Kiusatut! Miltä tuntui kun oli koulussa eristäytynyt?
Minulla saattoi mennä päiväkausia lukiossa niin etten vaihtanut sanaakaan luokkakavereiden kanssa. Edes tervehdystä. Ei se haitannut minua, päinvastoin, viihdyin yksinäisyydessä. Aikuisena syrjäytyneenä sama meno jatkuu, ja nyt saattaakin mennä viikkoja ilman keskustelukontaktia toisiin ihmisiin.
Kommentit (7)
Kauheata se oli. Teki vainoharhaiseksi kun ei tiennyt nauraako nuo mulle vai jollekin vitsilleen...
ryhmätyöt oli kauheaa tuskaa. opettajat oikein kiusallaan teetättivät ryhmätöitä että voisivat taas voivotella, että mikäköhän ryhmä minut huolisi
Eniten kirpaisi silloin, kun minulle oli vaikka tapahtunut jotain kivaa ja olisin innoissani halunnut kertoa siitä jollekin, niin eipä vaan ollut ketään kaveria jonka kanssa jakaa iloja tai surujakaan...
Itse opin sulkemaan kaikki tuntemukset pois päältä että en kyllä muista kouluajoista mitään muuta kuin oppitunnit. Välillä tulee mietittyä että olisikohan minulla nykyään paremmat sosiaaliset taidot jos minulla olisi joskus ollut kavereita ja välillä mietin että minkälaista yleensä elämä olisi jos minulla joskus olisi ollut kaveri.
En mä ollut mitenkään eristäytynyt, kiusaamisesta huolimatta mulla oli kavereita, oikeastaan aika paljonkin. Nykyään olen kyllä erakoitunut...
Mulla oli yksi kaveri, mutta jos oli poissa, olin aika hukassa. Lähinnä hävetti julkisuuskuva, eli se, että muut näkevät yksin. Muuten kyllä viihdyin hyvin keskenäni. Siihen aikaan ei ollut tapana kuljettaa esim. kirjaa, mutta jatko-opinnoissa sen tein.
Ällöttävistä oli kun kiusaajat keksivät minusta juttuja joista kantelivat opettajille. Kun opettaja/opettajat olivat kimpussani kiusaajilla oli hauskaa.
Mietin monesti miksi juuri minä jouduin silmätikuksi. En ollut kiinnostunut muista ja olen sellainen lukijatyyppi ollut koko ikäni.
Näin jälkikäteen ajattelen että olin sillä tavalla hyödyllinen yhteisölle että sekä kiusaajat että opettajat saivat itsetunnoilleen nostatusta kun saivat haukkua minua. Nuo hölmöt varmaan vieläkin mehustelevat kiusaamisvoitoillaan. Minä puolestani totean että kiusaaminen teki minusta todella vahvan ihmisen. Jotain todella ihmeellistä pitäisi tapahtua jos minä murtuisin.