kova tai siivousvietti. Kaappeja on tullut järjestettyä ja paikkoja siivottua, ikkunat vielä täytyy ainakin pestä ennen vauvan syntymää.
SYNNYTYSTEN ALKAMINEN molemmilla kerroilla alkanut supistuksilla klo 24-02 välillä yöllä. Lapsivedet on menneet vasta sairaalassa kun kalvot on puhkaistu. Ajatus, että synnytys käynnistyisi tällä kertaa toisin (lapsivedenmenolla tai keskellä päivää) tuntuu ihan oudolta, vaikka täysin mahdollistahan se on :)
Nyt pitäisi varmana keittää lapsille iltapuuroa ja itselle teetä... kohta tulevat sieltä saunasta.
Mayella ja Onni 35+3
Kun ostettiin Jumbosta tänään tämä langaton verkkoyhteys. Istun nyt keittiössä ja naputtelen teille :) Onpas tämä mukavaa, nyt voi koska tahansa ja missä tahansa kirjoitella ja surffailla, kun ennen on aina mennyt esikoisen unien mukaan. Meillä on siis aina ollut tämä kannettava, muttei langatonta yhteyttä.
Omaan (.) ei uutta. Vähän tuota masunahkaa kiristelee, ei muuta. Kipeitä suppareita ei lähimaillakaan...Saas nähä tuleeko niitä ensi tiistai-aamulla, kun menen koululle tekemään yhden tentin! Jos vaikka stressi tai jännittäminen laukaisis supparit. Aloitan myös vielä yhden kurssin tiistaina. Olen ajatellut, että kerkeän kolme ensimmäistä tiistai-iltaa istumaan koulussa ennen la, mutta katsotaan mitä vauva siitä tuumaa.
Mistä olette saaneet mukavia ja kivannäköisiä mobileita? Yritettiin Jumbosta tänään katsoa, mutta eiii...Meillä siis päädyttiin siihen, että kumpikin lapsi nukkuu pinnasängyssä kakkosen syntymän jälkeen. Esikoiselle ostetaan " isojen" lastensänky sitten, kun täyttää helmikuussa 2v., ei ainakaan aikaisemmin.
Mutta nyt alkaaki selviytyjät...siis telkkarin ääreen.
inkuli ja nuppu rv 37+3
Auts, miten kipeitä supistuksia nyt tuleekaan. Mies lähti esikoisen kanssa puimaan ja annoin sille kännyn mukaan jos tulee vaikka hälytys. Kakkonen nukkuu päikkäreitä.
Vielä toivon kuitenkin, että menisivät ohi ja varmaan menevätkin ;)
Vauva on myös tosi vilkas ja punkee vatsanahasta läpi, tai siltä se ainakin tuntuu. Voipi olla että jos se pyllistelee niin kovaa että se sattuu vatsassa?? Selkää juilii...
Tjah,menen keittämään kahvia, jos sais jotain tuotoksia aikaan veskiin ;D Se laittaa ainakin mulla vatsan toimimaan. Tuli mieleen, että jospa onkin vain kovalla vatsa?
Palailen...
*tiitiäinen rv.36+4*